תוכן שיווקי

כלים שישפרו מידית את הפניות מהאתר שלכם

תוכן מקודם |
CRO (צילום 123rf)
8 כלים שישפרו מידית את הפניות מהאתר שלכם
המרות הם המפתח לכל הפעילות השיווקית שלכם באינטרנט, אחרי הכול עסק שמשקיע בערצוי שיווק רחבים באינטרנט קידום אתרים בגוגל או בפרסום בפייסבוק במטרה להביא תנועת גולשים לאתר ולא מצליח להפוך גולשים לקונים, נכשל!
 כן כן תחשבו על זה כבר ביקרו אצלכם באתר ולא פנו?
שיפור יחסי המרה עוזר לכם להפוך כל שקל שאתם משקיעים למוצלח יותר לבעל החזר השקעה גבוהה יותר.
קצת לפני מהו בכלל שיעור המרה טוב? אם אתה כבר מקבל 5% , 7% או אפילו 10% זה שיעור המרה האם זה גבוהה מספיק ?
חשוב שנבין ששיעור המרות טוב ניתן למדוד על ידי הבנת הממוצע אצל המתחרים ובהשוואה לכל תחום, דבר אחד ברור אתה לא רוצה להיות ממוצע,  אתה רוצה לקבל יותר המרות מהמתחרים שלך.
שיפור יחס ההמרה (CRO)
סדרה של פעולות שמטרתן להגדיל את אחוז הגולשים המשלימים פעולה באתר, בין אם מדובר בקניית מוצר, הורדת תוכנה, מילוי פרטים אישיים בטופס, הרשמה לעדכונים באמצעות דואר אלקטרוני וכיו"ב.
פעולות לשיפור המרות באתר מתבצעות בעקבות תובנות המתקבלות ממחקר וניתוח סטטיסטי, והן מיועדות להסיר את ההתנגדויות, המכשולים והסחות הדעת שהגולש עשוי להיתקל בהם, ולשפר את הסיכוי שיבצע את ההמרה. אספנו עבורכם 8 שיטות שיכולות לסייע לכם בכך:
1. מפות חום
מפת חום של אתר היא דוח המציג את האיזורים שבהם היו הכי הרבה הקלקות ותנועות עכבר. השאיפה היא שמירב ההקלקות והתנועות יתרכזו סביב האיזורים הלחיצים, כגון קישורים וכפתורים, ואם נראה במפת החום שהעניין של הגולשים היה באיזורים שאינם לחיצים או שאינם רלוונטיים להמרה, ניתן יהיה להסיק שהם מיותרים, ממוקמים לא נכון בדף, מנוסחים לא נכון וכדומה.

2. מבחן A/B
זוהי דרך פשוטה לשפר המרות באמצעות העלאת שתי גרסאות של אותו עמוד שביניהן מספר קטן של הבדלים, כגון צבע הכפתור, ניסוח שונה של קריאה לפעולה וכו'. כל גולש המגיע לאתר יראה גרסה מסוימת, ובתום המבחן ניתן למדוד את יחס ההמרה בכל גרסה ולהסיק מכך אודות אפקטיביות ההמרה. אם למשל נמדד יחס המרה גבוה יותר בעמוד עם הכפתור הירוק מאשר בעמוד עם הכפתור הכתום, אזי הירוק הוא היעיל יותר.
3. אופטימיזציה של טפסים
אם באתר יש טופס למילוי פרטים, ודאו כי הוא הטופס הפשוט והברור ביותר שאפשר: שיהיה נקי ויזואלית, שיכלול שדות הכרחיים בלבד ולא שדות מיותרים, שמטרתו תהיה ברורה לגולשים. מומלץ גם לבחון טפסים שונים באמצעות מבחני A/B על מנת למצוא את הטופס שיביא את אחוזי ההמרה הגבוהים ביותר.
4. ביסוס אמון
ככל שהאתר ייראה לגולש יותר אמין, כך גדלים הסיכויים שיבצע המרה. על מנת לבסס אמון ניתן לעשות שימוש במגוון דרכים, כגון ארגון העמוד באופן שלא ייצור עומס על העין, שימוש בתמונות אמיתיות ככל האפשר ופחות בתמונות קנויות, שימוש בטקסט חד שמדבר אל הגולשים בגובה העיניים או בתוכן המזוהה עם פרופיל הכותב ישפר משמעותית את כמות הפניות.
5. צור קשר
מחקרים מראים כי גולשים יטו לבטוח יותר באתר שביכולתם לבצע עימו אינטראקציה. על כן מומלץ להוסיף ו/או להבליט את האפשרויות ליצירת קשר: צ'אט עם נציג האתר, מספר טלפון אליו ניתן להתקשר לבירורים, כתובת מייל אליה ניתן לפנות במקרה של שאלה וכן הלאה. הקפידו לענות לגולשים שפונים אליכם ולעקוב אחר איכות המענה, שכן הדבר יפחית את התנגדויותיהם ויעלה את הסיכוי להמרה.
6. צפיית התנגדויות
נכון, לא ניתן לצפות מראש את כל ההתנגדויות שיכולות לעלות בדעתו של הגולש, אולם ניתן להתמודד עם חלקן באמצעות הדגשת הערך של פעולת ההמרה לגולש: פרטו תועלות ויתרונות, הציגו הטבות לצד הקריאה לפעולה, ציינו אם ניתנה הנחה תוך שאתם מדגישים את המחיר המקורי וכן הלאה.
7. הוספת דחיפות
כן כן הגולש צריך פוש לא להתבייש להלחיץ אותו מעט, כי אם הגולש ירגיש שהוא יוכל לחזור למחרת ולהשלים את הפעולה, הוא עלול שלא לחזור. לכן כדאי לעודד אותו לבצע את הפעולה כאן ועכשיו ולא להמתין – למשל באמצעות קריאה לפעולה עם הוספת אלמנט מילולי של דחיפות ("הירשם עכשיו!" במקום "לחץ כאן להרשמה", מחיר מוזל לנרשמים עד תאריך מסוים ועוד).
8. הסרת הסחות דעת
ככל שבעמוד יהיו יותר הסחות דעת, כך גדל הסיכוי שהגולש ישכח לשם מה הוא הגיע, או ייצא מן העמוד למקום אחר ולא יחזור. לכן מומלץ להתמקד במספר קטן של מסרים (עדיף מסר אחד ויחיד) ולהסיר או לצמצם ככל האפשר את האלמנטים שעלולים להסיח את דעתו של הגולש מפעולת ההמרה הרצויה, כגון תפריטים, קישורים, טקסט שאינו רלוונטי וכיו"ב.
תגיות אתרים | קידום
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה