כסף וצרכנות

אותו המוצר, הפערים בשמיים: הבדל של עשרות אחוזים בין שני מוצרים דומים מאותו היצרן

המותג הפרטי הוא בסך הכל אותה הגברת בשינוי אדרת - אם אתם רוצים לקבל את המוצר שאתם אוהבים, אך רוצים לחסוך בדרך לא מעט כסף, פשוט שימו לב מי הוא היצרן ותגלו שאפשר לקבל יותר בפחות. הבדיקה של המועצה לצרכנות מוכיחה זאת היטב
כפיר אדר | 
קניות בזמן הסגר (צילום Magma Images)
אותו המוצר, אבל בפער משמעותי. מבדיקת המועצה לצרכנות עולה כי שינוי קל של המוצר אותו הצרכנים רגילים לקנות עשוי לחסוך לכם עשרות שקלים, כשבחלק מהמוצרים מדובר במותג הפרטי של הרשת, על אף שמדובר באותו יצרן.
לעיתים הצרכנים מקובעים בהרגלי צריכה ורוכשים תמיד את אותו המותג המוכר והידוע. אבל בדיקת המועצה לצרכנות העלתה כי כדאי מאוד לבדוק את הרגלי הצריכה הישנים, בעיקר בימים קשים כלכלית, כשיש ניסיון לחסוך. לעיתים, על המדף או המסך כשאנחנו מבצעים קניות ניתן לחסוך הרבה כסף. המועצה בדקה את  מחירי המוצרים של היצרן  מול מחיר מוצר זהה או דומה של אותו יצרן תחת המותג של רשת השיווק (המותג הפרטי).
מהבדיקה עלה כי לעתים ההפרשים בין המוצרים פעם לטובת מותג הבית ופעם לטובת המותג המוכר - עומדים על עשרות אחוזים. הממצאים מראים כי אין חוקים וכללים, וניתן למצוא מוצר של יצרן בהבדל ניכר של כסף, ששווה לעיתים בהבדל בין מוצר זה לאחר. כשאתם משווים בין מוצרים חובה להשוות הן את המחיר והן את תכונות המוצר וזהות היצרן לפני הרכישה.
כפי שניתן להבין מהטבלה המצורפת, ברשת רמי לוי, למשל, נמצא פער של 119% עבור פסטרמה עם דבש 300 גרם של יחיעם כשההבדל היחיד בין המוצרים הוא שהיקר יותר הוא פסטרמה הודו בדבש טהור (במיתוג של רמי לוי) והזול יותר הוא פסטרמה מעודנת עם דבש.
גם במוצר מבשם כביסה מתוצרת יוניליוור - בדין נמצא פער דומה של 117% ברשת סופר פארם כשהיקר יותר הוא תרסיס ריחני כחול למייבש כביסה בדין 500 מ"ל והזול יותר הוא מבשם כביסה כחול בניחוח פרחי אביב סאנדיי 500 מ"ל. לפניכם תוצאות הבדיקה המלאות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה