כסף וצרכנות

ג'יימס ריצ'רדסון תחלק מתנות חינם בדיוטי פרי בעקבות תביעה ייצוגית

בעקבות תביעה ייצוגית שהוגשה נגד ג'יימס ריצ'רדסון הושג הסכם פשרה במסגרתו לקוחות שנפגעו מלקיחת עמלות המרה של מט"ח בחנויות, יקבלו מוצר חינם ממגוון קטגוריות
מערכת ice | 
דיוטי פריי המרת כספים גיימס ריצרדסון (צילום משה שי פלאש 90 עריכה אייס)
בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר היום (שלישי) פשרה בתביעה ייצוגית שהגישה צרכנית נגד ג'יימס ריצ'רדסון. במרכז התביעה עומדת הטענה שהחברה ממירה מט"ח שאינו דולר באופן שאינו חוק. הפשרה הושגה לאחר אי הודאה באשמה של שני הצדדים. 
הטענה בתביעה היא שמחירי החברה שמוצגים בדולרים אך נמכרים בכל מט"ח אחר, ובזמן התשלום עבורם החברה מבצעת המרת מטבע כפולה – תחילה לשקלים ולאחר מכן לדולר, כל זאת לפי שערי קניה ומחירה ועקב כך נגבית עמלה על ההמרה הכפולה בסך של 5% מערך המוצר. התביעה טוענת שההמרות המבוצעות מיותרות והחזקת המטבח והסחר בו במעמד ההחלפה מכניס לחברה וגובה מהלקוח סכום מיותר.  נטען כי היא נוגדת את חוק הצרכן לפיו עליה להמיר מטבע חוץ לפי השקל היציג בלבד. 
לפי הפשרה, ג'יימס ריצ'רדסון תפצה ב-1.9 מיליון אירו שכמעט רובן, כ-1.35 מיליון יוענקו לכלל צרכנים בצורת הטבה של בחירת מוצר חינמי ממגוון קטגוריות. כל צרכן יוכל לבחור מוצר ממגוון הקטגוריות כמו בישום, היגיינה, שוקולד וקוסמטיקה ביציאה מהארץ. בכפוף לקניה בחנות. במקביל הרשת תקיים מבצע מיוחד ו-550 אלף אירו יועברו לקרן התובענות הייצוגית וממנה לעמותות.
עוד הוחלט כי רשת ג'יימס ריצ'רדסון תיידע מעתה את הלקוחות על שיטת ההמרה שלה באמצעי נוסף עלוני מידע שיוגשו והצגת שערי מט"ח במסכים הממוקמים במעמד הקופה. בתקנון החברה יבוצע שינוי לגבי תשלום במזומן שאינו דולר ותיידע גם באתר האינטרנט על שער המט"ח.  
פעולות ההמרה של ג'יימס ריצ'ארדסון מובילות לכך שהיא למעשה עורכת עסקה פיננסית מוסווית של המרת מטבע, שעליה משלם הלקוח מבלי שהוא מודע לכך. בחנויות לא מוצג גילוי נאות ביחס לשערי כלל המטבעות המתקבלים אצלה וגובה העמלה הנגבית בעת תשלום במטבע חוץ שאינו דולר. בגלל עניין זה נקבע כי היא פועלת בניגוד לדין ובהטעיה.
טענת החברה היא שעל פי דין היא חייבת להמיר את המט"ח לשקלים ושהיא רשאית לגבות כל תשלום על ההמרה
החברה טענה כי יש לה חובה על פי דין להמיר לשקלים את המטבע הזר שאינו דולר וכן שהיא רשאית לגבות כל תשלום על המרה. עוד נטען שאופן ההמרה מוצג בתקנון ובבית המשפט קיבלו את טענותיה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה