כסף וצרכנות

גובש המתווה לפתיחת התרבות בתל אביב. חולדאי: "בכוונת הממשלה לפתוח בעוד שבועיים"

עיריית תל אביב-יפו פרסמה את התוכנית לפתיחת מוסדות התרבות בעיר. ראש העיר חלודאי: "בשבוע שעבר הגשנו את המתווה לממשלה ואנו שמחים שגם היא הצהירה כי בכוונתה לפתוח את מוסדות התרבות בעוד שבועיים"
מערכת ice | 
תיאטרון הבימה (צילום יהודית גרעין-כל, מתוך אתר פיקיויקי)
עיריית תל אביב- יפו הודיעה היום (ראשון) כי מוסדות התרבות בעיר נערכים לפתיחת התרבות בהתאם לאישור הממשלה. מוקדם יותר הציגו אנשי העירייה את המתווה לפתיחת מוסדות תרבות עם סיום הסגר ובהתאם לאישור הממשלה. המתווה גובש בשבוע שעבר והוצג על ידי העירייה לממשלת ישראל.
על פי עקרונות המתווה כל השוהים במוסדות התרבות יהיו מחוסנים, המופעים והאירועים יתקיימו באולמות קטנים ובהגבלת תפוסה. כמו כן, בכל המופעים והאירועים תישמר ההקפדה על כללי התו הסגול.
המתווה ויישומו הוצגו בשני מוסדות תרבות בתל אביב.  כמו כן, הוצגה ההיערכות של מוזיאון תל אביב לאמנות לפתיחת התערוכה החדשה "שמש גדולה צהובה" של האמן אלכסנדר קאלדר. בנוסף, בתאטרון הקאמרי הוצגה קריאה מתוך חזרות של דרמה קומית ישראלית חדשה שנכתבה במהלך הקורונה, ועוסקת בחייהם של השוהים במלונית קורונה, בהשתתפות קרן מור ונדב אסולין.
רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו, בירך על גיבוש המתווה, זאת לאחר שרק בשבוע שעבר הצהיר כי יפעל לפתוח את מוסדות התרבות בתוך שבועיים, בשעה שהממשלה טרם נתנה את אישורה לכך. 
"התכנסנו כאן כדי להציג מתווה לפתיחת מוסדות התרבות, לאחר כמעט שנה ללא מוסדות תרבות פתוחים. בשבוע שעבר הגשנו את המתווה לממשלה ואנו שמחים שגם הממשלה הצהירה כי בכוונתה לפתוח את מוסדות התרבות בעוד שבועיים". ציין חולדאי והוסיף: "זהו מהלך מבורך שיאפשר לקהלים רחבים לצרוך תרבות ואנחנו כמו כל דבר מתכננים ונערכים. אין סיבה עקרונית לא לפתוח כבר עכשיו באופן חלקי את מוסדות התרבות לאזרחים ואמנים שכבר חוסנו פעמיים, כבר היום יש בישראל כמיליון אזרחים מחוסנים לחלוטין, הם כמהים לתרבות ואין להם סכנת הדבקה או הידבקות.  בנוסף אליהם, יש עוד מיליון וחצי אזרחים נוספים שעומדים לפני החיסון השני. בקרב המחוסנים גם יש אלפי אומנים, יוצרים וצוותים שמחכים כבר לחזור לעבוד".
חולדאי אמר כי העירייה מוכנה לפתוח מופעים ואירועים שיהיה ניתן לקיים מיד - הצגות יחיד בתיאטרון הקאמרי ובתאטרון הסמטה, תערוכות במוזיאונים, סרטים בסינמטק, מוסיקה קלאסית ועכשווית במרכז עינב ופתיחת הספריות. במקביל מוסדות התרבות בעיר נערכים לפתיחה מלאה ברגע שהדבר יאושר.
טניה כהן עוזיאלי, מנכ"לית מוזיאון תל אביב לאמנות, מסרה: "במוזיאון תל אביב לאמנות, אנחנו ערוכים לפתוח מחדש את שערינו לקהל הרחב, מיד עם תום הסגר. המוזיאון הוא אחד המרחבים הבטוחים ביותר לביקור ואנו מקפידים לשמור על כל ההנחיות של משרד הבריאות. המוזיאון שהיה פתוח לקהל בין הסגרים ע"פ תקנות התו הסגול (הזמנת כרטיסים מקוונת, בדיקת חום, שמירת מרחק וויסות כמות אנשים בחלי התצוגה ובאולמות) משך עשרות אלפי מבקרים בני כל הגילאים והוסיפה "הקהל הישראלי משתוקק לחוויות תרבותיות בלתי אמצעיות, למפגש אמיתי עם אמנות משובחת ואני מזמינה את כולם להגיע ולבקר בביטחון מלא, בתערוכות הנפלאות ובאוספים הישראלים והבינלאומיים, בגלריות השונות ובגן הפסלים של מוזיאון תל אביב".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה