תוכן שיווקי

למה כדאי לאחסן אתרים על שרת VPS

תוכן מקודם |
vps (צילום יח"צ)
VPS הוא שרת פרטי וירטואלי (Virtual Private Server), כלומר סביבת עבודה המדמה שרת עצמאי אולם למעשה ממוקמת על שרת ייעודי שמוקצים לו מערכת הפעלה, שטח אחסון, זיכרון ותעבורה עצמאית של נתונים. בעצם, שרת פיזי אחד יכול לשמש מספר רב של סביבות עבודה וירטואליות שכאלה, תוך שכל אחת מהן פועלת באופן עצמאי ונשלטת על ידי המשתמש בהפרדה מוחלטת מן המשתמשים האחרים.
השימוש בשרת VPS מהווה סביבת עבודה פשוטה, נוחה וידידותית המיועדת למפתחי אתרים, למפתחי אפליקציות ולתכניתנים. זהו פתרון אופטימלי לתמיכה ביישומים של לינוקס, Windows וקוד פתוח, והיא מהווה סביבה אידיאלית להתנהלות של אחסון אתרים עצמאי שבו ניתן להתקין מספר רב של דומיינים.
למה שרת VPS עדיף על פני שרת אחסון אתרים שיתופי?
שירות VPS מאפשר לבעלי אתרים ליהנות מחופש ועצמאות של שרת משלהם, על כל המשתמע מכך (ויפורט להלן), תוך חיסכון בעלויות רכישת ותחזוקת חומרה ותקשורת. ה-VPS יכול לשמש בסיס למיחשוב ענן, לפעול במערכת הפעלה שאינה תלויה בחומרה וליהנות מגמישות טכנולוגית רבה.
בראש ובראשונה: חיסכון בעלויות
שרת VPS פועל ומתנהג ממש כמו שרת רגיל, אולם עלותו פחותה בהרבה מזו של שרת ייעודי.
אבטחת המידע
בניגוד לשרת אחסון אתרים שיתופי, שרת VPS הוא שרת מבודד, ועל כן פחות חשוף לפריצות מצד גורמים עוינים המבקשים לגנוב מידע או לחבל באתר.
הקצאת זיכרון
היותו של שרת ה-VPS מבודד משרתים וירטואליים אחרים מאפשר לו גם ליהנות מהקצאת זיכרון גדולה ובלעדית שאינו צריך לחלוק עם אחרים.
מהירות
בשרת שיתופי משתמשים עשרות ומאות אתרים שונים החולקים ביניהם את אותם משאבים ללא בקרה על החלוקה ביניהם, אולם בשרת VPS קיימת חלוקת משאבים אופטימלית המאפשרת לאתר המאוחסן עליו להיטען מהר יותר – חשוב במיוחד במקרה של פרסום בגוגל הנותן עדיפות בדירוג לאתרים עם מהירות טעינה גבוהה.
התקנה מהירה
שרת VPS ניתן להתקנה באופן מהיר, תוך דקות ספורות, בעוד שהתקנה על שרת שיתופי בדרך כלל אורכת זמן רב יותר.
גמישות התוכנה
בשרת שיתופי, לא ניתן לבצע התקנת מערכת שאינה תואמת את ההתקנה הבסיסית, ועל כן התוכנה מוגבלת למעשה מבחינת האפליקציות שאפשר להריץ עליה. לעומת זאת, בשרת VPS ניתן להתקין כל אפליקציה בה יבחר בעל האתר, מה שמאפשר גמישות רבה באפשרויות.
גמישות השדרוג
בשרת שיתופי נדרש ידע של אנשי מקצוע מומחים על מנת לשדרג את החומרה, אולם בשרת VPS כל תהליך שדרוג הופך לקל ופשוט יותר. בין היתר ניתן לערוך אותו בכל עת, לעומת בשרת שיתופי.
גיבוי האתר
באופן דומה, בשרת שיתופי תהליכי הגיבוי של אתר מצריכים ידע טכני רב, בעוד שבשרתי VPS תהליכי הגיבוי בדרך כלל נעשים בקלות רבה ובאופן מלא.
תעבורת הנתונים
כאשר תעבורת נתונים מוקצית לחשבון של אתר הנמצא בשרת שיתופי לעומת חשבון של שרת VPS, היא גדולה יותר באופן משמעותי במקרה של השרת הוירטואלי.
עיבוד נתונים
שרת VPS מאפשר לבעל אתר לבצע עיבוד נתונים באופן מהיר יותר מאשר שרת שיתופי.
מגבלות אחרות
אתרים המאוחסנים על גבי שרת שיתופי נאלצים פעמים רבות להתמודד עם מגבלות כגון שימוש מותר בזיכרון או בזמן העיבוד, אולם שרת VPS אינו כפוף למגבלות שכאלה.
חיסכון באנרגיה
הואיל ושרת ה-VPS הינו שרת וירטואלי, הוא חוסך יותר באנרגיה ומזיק פחות לסביבה מאשר שרת ייעודי.
לסיכום,
שרתVPS  מאפשר ליהנות מפתרון בעל ערך לניהול ותשתיות וכן מגמישות מלאה של חומרה ותוכנה. לצד יתרונות כגון הקצאת זכרון גדולה ותעבורת נתונים רחבה, יחד עם האפשרות להתנהל באופן עצמאי בסביבת אחסון אלסטית שגם חוסכת בעלויות – אין ספק ששרת VPS הוא הבחירה הטובה ביותר עבור כל בעל אתר.
תגיות אתרים
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה