כסף וצרכנות

הביטקוין לא יהיה חובה: באל סלבדור משנים את החוקים

בניגוד לחוק המקורי, הממשלה לא תאלץ אף אחד מתושביה לקבל את המטבע כצורת תשלום, אמר הנשיא ביום שני: "אם מישהו רוצה להמשיך לסחוב במזומן, לא לקבל בונוס כניסה, לא לקבל לקוחות שיש להם ביטקוין, לא להגדיל את העסק שלו ולשלם עמלה על כספים, הוא יכול להמשיך לעשות זאת"
כפיר אדר | 
נאיב בוקלה נשיא אל סלבדור (צילום By AndreX - Own work)
נשיא אל סלבדור נייב בוקלה אישר כי השימוש בביטקוין כמטבע הרשמי לא יהיה חובה על אזרחי המדינה, כך הסביר בשרשור טוויטר אמש (שני) לעוקביו. בוקלה חיזק את דבריו של שר האוצר של אל סלבדור, אלחנדרו זלאיה, שאמר את אותו הדבר בשבוע שעבר לפיו הממשלה לא תאלץ אף אחד מתושבי האומה לקבל ביטקוין כאמצעי תשלום.
"אם מישהו רוצה להמשיך לסחוב במזומן, לא לקבל בונוס כניסה, לא לקבל לקוחות שיש להם ביטקוין, לא להגדיל את העסק שלו ולשלם עמלה על כספים, הוא יכול להמשיך לעשות זאת", כתב בוקלה. יחד עם זאת, לא התייחס לסעיף 7 לחוק הביטקוין, הקובע כי כל הסוכנים הכלכליים חייבים לקבל ביטקוין כאמצעי תשלום כאשר הוא מוצע על ידי הרוכש סחורות או שירותים.
 
ארנסטו סנאבריה, דוברו של בוקלה, אמר ל-CoinDesk כי "היה ברור לנשיא כי השימוש בביטקוין אינו חובה". כשנשאל על שינוי אפשרי בסעיף 7, אמר סנאבריה שכבר התייחס לנושא בתגובתו. הוא לא ציין אם הסעיף יבוטל או ישתנה באופן אחר.
על ארנקים דיגיטליים לשימוש בביטקוין, אמר בוקלה כי תושבי אל סלבדור: "יוכלו לקבל תשלומים בביטקוין או בדולרים, לפתוח עסק קטן ולנהל אותו משם, לקבל כסף ממשפחה או מחברים ולשלוח ולקבל העברות ללא תשלום, אם הם רוצים. אם הם לא עושים זאת, פשוט שלא יורידו כלום וזהו", כתב.
אם יבחרו האזרחים לקבל ביטקוין, ניתן להמיר אותו לדולר אמריקאי, להשאיר אותו בארנק דיגיטלי או להמיר אותו במזומן באחד מ-200 כספומטים שיהיו זמינים במדינה, אמר בוקלה והוסיף כי "יהיו גם 50 סניפים למשוך. או להפקיד כסף". על השימוש בביטקוין להעברות, כתב בוקלה כי ניתן לשלוח כסף באופן מיידי לבני משפחה המתגוררים במדינה. "אתה יכול לשלוח ביטקוין (אם אתה רוצה) או שאתה יכול לשלוח דולרים, אם אתה רוצה, אם אתה לא רוצה, אתה תמיד יכול ללכת לווסטרן יוניון ולשלם עמלה. אין בעיה בכלל", אמר בוקלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה