כסף וצרכנות

קנסות ב-72.5 מיליון שקל, אפילו בלי הפיגורים: הישראלים התעלמו מהנחיות וישלמו ביוקר

רשות האכיפה והגבייה מדווחת שאזרחים רבים ממשיכים שלא לשמור על ההנחיות ולקבל קנסות קורונה. שולמו למעלה מ-143 אלף קנסות, כשרק בשבוע האחרון נגבו 4 מיליון שקל. ל-140 אלף ישראלים שפג תוקף התשלום, מחכה גם חיוב נוסף של כ-35 מיליון שקל
כפיר אדר |  1
שוטרים קנסות מסחר (צילום התאגדות רשתות המסחר)
מנתוני המרכז לגביית קנסות ברשות האכיפה והגבייה, אשר גובה את קנסות הקורונה שמטילה המשטרה, מתברר שלמרות הסגר המהודק, אזרחים רבים ממשיכים שלא לשמור על ההנחיות ולקבל קנסות. רק בשבעת הימים האחרונים ניתנו כ-29 אלף קנסות בערך כספי של 18.5 מיליון שקל, שרובם (96%) בגין אי-עטית מסיכה.
במקביל לכך, המרכז מדווח על גבייה מוגברת מאזרחים שקיבלו את הקנסות. עד כה שולמו 143,460 קנסות בגובה של כ-72.5 מיליון שקל בסך הכל. בשבוע האחרון נגבו כ-4 מיליון שקלים – כפול מאשר שבוע רגיל שלפני הסגר.
לכ-140,000 אזרחים שהמועד הקובע לתשלום הקנס חלף התווספו פיגורים בערך של כולל של 35 מיליון שקלים, ואחרי הסגר יחלו במרכז לגביית קנסות בהליכים לגביית התשלום מחשבונות הבנק שלהם.
מנהל המרכז לגביית קנסות ברשות האכיפה והגבייה, דורון תשתית, מסר, כי: "נראה שהמסר שמדובר בקנסות שיגבו עד האחרון שבהם מחלחל לאזרחים. הטלת קנסות על הפרת תקנות היא הכלי הכמעט יחיד בו עושים שימוש כדי לאכוף את כללי הזהירות שנועדו לשמור על בריאות הציבור, והנתונים מראים שמדובר בכלי אפקטיבי ויעיל. המרכז מוצף באלפי פניות של אזרחים לקבלת סיוע בפריסת החוב והפחתת הפיגורים שנצברו וכולם מקבלים סיוע.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לכל האלה שקיבלו דוחות רק משפט
    ייייייישששששש 01/2021/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תקליטו את החרדים שמים פס על הסגר ותציגו בפני השופטים על אכיפה לא שיוויונית
    סגור