כסף וצרכנות

חברת תחליפי הבשר Impossible Foods נערכת להנפקה לציבור

בשנים האחרונות שוק תחליפי בשר בצמיחה מרהיבה, יצרני חברת הבשר הצמחוני Impossible Foods נערכת להנפקה לציבור, מה שעלול להעריך את החברה בלמעלה מ -10 מיליארד דולר
בן רז | 
המבורגר טבעוני (צילום UNSPLASH)
חברת Impossible Foods Inc העוסקת בייצור תחליפי בשר, מתכוננת לרישום ציבורי שיכול להעריך את יצרנית ההמבורגר הצמחוני בארה"ב בסביבות 10 מיליארד דולר ומעלה, על פי אנשים המכירים את העניין. זה יהיה יותר מ -4 מיליארד דולר שהחברה הייתה שווה בסבב מימון פרטי בשנת 2020. מהלך זה ידגיש את הביקוש הגובר למוצרי בשר מהצומח, המונע על ידי חששות סביבתיים ואתיים בקרב הצרכנים.
החברה בוחנת את ההנפקה לציבור בהנפקה ראשונית (IPO) ב -12 החודשים הקרובים או מיזוג עם מה שמכונה חברה לרכישת מטרה מיוחדת (SPAC), לפי אתר רויטרס. חברת רדווד סיטי הנמצאת בקליפורניה, עבדה עם יועץ פיננסי בכדי לסייע בניהול דיונים עם SPAC לאחר שקיבלה הצעות לפי שווי משתלם. מעבר לציבור באמצעות SPAC עלול לדלל את בעלי המניות הקיימים ב- Impossible Foods, אולם במידה רבה יותר מהנפקה, הוסיפו המקורות.
 SPAC היא חברה המגייסת כספים בהנפקה במטרה לרכוש חברה פרטית. עבור החברה הנרכשת, המיזוג מהווה דרך חלופית להנפקה לציבור בהנפקה. המיזוג עם SPAC התגלה כאלטרנטיבה פופולרית להנפקה עבור חברות המבקשות לצאת לציבור עם פחות פיקוח רגולטורי ויותר וודאות לגבי הערכת השווי שתושג וכספים שיגויסו. Impossible Foods, גייסה עד כה 1.5 מיליארד דולר בשוק הפרטי על ידי ידוענים כגון כוכבת הטניס סרינה וויליאמס והראפר ג'יי זי. בשנת 2020, מכירות קמעונאיות צמחיות בארה"ב הגיעו ל -7 מיליארד דולר, עלייה של 27% אשתקד, על פי דו"ח של מכון המזון הטוב וארגון המזון הצמחי (PBFA). חברת Impossible Foods, שנוסדה בשנת 2011, מוכרת את ההמבורגרים והנקניקיות ללא בשר בחנויות מכולת ויש לה גם שותפויות עם אנשי בורגר קינג ודיסני.
מספר המקומות שבהם נמכרים ההמבורגרים של Impossible Foods גדל בשנה האחרונה ליותר מ -20,000 מ -150 חנויות. מניות המתחרות Beyond Meat Inc נסחרות ביותר מ -400% מעל מחיר ההנפקה שלה מ -2019. מנהל הכספים הבלתי אפשרי של המזון דייוויד לי התפטר מוקדם יותר השנה ודייוויד בורקי משמש כיום כסמנכ"ל הכספים הזמני של החברה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה