כסף וצרכנות

הממשלה אישרה: תקציב על סך חצי מיליארד שקל לטובת ציבור הנכים

אושר תקציב בסך של כ-500 מיליון שקל לטובת ציבור הנכים כמענק מיוחד. גובה המענק יקבע בהתאם לסוג הקצבה, רמת הזכאות של הקצבה ומספר חודשי הזכאות של הנכה במהלך שנת 2020
ארנולד נטייב |  1
מחאת הנכים (צילום דוברות המשטרה ארכיון)
שר האוצר ישראל כ''ץ ושר העבודה והרווחה, איציק שמולי הודיעו הערב (שבת), כי אושר תקציב בסך של כ-500 מיליון שקל לטובת ציבור הנכים כמענק מיוחד. זאת על מנת להמשיך ולסייע לאוכלוסיית הנכים. גובה המענק יקבע בהתאם לסוג הקצבה, רמת הזכאות של הקצבה ומספר חודשי הזכאות של הנכה במהלך שנת 2020, כפי שתואם גם עם ארגוני הנכים. 
לפי תזכיר החוק שהופץ הערב, המענק המיוחד לנכים הזכאים צפוי להיות משולם בשתי פעימות ‏- בחודשים מרץ ויוני 2021, עבור שני הרבעונים הראשון והשני של שנה זו, בהתאמה. 
שר האוצר, ישראל כ״ץ: "הערב אנו מוכיחים שוב כי ציבור הנכים נמצא בראש סדר העדיפות - כאשר אנו מקצים להם מענק נוסף בהיקף של 500 מיליון שקלים, זאת בדומה ל-1 מיליארד ש״ח שהוקצו בשנת 2020. יש לי מחויבות עמוקה כלפי ציבור הנכים, ואמשיך לפעול בכדי לוודא שכל ההתחייבות כלפיהם יקוימו. אני מודה לשר הרווחה, איציק שמולי, על שיתוף הפעולה הרחב. כעת נמשיך לפעול עד שהכספים יועברו לחשבונות הבנק".
שר העבודה והרווחה, איציק שמולי: "אני שמח שגם תחת נסיבות כמעט בלתי אפשריות, הצלחנו לעמוד עד תום בהתחייבות לציבור הנכים והם יקבלו את שמגיע להם עד לשקל האחרון. זהו צעד קריטי וחשוב בתקופה כלכלית כל כך קשה ואני גאה להוביל מדיניות שלא מותירה את המוחלשים מאחור. אני מודה לשר האוצר, ישראל כץ, לשר הביטחון, בני גנץ, ולביטוח הלאומי על שיתוף הפעולה".
אלכס פרידמן, מנהיג מחאת הנכים, מייסד ויו"ר "נכה לא חצי בן אדם": "אני שמח שפנייתי לשר האוצר להאריך את המענק המיוחד לנכים מלפני חודשיים יוצאת היום אל הפועל בדמות תזכיר חוק. תודה לכל השותפים בדבר ובמיוחד לשותפי חנן טל, לשר האוצר ישראל כ"ץ, לשר הרווחה איציק שמולי והמוסד לביטוח לאומי על הובלת המהלך החשוב. בתקווה להמשך שיתוף פעולה פורה והסדרת חוק הנכים המלא בהקדם".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בית המשפט פושע
    חמו 02/2021/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    https://www.docdroid.net/xcmvvr3/document בית המשפט העליון בישראל הופך את ישראל לסוריה
    סגור