כסף וצרכנות

משבר? זינוק בענף היהלומים בהיקף של מאות מיליונים

ייצוא היהלומים ברבעון הראשון הסתכם ביותר מ-840 מיליון דולר; ברבעון הראשון יובאו לישראל יהלומי גלם מאיחוד האמירויות בהיקף כספי של 38 מיליון דולר שהם כ-8% מכלל יבוא יהלומי הגלם לישראל 
ניצן כהן | 
יהלום (צילום freepik)
אחרי המשבר שפקד את ענף היהלומים בעשור הקודם נראה כי נמשכת ההתאוששות בענף החשוב הזה. בסה"כ ברבעון הראשון של השנה, היבוא נטו של יהלומי גלם לישראל עמד על סך של כ- 476 מיליון דולר, עלייה של כ- 75% לעומת התקופה המקבילה אשתקד (בחודש מרץ לבדו נרשמה עלייה של כ- 87% לעומת חודש מרץ 2020).
היצוא נטו של יהלומי גלם ברבעון הראשון עמד על סך של כ-390 מיליוני דולרים, עלייה של כ-66% לעומת הרבעון הראשון בשנת 2020 (כשבחודש מרץ לבדו נרשמה עלייה של כ- 260% לעומת חודש מרץ אשתקד). 
יבוא היהלומים המלוטשים נטו ברבעון הראשון של השנה עמד על סך של כ- 647 מיליון דולר, עלייה של כ- 61% לעומת הרבעון המקביל בשנת 2020 (כשבחודש מרץ לבדו נרשמה עלייה של כ- 250% לעומת מרץ אשתקד) ואילו ביצוא היהלומים המלוטשים נטו, שעמד על סך של כ- 828 מיליון דולר נרשמה עלייה של כ- 11.5% לעומת הרבעון המקביל בשנת 2020 (בחודש מרץ 2021 נרשמה עלייה של כ- 385% לעומת מרץ אשתקד).
במהלך הרבעון הראשון של השנה, עמד יצוא יהלומי הגלם לאיחוד האמירויות על כ-56 מיליון דולר, שמהווים כ-14% מיצוא יהלומי הגלם הכללי של ישראל ברבעון. ברבעון זה יובאו מאיחוד האמירויות לישראל יהלומי גלם בסך של 38 מיליון דולר, שמהווים כ-8% מסך יהלומי הגלם שיובאו לישראל ברבעון.
אופיר גור, מנהל מינהל יהלומים, אבני חן ותכשיטים והמפקח על היהלומים במשרד הכלכלה והתעשייה: "אחרי תקופה קשה לענף שנמשכה פרק זמן ארוך יחסית, אני שמח לבשר על רבעון מוצלח מאוד לענף. בסה"כ, יש לתעשיית היהלומים הישראלית סיבות לאופטימיות.
"הנתונים שנרשמים בענף היהלומים העולמי ובאופן ספציפי בשווקי היהלומים והתכשיטים האמריקאי והסיני בחודשים האחרונים מצביעים על התאוששות מהירה. אנו מעריכים כי בדומה לרבעון הראשון, גם זה השני של השנה צפוי להיות, במידה ולא יהיו הפתעות, חיובי למדי מבחינת הענף".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה