תוכן שיווקי

שוקלים בניית אתר אינטרנט או חנות וירטואלית? אל תסכנו את נכסי הנדל"ן שלכם ברשת!

תוכן מקודם |
web (צילום יח"צ)
השוק הפרוץ של בניית אתרי אינטרנט והעדר גורם מקפח רשמי או כללים אתיים מינימאליים, מאפשרים לכל אחד להכריז על עצמו כבונה אתרים, גם אם הכישורים והניסיון שלו מסתכמים בקורס קצר. עולם הדיגיטל מפתה חבר'ה צעירים לצלול לתחום ובאותה קלות  גורם גם לנזקים, במודע או שלא במודע של חברות לבניית אתרי אינטרנט חסרות הסמכה או ניסיון.
מנכ"ל דרוקסיט, אליאב זאבי, שעוד מילדותו תחום בניית אתרי אינטרנט זרם בעורקיו, מסביר איזה דברים כדי לבדוק לפני שיוצאים לדרך: "למעשה לא קיימת אמנה, כללים ובוודאי שלא רגולטור בתחום והוא פרוץ לכל דיחפין. יחד עם זאת, יש להבחין בין בעלי מקצוע מוכשרים ומנוסים בבניית אתרי אינטרנט לבן חאפרים שמנסים את מזלם בתחום. חשוב לציין שלא כולם 'הורסים' את הדיגיטל למרות הכל".
זאבי עצמו פיתח במשך השנים פלטפורמה ייחודית לבניית אתרי אינטרנט, שמציעה פאנל ניהול קל והגנה מטעויות ופריצות: "פלטפורמת דרוקסיט פותחה על ידנו במטרה לפתור את הבעיות הנפוצות בניהול אתרים. הרבה פעמים בעלי עסק בונים אתר על פלטפורמות אחידות, תבניות קיימות, אבל אז מגלים שהתפעול שלהם מורכב, האבטחה וההגנה פרוצות וכל לחיצת כפתור עלולה להחריב את האתר".
דרוקסיט אומנם מציעים פלטפורמה חדשנית, שנותנת מענה לצרכים של בעלי עסקים, אבל עד כמה חברות לבניית אתרי אינטרנט באמת משקיעות בפיתוחים כאלו ואילו, כמה חברות "מוכרות" אתרי סרק, שיעמדו ברשת כאבן שאין לה הופכין?
איך מזהים חברה אמינה ומקצועית לבניית אתרי אינטרנט?
שימו לב למה שמציעים לכם, בתור התחלה. בניית אתרי אינטרנט מחייבת מתן שירותים רבים, לרבות הזנת תכנים, עיצוב גרפי, אספקת תמונות, שימוש בפרוטוקולי אבטחה ואמצעי תשלום מוגנים ומתקדמים, ועוד. בניית אתרי אינטרנט שגם תביא לתוצאות, צריכה לכלול צוות עובדים שמתמחים בכל אחד מהתחומים הללו, לרבות בניית מותג ואסטרטגיה שיווקית וכן, לספק שירותים נלווים והכרחיים, כגון קידום האתר בגוגל וערוצי הניו מדיה השונים. חובה לוודא שכל השירותים ואנשי המקצוע העומדים לשירותכם, מוסכמים בהכשרתם והנם בעלי ניסיון וידע, אחרת תמצאו את עצמכם מהר מאוד מוסיפים עוד ועוד תקציבים והתוצאות יבוששו להגיע. אז מה העצה שלנו? תדרשו את כל החבילה לבניית אתר אינטרנט מראש ולא פחות חשוב- תבקשו לראות מסמכים והוכחות לניסיון ולמקצועיות, כגון חברות לבניית אתרים שמחזיקות באתרי שותפים של גוגל, תעודות הסמכה מתאימות ועוד.
אתרי חינם, כן או לא?
מאחר והשוק פרוץ, יש הרבה מאוד חברות שמתבססות על בניית אתרי אינטרנט חינמיים, כגון וורדפרס וויקס. את הכסף הן גוזרות על שירותי עיצוב, הזנת תכנים, איחסון האתר בשרתים וכדומה.
הנה המלצה שתציל אתכם- רדו לפרטי פרטים, בדקו אם שרתי האיחסון יושבים בארץ או בחו"ל, לאיזה ספק תקשורת הם מחוברים ומי יענה לכם כשתצטרכו סיוע טכני או כשהאתר ייפול בעקבות פיצ'ר שהורדתם? האם פאנל הניהול מאפשר לעדכן קבצים במהירות, האם האתר מוגן? הכי הכי חשוב- בחנו את פאנל הניהול, האם הוא קל לתפעול? האם מישהו מטעם החברה יכול לנהל אותו עבורכם וכמה זה יעלה? לדוגמא, יש מעט מאוד אנשים שיודעים להזין תכנים ולנהל אתרי ויקס במקצועיות. זה נשמע מבטיח בהתחלה, בדומה לשאר אתרי החינם, אבל אם עידכון ותפעול אתרים היא לא המומחיות שלכם ואין לכם מי שיעשה את זה בתוך העסק אינהאוס- אז אתם עלולים להיתקע- ובגדול!
 
האם חנות וירטואלית מצריכה מומחיות?
חנויות וירטואליות צצות כמו פטריות אחרי הגשם וזה נראה כסף קל ופשוט, כשבפועל המשמעות היא לנהל חנות לכל דבר ועניין. עוד לפני שמגיעים לשלב בחירת חברה לבניית אתרי אינטרנט, המתמחה בהקמת חנות וירטואלית, אתם צריכים לדעת מה אומר המודל העסקי שלכם, מה המטרה והיעדים שהצבתם לעצמכם, מהיכן יגיעו ההכנסות, חישוב הוצאות הקמת החנות הוירטואלית, הקידום והתפעול השוטף שלה, קביעת דרכי המשלוח וצינורות ההפצה, בחירת אמצעי התשלום שאתם מציעים וכן הלאה.
זאבי: "הקמת חנות וירטואלית מצריכה בסיס מציאותי ומעשי בתור התחלה, ומכאן אנחנו בונים את החנות הוירטואלית, כך שהיא תספק חווית גלישה, שירות ומענה לצרכים של הגולשים. אחוזי הנטישה של הגולשים באתרים הם גבוהים מאוד, לכן, חנות וירטואלית חייבת להיות ממוקדת במסרים ובמבנה שלה, באופן שהיא צופה את התנהגות הגולשים ומניעה אותם לאורך כך התהליך, עד לביצוע הרכישה. זה בהחלט מצריך מיומנות ובקיאות ומעבר לכך, הכרות עם המתחרים, האיומים החיצוניים והשינויים התכופים שחלים באפשרויות השיווק בערוצי הדיגיטל".
שלא יספרו לכם סיפורים על קידום ודפי נחיתה במחיר משתלם!
בניית אתרי אינטרנט בכלל וחנות וירטואלית בפרט, מחייבים ביצוע פעולות קידום, אחרת זרקתם כסף לפח על הקמת האתר. התחרות גדולה ואם אתם רוצים להיות ראשונים, אז תיקחו מראש בחשבון שקידום האתר או החנות יצריכו ביצוע פעולות משולבות, כגון קידום אורגני ומממון בגוגל ובערוצים תומכים, דוגמת רשתות חברתיות. אחד מהכלים היעילים ביותר לשיווק בדיגיטל, לשם הדוגמא, הוא בניית דף נחיתה במחיר שיגדיל לכם רווחים. דף נחיתה הוא הפנים של האתר, יש לו יכולות להגדיל את התנועה באתר, לייצר מאגר מידע על לקוחות פוטנציאליים ולהתאים את עצמו לכל ערוץ דיגיטל שיווקי. אלא שבניית דף נחיתה במחיר משתלם, הוא כזה שמשיג יותר הכנסות או תוצאות מוכחות מאשר הוצאות. לדעת לבנות דף נחיתה במחיר שישתלם לכם זו מומחיות וגם כאן, לא כל אחד יכול. בדקו היטב שחברת בניית אתרי האינטרנט מנוסה גם בבניית דפי נחיתה שיווקים ותדמיתיים, ומכירה את שיטות וכללי הפרסום.
אם אפשר לצייד אתכם בעצה אחת לדרך- אז היינו אומרים שתפנו את הזמן, התקציב והסבלנות לבניית אתרי אינטרנט, בדיוק כמו שתפנו אותם לרכוש דירה. הנכסים הנדל"ניים שלכם ברשת, הם בסיס עסקי יציב וקבוע להגדלת הרווחים וההצלחה שלהם היא הביטחון הכלכלי שלכם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה