כסף וצרכנות

משרד התחבורה יפרסם נתוני תפוסה בקווי התחבורה הציבורית

בעקבות בקשות מידע הודיע משרד התחבורה כי יפרסם את נתוני תיקופי הרב קו באוטובוסים, החל מפברואר 2021. המטרה: בחינת נחיצותם של "קווי רפאים"
כפיר אדר | 
תחבורה ציבורית (צילום ויקיפדיה, יחצ)
בקשות המידע שהגיש ארגון בצלמו, הביא כך שמשרד התחבורה הודיע הערב (חמישי) כי יפרסם את הנתונים על תיקופים ברב-קו באוטובוסים באופן סדיר בכל יום החל מחודש פברואר 2021. המטרה המרכזית תהיה בחינת נחיצותם של "קווי רפאים".
בגילוי הנאות לגבי רמת הדיוק של נתוני הרב-קו כתבו במשרד התחבורה: "מעבודת ניתוח שבוצעה במשרד התחבורה, נתוני הרב-קו מספקים מידע מקיף אך חלקי לגבי היקף השימוש בתחבורה הציבורית. סקר שבוצע בספטמבר 2020 מצא שהמידע לגבי כמויות הנוסעים העולים לקו אוטובוס מדוייק ברמה של 91 אחוזים (בממוצע ארצי). כלומר, עבור כל 100 נוסעים שהשתמשו ברב-קו, אנו יכולים לזהות עבור 91 נוסעים באיזה קו הם נסעו.
עוד נמסר: "אחוז הדיוק עבור כיוון הנסיעה עומד בממוצע ארצי על 88 אחוזים, כך שעבור 100 נוסעים שהשתמשו ברב-קו, אנו יודעים לומר על 88 נוסעים מה היה כיוון הנסיעה של הקו עליו עלו. אחוזי הדיוק עשויים להשתנות בין מפעילים ואשכולות תפעוליים שונים"
מארגון בצלמו נמסר לאחר ההודעה של משרד התחבורה: "אנו בטוחים כי צעד זה של חשיפת הנתונים באופן גלוי ושקוף לציבור יוביל לשיפור וייעול התחבורה הציבורית. דבר שיקל על הניידות של כל תושבי ישראל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה