תוכן שיווקי

7 דברים שאתם חייבים לשאול לפני שבוחרים סוכנות דיגיטל לניהול קמפיינים בגוגל

תוכן מקודם |

מקצועות השיווק באינטרנט ובכלל זאת, קידום במנועי חיפוש וניהול קמפיינים ממומנים הם מבין המקצועות היותר פרוצים שיש כיום בשוק. הסיבה לכך היא שאף אחד לא מחלק תארים בתחום ובדרך כלל אנחנו נאלצים להסתפק במכללות שמחלקות תעודות על דעת עצמן. מנגד, יש מומחים רבים ומעולים שכלל לא עברו הכשרה פורמלית, אלא למדו את מה שהם יודעים תוך כדי תנועה.
מבנה השוק הזה יוצר מצב מסוכן שבו לצד בעלי מקצוע אתים ומקצועיים, יש גם לא מעט בעלי מקצוע בלתי ישירים שמנצלים את חוסר הידע של הלקוחות שלהם. הם עשויים לגבות מחירים מופרזים או לחילופין, לגבות מחירים נמוכים מאוד תוך כדי שהם משתמשים בשיטות עקלקלות שעשויות לגרום נזק בלתי הפיך ללקוחות בטווח הארוך.
למרות שסיפורי ניצול של לקוחות תמימים מתקשרים לרוב לקידום האורגני בו השקיפות נמוכה יותר, גם בכל מה שקשור לקמפיינים ממומנים, יש לא מעט דברים שצריך לדעת מראש ולנקוט במשנה זהירות לפני שבוחרים עם מי לעבוד.
הנה 7 השאלות שאתם חייבים לשאול כל סוכנות לניהול קמפיינים ממומנים לפני שאתם חושבים לעבוד איתה:
האם הסוכנות מוכרת כ- Google Partner?
שותפי גוגל הם חברות וגופים שעברו את ההכשרה של גוגל וזכו למעין תו איכות שמעיד על הידע שלהם. שותפי גוגל גם חייבים להראות היסטוריה של עבודה עם לקוחות בסף של תקציב מסוים, כך שהיא מעידה גם על ניסיון ולא רק על ידע. התכנית פועלת גם בארץ וניתן לחפש סוכנות על פי אזורים שונים.
אנחנו ממליצים לעבוד עם סוכנות שחברה ב- Google Partner.
דמי ניהול ותקציבי פרסום
התשלום למנהל הקמפיין בדרך כלל מבוסס על אחוז מסך התקציב העומד לפרסום ישיר בגוגל.  דמי הניהול נגבים לפי הביצועים של החודש הקודם לפי אחוז שנקבע או סכום קבוע שסוכם בין הצדדים ללא קשר לתקציב הפרסום. 
תקציב פרסום בגוגל הוא פרמטר חשוב מאוד ובדרך כלל מקבלים תקציב פרסום מומלץ לפי הניסיון שהחברה צברה במהלך השנים.
אנחנו ממליצים לעבוד לפי אחוז מסך הוצאה כדמי ניהול ולעבוד עם סוכנות שמנהלת קמפיינים עבור לקוחות בסדר גודל שלכם.
האותיות הקטנות
החוזה שאתם חותמים מול הסוכנות הוא אמנם לא פוליסת ביטוח, אבל עדיין חשוב לשים לב לאותיות הקטנות. לדוגמה, האם אתם מחויבים לתקופה מסוימת, מתי אתם יכולים לשנות את תקציב הפרסום, בבעלות מי החשבון שמנוהל ועוד..
אנחנו ממליצים לכם לחתום על חוזה ללא התחייבות, הבעלות של החשבון חייבת להיות בבעלותכם ושתוכלו לבצע שינויים מהותיים בכל רגע נתון.
שקיפות בתשלום
בפועל, אתם משלמים למעשה פעמיים : פעם אחת ישירות לגוגל את התקציב שמיועד להצגת המודעות, ופעם שנייה לסוכנות שמנהלת לכם את הקמפיין (ראו דמי ניהול ותקציבים) עבור הניהול עצמו. יחד עם זאת, ההפרדה ביניהם לא תמיד שקופה ולפעמיים היא כלל לא קיימת ואתם משלמים את כל הסכום פעם אחת ישירות. (ניהול הקמפיין עשוי להתבצע בחשבון של הסוכנות ולא דווקא דרך חשבון הגוגל שלכם).
אנחנו ממליצים להפריד בין התשלומים: תשלמו לגוגל ישירות ותשלמו לסוכנות דמי ניהול עבור הקמפיין.
מנהל קמפיינים צמוד
מרבית החברות עובדות בשיטה שהן מצמידות למספר מסוים של לקוחות מנהל פרויקטים אישי שמנהל עבורם את הפרסום בגוגל.
אנחנו ממליצים להבין: מה הניסיון שיש לאותו מנהל קמפיינים בקידום ממומן? כמה לקוחות הוא מנהל? האם הוא עוסק רק בקידום ממומן או שהוא גם מנהל קמפיינים של קידום אורגני? 
כמובן שעדיף שמנהל קמפיינים שלכם יעסוק אך ורק בקידום ממומן, ינהל כמה שפחות לקוחות ושיהיה עם כמה שיותר ניסיון בתחום הכי חשוב שתרגישו שהוא מקצועי ושירותי.
דוחות ושקיפות
דוח תקופתי על הביצועים של הקמפיין שלכם הוא משהו שיעזור לכם להבין על מה וכמה אתם מוציאים את תקציב הפרסום שלכם. הדוחות כוללים: סך ההוצאה החודשית, כניסות, המרות ועוד...
אנחנו ממליצים לקבל דו"ח אחת לרבעון, אבל לפעמיים רצוי גם יותר (עוד דבר שעשוי להיות מצוין באותיות הקטנות). כמו כן, עליכם לדרוש ממנהל הקמפיין לבקש מכם אישור על פעם שהוא משנה את מדיניות הפרסום שלו (ממש כמו ההתנהלות שלכם מול מנהל השקעות בבנק).
"תיק עבודות"
אוקי, אז אולי לא מדובר כאן בתיק עבודות קלאסי, אבל אתם צריכים לכל הפחות לקבל מידע מהימן על היקף ואופי הקמפיינים הקודמים שהחברה ניהלה על מנת לקבל מושג האם יש לה ניסיון בתחום הספציפי שלכם (לכל תחום יש אסטרטגיות שונות וגם מחקר המתחרים הוא שונה). 
ככל שלחברה יש ניסיון עשיר יותר בתחומים שונים ועם לקוחות בעלי צרכים שונים, כך המצב טוב יותר. חברה שמתרכזת רק בפלח שוק מצומצם עשויה להיות מקובעת באסטרטגיה אחת שלא בהכרח תיטיב עמכם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה