תוכן שיווקי

מהן האפשרויות לפרסום ושיווק אפקטיבי?

תוכן מקודם |
kidum (צילום יח"צ)
שיווק אתר האינטרנט שלכם ברשת יכול להיעשות בדרכים רבות ושונות אשר לכל אחת מהן יש את היתרונות והחסרונות שלה. ניצול כל הדרכים האלו יחדיו יכול למקסם את הנראות שלו ברשת ולהביא לכם גולשים נוספים, זאת בתנאי שתעקבו אחרי ההחזר על השקעה של כל אפיק שיווקי ותחלקו את התקציב הכולל שלכם בהתאם (רבים מן הדרכים שמופיעים כאן הן זולות יחסית).
קידום אתרים אורגני
קידום אתרים אורגני היא הדרך הקלאסית לקדם אתרים ברשת האינטרנט ובעזרתה ניתן להגיע למיקום גבוה במנוע החיפוש גוגל כאשר גולש מבצע חיפוש הרלוונטי לאתר שלכם. לדוגמה, אם גולש מחפש "שמלות כלה" והאתר שלכם מציע שירות של מכירת או השאלת שמלות כלה, קידום אתרים יוכל להוביל לכך שהוא יופיע בעמוד הראשון בגוגל וגולשים רבים ילחצו עליו.
למרות שקידום אתרים אורגני הוא דבר שאפשר לבצע לבד, רמת התחרות הגבוהה ברוב הזירות בארץ (מעורכי דין ועד צימרים) מביאה לכך שרוב בעלי האתרים עושים זאת בסיוע של חברה מקצועית לקידום אתרים לה משלמים באופן קבוע כמה אלפי שקלים בחודש (לכן מדובר בהליך יקר, אבל הכרחי). חשוב לדעת שקידום אתרים הוא לא עניין של "זבנג וגמרנו", אלא מדובר בהשקעה לטווח ארוך בה מתחילים לראות תוצאות רק אחרי מספר חודשים ולפעמיים רק אחרי שנה. לכן רצוי לפעול במקביל בערוצי שיווק אחרים ולהתאזר בסבלנות.
הגברת הנוכחות בפייסבוק בצורה אורגנית
הגברת הנוכחות בפייסבוק היא ערוץ שיווקי נוסף שחשוב מאוד ליישם בעידן שבו חלק גדול מן הגולשים מבלה את זמנו ברשת החברתית. ניתן לעשות זאת בצורה אורגנית או בצורה ממומנת (עליה נרחיב בסעיף הבא).
בצורה האורגנית אפשר לפתוח עמוד עסקי לכם או למותג שלכם או להשתתף בקבוצות ודיונים עם גולשים אחרים על מנת להעלות את המודעות לאתר דרך הפצת קישורים אליו. בדרך כלל אין צורך בתקציב נוסף בהנחה ואתם מתפעלים את אתר האינטרנט שלכם בעצמכם ויש לכם זמן פנוי. אם לעומת זאת מדובר באתר גדול שמתופעל על ידי צוות שלם, ייתכן שתצטרכו לגייס חלק מהם לטובת העניין או להשתמש בחברת שיווק חיצונית המתמחה במדיה חברתית.
עוד על עמוד עסקי
כאמור, עמוד עסקי הוא עמוד שכל אחד יכול לפתוח עבור העסק שלו ולהעלות אליו תמונות המתארות את העסק או קטעי וידאו, כמו גם להעלות פוסטים שיקשרו חזרה אל אתר האינטרנט שלו או כל מקום אחר ברשת. היתרון של פוסטים בדפי עסק לעומת פוסטים בפרופילים פרטיים הוא שאין מגבלה על מספר האנשים שיכולים לראות את הפוסט מכיוון שאין מגבלה על כמות הלייקים שאפשר לעשות לדף. מעבר לזאת, ניתן לראות גם מידע על כמות האנשים שנחשפו לכל פוסט ואת המאפיינים הדמוגרפים שלהם. בשל סיבות אלו, אין הרבה טעם לקדם את האתר שלכם באמצעות פרופיל פרטי שהוא מוגבל משהו ולמעשה פייסבוק אוסרת על בעלי פרופילים פרטיים להשתמש בהם למטרות שיווק בלבד.
חשוב לעדכן את עמוד הפייסבוק לפחות מספר פעמיים בשבוע ולחשוב על פוסטים שיתנו משהו לגולש כמו למשל טיפים או קישורים למדריכים מעניינים ברשת. כמובן שרצוי לקשר למאמרים ודפים חדשים שאתם מעלים באתר, אבל לא להסתמך רק על פוסטים כאלו על מנת שהגולשים ירגישו שהם מקבלים גם ערך מוסף.
עוד קבוצות דיון בתוך פייסבוק
קבוצות דיון בתוך פייסבוק הן עוד דרך נהדרת לקדם את האתר שלכם באמצעות השתתפות בדיונים תוך כדי מענה מקצועי לשאלות הגולשים. ככל שתשתתפו ביותר דיונים ותפגינו יותר ידע, כך הגולשים בקבוצה יטו לתת בכם אמון ואפילו אוטוריטה בתחום המקצועי שלכם. כך תוכלו לפרסם את החלקים את הדפים הרלבנטיים באתר בתוך הקבוצה. את אותו רעיון בדיוק אפשר ליישם גם בפורומים חיצונים וקהילות שונות ברשת.
קידום ממומן 
קידום ממומן הוא בעצם יצירת מודעות דרך פייסבוק או גוגל, כאשר ההבדל העיקרי ביניהן הוא שפייסבוק מטרגט את המודעות שלו בעיקר לפי תחומי עניין ומאפיינים דמוגרפים של הגולשים ואילו גוגל מטרגט את המודעות שלו לפי מילות מפתח שהגולשים מכניסים לתיבת החיפוש (מודעות אלו בדרך כלל יופיעו לפני התוצאות האורגניות).
חשוב להדגיש שמרבית המודעות ברשת אינן מפנות לאתרי אינטרנט רגילים, אלא לעמודי נחיתה שהם עמודים ייעודים שנועדו למכור מוצר או שירות אחד בלבד. למרות זאת, לעיתים קרובות ניתן להשתמש בהן גם על מנת להוביל לדף הבית או לקטגוריה מסוימת באתר. לדוגמה, אם גולש מחפש חיפושים כללים כמו "מוזיאונים" או "מכשירי חשמל", לא יהיה זה הגיוני להפנות אותו לעמוד נחיתה, אלא לאתר הבית של מוזאון ספציפי או קטגוריית מוצרי חשמל בקטלוג של חנות מקוונת.  
פרסום דרך אתרים חיצונים
פרסום דרך אתרים חיצוניים יכול להוביל עוד גולשים לאתר שלכם. הסוג הראשון של האתרים שאפשר להשתמש בהם הם אתרי אינדקסים בהם יש רשימות של קישורים לאתרים שונים לפי קטגוריות. יש אתרי אינדקס כללים ולעומתם יש אתרי אינדקס ספציפיים לתחומים מסוימים כמו חתונות, בעלי מקצוע, חוגים וכו'. החיסרון באתרים הללו הוא שכדי להופיע במקום גבוה שגם יוביל לאתר גולשים, בדרך כלל צריך לשלם על מנת להופיע בראש התוצאות, כאשר לא תמיד התמורה הנדרשת משתלמת (בדרך כלל מדובר בכמה מאות שקלים לשנה).
הסוג השני והיותר מומלץ לפרסום הם אתרי תוכן ואתרי מידע, בהם אפשר לשתול כתבות ומאמרים עם קישור חוזר לאתר בתור קישור קרדיט. האתרים האלו גם ממתגים את בעל האתר בצורה מקצועית כמוביל בתחומו מכיוון שהכתבה או המאמר מעשירים את הגולשים בידע נוסף או בטיפים שונים. בכל מקרה, חשוב להשתמש באתרי חדשות או אתרים מקצועיים בהם יש חשיפה רבה ולא באתרים ייעודים למאמרים בהם הגבולות הרבה יותר פרוצים ורובם מלאים במאמרים באיכות נמוכה (מה שיכול אף להזיק לקידום האורגני בגוגל).
שימוש במדיה עשירה
שימוש במדיה עשירה כגון תמונות וקטעי וידאו יכול לא רק להעשיר את חווית הגלישה באתר, אלא לשמש בתור ערוץ שיווקי של ממש. קטעי וידאו באתרים כגון יו-טיוב יכולים להפנות גולשים אל האתר באמצעות קישור בתיאור של הסרטון או באמצעות סרטוני פרסומות (הקידום הממומן של יו-טיוב). חשוב שהסרטון יציג טיפים מקצועיים או הווי מחיי העסק שיגרום לגולשים לרצות לקבל מידע נוסף מהאתר עצמו. 
ניוזלטר ,מועדוני לקוחות והודעות SMS
ניוזלטר ומועדוני לקוחות יכולים להגביר מאוד את תנועת המבקרים החוזרים אל האתר מכיוון שהם מספקים לגולשים מידע על חידושים באתר או מבצעים מיוחדים. כיום ניתן אף לחלק את ההודעות שנשלחות לגולשים לפי תחומי עניין או פלחים מסוימים כמו למשל מגדר או גילאים מסוימים. גם הודעות SMS מבצעות את אותה הפעולה, אבל יצא להן שם של ספאם, ולכן צריך להיזהר עם השימוש שעושים בהן ולא לנצל את הכוח שלהן לרעה.
הפיכת האתר לאפליקציה
הפיכת האתר לאפליקציה הופכת אותו להרבה יותר זמין ונגיש לבעלי טלפונים סלולריים שמהווים כיום חלק הולך וגדל מקהל הגולשים. יתרה מזאת, האפליקציה מופיעה על מסך הבית של המשתמש כך שהיא בולטת יותר, זאת לעומת אתר שצריך להופיע בתוך תפריט המועדפים שחלק מהגולשים כלל לא משתמשים בו. החיסרון הכללי של האפליקציה הוא שככל שהאתר שלכם מורכב יותר, כך גם עולה יותר לפתח את האפליקציה ועלות הפיתוח שלה יכולה להגיע בקלות לכמה אלפי שקלים ואף יותר (קיימים בשוק אמנם כלים שהופכים אתרים לאפליקציות באופן אוטומטי, אבל אלו הם בדרך כלל כלים מוגבלים מאוד).
נכתב ע"י אקסטרה קידום אתרים http://www.seo-extra.com/  מתמחה בשיווק באינטרנט וקידום אתרים
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה