תוכן שיווקי

טכניקות שיווק Inbound או Outbound – מה עדיף ומדוע

תוכן מקודם |
yoav (צילום יח"צ)
אם אתם מנהלים עסק אינטרנטי או עוסקים בשיווק דיגיטלי, רוב הסיכויים ששמעתם על המונחים Inbound Marketing ו-Outbound Marketing, או בתרגום מילולי לעברית, שיווק נכנס לעומת שיווק יוצא. במציאות הנוכחית של עולם השיווק הדיגיטלי, שני מונחים מנוגדים אלו הם כנראה חשובים מאי פעם, עם חסידים של כל אחת מהגישות ושינויים רבים המתרחשים בתעשייה. מתלבטים מה עדיף ליישם אצלכם? אז זה המדריך בשבילכם.
מה זה שיווק יוצא – Outbound
שיווק יוצא מתייחס בעיקרו לטכניקות שיווקיות ותיקות יותר, חלקן רלוונטיות לעולם שמחוץ למרחב האינטרנטי וחלקן מתקיימות בסביבה הדיגיטלית שבה אנו פועלים. שיווק Outbound כולל למשל תצוגה בתערוכות, סדרות של סמינרים מקצועיים, הפצה רחבה של אימיילים, שיחות מכירה, טלמרקטינג, באנרים ופרסומות באתרים, פרסומות טלוויזיה, עיתונות וכדומה. המונח שיווק יוצא מתייחס לכך שהמשווקים "דוחפים" את המסרים שלהם החוצה ובאופן כוללני, בתקווה שבתוך כל החשיפות יהיו אנשים שגם יימשכו פנימה ואולי יהפכו ללקוחות.
מה זה שיווק נכנס – Inbound
שיווק Inbound הוא תחום שיווקי שנולד מתוך עולם השיווק הדיגיטלי והניו מדיה, כאשר הוא נשען על היכולות של המרחב הדיגיטלי ועל מאפייני שימוש עדכניים של משתמשים וצרכנים. המהות היא להרוויח את תשומת הלב של לקוחות פוטנציאלים באמצעות תוכן מעולה והתמקדות בקהלי יעד רלוונטיים דרך טכנולוגיות המאפשרות לצמצם את החשיפות לקהלים הנכונים. הסבר נוסף הוא ששיווק נכנס מתמקד בכך שהמשתמשים עצמם ימצאו את העסק או האתר ולא שהעסק יפרסם באופן רחב וכללי בשאיפה ללכוד את תשומת הלב של מישהו.
כאשר אנו מדברים על שיווק נכנס, דוגמאות מעשיות לכך תהיינה למשל קידום אתרים אורגני, קידום ממומן בגוגל, שיווק באמצעות תוכן, סרטוני יוטיוב, פעילות ממוקדת קהלי יעד רלוונטיים במדיה חברתית, פרסום וובינרים וכן הלאה.
באופן פשטני יחסית, ניתן לומר כי שיווק Inbound הוא יצירת תוכן איכותי ובעל ערך אשר מושך אנשים אל האתר והמוצרים שלכם ומציג להם אפשרויות צרכניות שהם באמת רוצים ומחפשים באופן טבעי. התאמת התוכן שאתם יוצרים עם תחומי העניין של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם מושכת בטבעיות תנועת גולשים שבהמשך ניתן להפוך להמרות, סגירת עסקאות וטיפוח לקוחות.
נתונים לטובת השיווק הנכנס
גורמים בתעשיית השיווק הדיגיטלי אשר פועלים לפי טכניקות Inbound ופחות או יותר מבטלים את השיטות הישנות יותר של Outbound Marketing לרוב משתמשים בטיעונים ובנתונים להדגשת והמחשת האיכויות של שיווק דיגיטלי מוכוון וממוקד קהלי יעד והתאמה למרחב הדיגיטלי.
  • 45% מדוא"ל פרסומי כלל אינו נפתח והמוני אנשים חוסמים שולחים פרסומיים.
  • 85% מהאנשים מריצים קדימה פרסומות בפלטפורמות וידאו וטלוויזיה.
  • 85% מהגולשים בגילאי 25-35 ינטשו אתר אינטרנט עם פרסום מופרז וחודרני מדי.
  • בדרך כלל גולשים לא לוחצים על מודעות באנרים שאינן מוכוונות קהל יעד או תוכן.
  • בשיווק Inbound התקשורת עם הגולשים במהותה מבוססת על כך שהגולש מסכים לקבל תכנים מהמשווק, בעוד בשיווק Outbound המסרים "נדחפים" למשתמש. זה יוצר מעורבות שונה וחיוביות רבה יותר כלפי התכנים השיווקיים.
בהחלט ניתן לומר שהטכנולוגיה והרגלי השימוש של צרכנים כיום הופכים את הטכניקות של שיווק Outbound לפחות רלוונטיות וללא ספק לפחות יעילות. שיווק יוצא מגיע לקהלים הולכים ופוחתים ולעומת זאת שיווק נכנס מייצר אינטראקציה הרבה יותר מעורבת עם צרכנים פוטנציאליים והוא מנגיש את מרכיבי השיווק בשוק התחרותי והדינמי בו אנו פועלים.
טכנולוגיה לעזרת השיווק
אחד ההיבטים שהופכים את השיווק הנכנס לכל כך יעיל, שימושי ורלוונטי למציאות הדיגיטלית בה כולנו חיים כיום הוא ללא ספק הטכנולוגיה. לצד פלטפורמות מרכזיות כמו חיפושי גוגל, שיטוט במרחבי פייסבוק וכיוצא באלו, הטכנולוגיה מאפשרת כיום למדוד, לבצע בקרה ולנתח באופן מאוד מעמיק ביצועים של כל פעילות שאתם עושים במרחב הדיגיטלי. שלבו זאת עם יכולת למקד מהלכי שיווק לקהלי יעד מותאמים אישית ומוגדרים לפי פרמטרים, וקיבלתם מתכון מנצח למשיכת תשומת לב ותנועה באופן חכם, יעיל ומשתלם כלכלית.
הטכנולוגיה מאפשרת לנו כמשווקים לדעת מה קהלי היעד שלנו מחפשים, צריכים ורוצים וכך להתאים להם תכנים המספקים מענה מעולה, וזה מאפשר לנו בהמשך למשוך אותם יותר פנימה ולהגיע להמרות הרצויות במרחב הדיגיטלי.
לסיכום: בקרב בין שיווק יוצא ומסורתי לבין שיווק נכנס וחדשני יותר, לדעתנו המנצח הברור והמתבקש הוא השיווק הנכנס. הגישה של Inbound Marketing מסתכלת על המודל השיווקי כולו באופן הוליסטי וכזה אשר תואם למציאות הטכנולוגית והצרכנית כיום, ואכן חברות ואתרים רבים רואים תוצאות מצוינות בעזרת טכניקות אלו, באופן כולל וכמובן שבהשוואה לטכניקות Outbound שנקטו בעבר. השיווק הנכנס מנצח בפועל בכל חזית שיווקית כיום ופשוט מספק תוצאות טובות ורלוונטיות יותר, מה שמביא לכדאיות כלכלית משופרת ולהחזר השקעה יעיל משמעותית.
כתבה זו נכתבה ע"י יואב מנדלסון, מייסד ומנכ"ל חברת SEONE, סוכנות שיווק דיגיטלי מהמובילות בשוק הישראלי ומקצועני Inbound Marketing המספקים תוצאות למגוון לקוחות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה