תוכן שיווקי

מעקה אלומיניום או זכוכית – מה עדיף?

תוכן מקודם |
safe (צילום שאטרסטוק)
כשאנחנו מתכננים את אמצעי הבטיחות המרכזי ביותר בבית, הלא הוא המעקה, אנחנו מוצאים את עצמנו בפני דילמה אחת עיקרית. יש לא מעט חומרי גלם מהם ניתן לעצב מעקה בטיחות, אבל בין כולם בולטים שניים במיוחד: זכוכית ואלומיניום. אז איך תדעו מה עדיף, מה היתרונות של כל אחד ואיזה חומר יתאים להתקנת מעקות למרפסות או למדרגות הפנים?
היתרונות של מעקה הזכוכית
מעקות זכוכית בהחלט נפוצים מאוד היום, ואין זה משנה אם אתם מתכננים מעקה בטיחות לחלקו הפנימי של הבית או דווקא לחלקו החיצוני. שימוש בזכוכית לתכנון מעקה למדרגות הפנים הוא צעד חשוב משום שהוא יאפשר לכם ליהנות מתחושת מרחב טובה יותר, גם אם המעקה ניצב יחסית במיקום מרכזי. מאחר והזכוכית שקופה היא לא מחלקת את האזור לחלקים שונים, וזוהי נקודה חשובה מאוד. בכל הקשור להתקנת מעקות למרפסת הזכוכית מספקת את אותו יתרון בדיוק: במקום להסתיר את הנוף כשאתם יושבים להנאתכם במרפסת, תוכלו להמשיך ליהנות ממנו בזכות חומר הגלם האלגנטי הזה. אם נוסיף לכך גם את העובדה שמדובר במעקה מעוצב ומרשים שקל לנקות ופשוט לתחזק, אפשר להבין למה מעקות זכוכית למרפסת הם אידאליים היום.
היתרונות של מעקה אלומיניום
אם הזכוכית שקופה ונקייה מאוד, האלומיניום קצת פחות. במילים אחרות, מעקה אלומיניום לא יספק לכם אולי את תחושת המרחב הנדירה של הזכוכית, אבל הוא יאפשר לכם הרבה יותר שפע וגיוון. זאת משום שמדובר בחומר גמיש שמאפשר לנו לבחור עיצובים וסגנונות על פי טעם האישי שלנו. אלא שהיתרון הגדול אף יותר הוא שאלומיניום חזק ויציב מאוד. רק לצורך השוואה, מעקה מעץ עשוי להיסדק או לאבד מאיכותו במרוצת השני, בעוד מעקה אלומיניום יישאר נקי ומרשים גם לאחר שנחשף לגשם עז או לשמש יוקדת. זוהי נקודה קריטית למי שמעדיף להימנע מהחלפת המעקה לעיתים קרובות מדי.
אז מה עדיף?
כדי לבחור בין שתי החלופות אתם רק צריכים להחליט מה חשוב לכם באמת, ומה יותר נכון לעיצוב הבית שלכם. בדירה קטנה יחסית או אם המדרגות ניצבות במיקום מרכזי למדי, ייתכן שמעקה זכוכית יעזור לכם לשמור על תחושת המרחב הנחשקת כל כך. אם המרפסת שלכם משקיפה אל בניינים סמוכים ולא לעבר פארק ירוק, יכול להיות שדווקא הבחירה במעקה אלומיניום תספק לכם גם קצת יותר פרטיות. כפי שאנחנו מתקינים מסתור כביסה מאלומיניום ולא מזכוכית (כדי לשמור על פרטיות), הכלל הזה נכון גם בכל הקשור לתכנון המעקה למרפסת.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה