תוכן שיווקי

קופות גמל להשקעה - למה כדאי לכם?

תוכן מקודם |
money (צילום PIXABAY)
בשנה האחרונה נכנס מוצר חדש למדי בתחום החיסכון, והוא זוכה לפופולאריות לא מבוטלת בעיקר בגלל ההבדל המרכזי בינו לבין מוצרים רבים אחרים. אם עד היום הפקדנו כספים בקופות גמל וקרנות פנסיה מתוך ידיעה שנראה את הכסף שוב רק לאחר הפרישה לגמלאות, קופות גמל להשקעה מאפשרות לנו ליהנות מהכסף גם בלי לחכות לגיל 67. המטרה העיקרית מאחורי המוצר החדש היא עידוד הציבור הישראלי להגדיל את החיסכון הפנסיוני מצד אחד, ולאפשר לו נזילות גבוהה יותר גם לפני הפרישה, בהשוואה לתכניות אחרות שמגבילות את החוסכים ומונעות מהם את הגישה לכספים הצבורים.
הטבות המס המחכות לכם
חוסכים שבוחרים בקופות גמל להשקעה למעשה בוחרים מכשיר השקעה על פי התמהיל ורמת הסיכון שלו, וכשהם בוחרים לממש את ההשקעה – הם משלמים מס מסוים על הרווח. עם תשואה סולידית ודמי ניהול נמוכים יחסית, זהו גם כלי שמהווה תחרות של ממש מול הבנקים, שמציעים כיום פקדונות עם תשואה נמוכה במיוחד. קופות הגמל החדשות הן גם גמישות יותר, וכך אתם יכולים לבחור את אופן ההשקעה (סכום חד פעמי או הפקדה חודשית) ולהחליט שלא למשוך את הכספים עד לגיל הפרישה, מה שיאפשר לכם לחסוך את המס על הרווח. אם זה נשמע טוב, זה משום שמדובר באפיק מצוין בהחלט.
לקחת הלוואה מעצמכם
אפשרות נוספת שעומדת לרשותם של החוסכים בקופות גמל להשקעה היא האפשרות לקבלת הלוואה מהכספים הצבורים בקופה. כך אתם יכולים להחליט שלא לגעת בכסף ולשלם את המס על הרווחים, אלא לקבל הלוואה בגובה על עד 80% מהסכום הצבור. מדי חודש תחזירו סכום נמוך יחסית, וגם תיהנו מריבית נמוכה, תוך שאתם נהנים מהתשואה היפה. עם כל כך הרבה יתרונות אפשר להבין מדוע זמן קצר לאחר השקתן של קופות הגמל להשקעה הופקדו בהן כמעט חצי מיליארד שקלים.
לחסוך או להשתמש?
אם פתחתם קופת גמל להשקעה יש לכם שתי אפשרויות עיקריות כרגע. אפשרות אחת היא למשוך את הכסף בכל נקודת זמן, גם לפני גיל הפרישה, בלי לשלם על כך קנס – למעט המס על הרווח. האפשרות הזו גמישה הרבה יותר בהשוואה לקופות הגמל הקלאסיות שאפשרו אמנם משיכה של הכספים לפני המועד, אבל במחיר של 35% מסך הסכומים שנצברו. האפשרות הנוספת היא לאפשר לכסף להמשיך לעבוד ולהניב תשואה, ולהשתמש בו לאחר הפרישה. כך תקבלו פטור על רווחי ההון. הגמישות הזו היא בהחלט חידוש מרענן, לא?
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה