כסף וצרכנות

תוצאות משבר הקורונה: הפסדי עתק לקמעונאים בגלל מחסור בנייר טואלט

בגלל שהמדפים נשארו ריקים, רשתות השיווק איבדו יותר מ-1.5 מיליארד דולר והעסקים רק מתחילים להוסיף את העלות של החמצת המכירות

בן רז | 
נייר טואלט (צילום pixabay)
בעקבות משבר הקורונה: המחסור בנייר טואלט שכל העולם חווה במהלך משבר הקורונה, משפיע גם בימים אלו עם הפסדים כספיים מצטברים מכל תקופת הקורונה. כך פירסם מגזין "פורבס" שניתח את המשבר בשוק נייר הטואלט בכך שהקמעונאים איבדו יותר מ1.5 מיליארד דולר עקב כך שהמדפים נשארו ריקים, ברוב הזמן.
קמעונאים ויצרנים עברו למודל שרשרת אספקה ​​בדיוק בזמן כדי לחסוך כסף במלאי ובאחסנה. אסטרטגיה זו החזירה את עצמה בגדול כאשר הביקוש גבר בגלל המגפה, והעסקים רק מתחילים להוסיף את העלות של החמצת המכירות. בזמן שהמדפים נשארו ריקים,  בעצם הקמעונאים איבדו יותר מ -1.5 מיליארד דולר במכירות של נייר טואלט ומגבות נייר בלבד, ועשרת הפריטים הנפוצים ביותר שנמכרו הוסיפו כמעט 3 מיליארד דולר במכירות שאבדו, בין מרץ 2020 לפברואר 2021.
פריטים שנמכרו המשיכו להוות בעיה עבור קמעונאים זמן רב לאחר קניית הפאניקה הראשונית במהלך החודשים הראשונים של המגיפה, כך עולה מניתוח נילסן איק. נייר טואלט היה ההזדמנות הגדולה ביותר שהוחמצה, עם מכירות של 836.5 מיליון דולר שהופקעו בגלל מדפים ריקים, ואחריהן מגבות נייר, ועמדו על 689.3 מיליון דולר. חומרי ניקוי רב-תכליתיים, מזון לכלבים, מזון לחתולים, דגני בוקר מוכנים, חומר ניקוי כביסה, סבון אמבטיה ומקלחת, פיצה מרובת הגשות ומרק היו שמונה הפריטים הבאים ברשימת 10 הנמכרים ביותר.
כמו שההכנסות ירדו, גם המניות יחד באותה מגמה, כך דיווח המדד של NielsenIQ "לא רק שקמעונאים יכולים לאבד כמות משמעותית ממכירותיהם אם המוצרים אינם על המדף, אלא שאז המלאים במלאי גורמים גם להפחתת שביעות רצון הלקוחות ולרמת נאמנות נמוכה יותר", אמר ריצ'רד קוק. מחקר של NielsenIQ מצא כי 30% מהקונים יבקרו בחנויות חדשות כאשר הם לא מצליחים למצוא את מבוקשם במקום הקמעונאי הרגיל שלהם, ו -70% יקנו מותג אחר כאשר הבחירה האופיינית שלהם אזלה מהמלאי.
קמעונאים ויצרנים מבינים שהם צריכים לחשוב מחדש על רשתות האספקה ​​שלהם לעולם שבו קשה יהיה לחזות את העלייה בביקוש. דו"ח חדש של מכון המחקר Capgemini מצא כי שני שלישים מהקמעונאים ומוצרי הצריכה מתכננים לשנות משמעותית את אסטרטגיית שרשרת האספקה ​​שלהם בשלוש השנים הבאות. קפג'מיני מצא כי קרוב ל -70% מהחברות שנסקרו אמרו כי לקח להן יותר משלושה חודשים להתאושש משרשרת האספקה ​​והפרעות במלאי בתחילת המגפה, כאשר הקמעונאים מבין אלו דיווחו על זמני ההחלמה הארוכים ביותר.
הדו"ח מצא גם כי יצרנים וקמעונאים מוכנים יותר לעבור למה שכונה "ניהול מקרה" למלאי, עם אספקה ​​מיותרת במלאי, גם אם המשמעות היא עלויות תפעול גבוהות יותר. במיוחד קמעונאים יודעים שמחיר המניות מחוץ למניות גדול בהרבה ממחיר המחיר של 9.49 דולר בשש חבילות צ'ארמין, או 12.49 דולר לשמונה גלילי באונטי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה