תוכן שיווקי

קידום אתרים והמוח האנושי

תוכן מקודם |
בריכת שחייה (צילום אזורים מוצא עילית)
הגיע הזמן להפסיק לפחד מהנושא של קידום אתרים בגוגל, בעיקר בגלל שהוא לא מורכב כמו שעושים את זה, אין ספק שיש הרבה מאוד בין השורות בתחום הזה, אבל הרוב, מורכב מקוד נכון של האתר וקישורים מאתרים אחרים, מה הכוונה? הכירו את המוח האנושי.
על מנת שנבין את הקשר, קודם כל נבין איך המוח האנושי עובד (לאלו שעדיין לא הכירו). המוח מורכב משני צדדים מאוד בולטים:
הצד השמאלי של המוח: הצד שאחראי על ההחלטות ההגיוניות שלנו, ההחלטות אשר מבוססות ריאלזים ובעיקר היגיון ועובדות. כלומר, כל מה שאתם יודעים כעובדה מוחלטת, נקודה שזכרתם, נמצאת בחלק השמאלי של המוח שלכם. ולכן, כל פעם שאתם נזכרים במשהו, אתם בדרך כלל מגלגלים את העיניים שלכם לצד שמאל למעלה.
הצד הימני של המוח: הצד שהינו אחראי על החלק היצירתי שבנו, כל מה שאנחנו אוהבים לחלום, לדמיין, לצייר, לנגן וכו', החלק שבעצם גורם לנו להיות יותר חופשיים, באותה מידה כמו מקודם, אם אתם מנסים להמציא משהו, אתם מגלגלים את העיניים בדרך כלל למעלה וימינה. (ככה אפשר לאתר שקרנים)
אז מה הקשר בדיוק לקידום אתרים?
בכל פעם שאני מלמד בכיתה מחזור חדש לקידום אתרים, אני מסביר את האנלוגיה הזו, בעיקר כדי להוריד את רמת הלחץ והפחדים שיש לפני שנכנסים לתחום הזה, ואז אני מסביר את זה בצורה פשוטה מאוד.
כל התחום שלנו מבוסס על שני דברים עיקריים, האחד – Onsite, שזה בעצם כל מה שבעצם מבוסס על האתר שלנו ספציפית והשני – Offsite, שזה בעצם כל מה שמבוסס מחוץ לאתר שלנו, אז הקשר למוח האנושי הוא פשוט מאוד.
האונסייט, הוא בעצם החלק שאנחנו יודעים שאנחנו צריכים ללכת לפי הקווים המנחים של גוגל, מדריכים שלמים מצד גוגל מבוססים על אופטימיזציה למנועי החיפוש (SEO) ולכן, כל דבר שאנחנו רוצים לעשות באתר שלנו, אנחנו צריכים לבדוק האם זה תואם את מה שקורה בגוגל, האם זה מה שגוגל בעצם מדריכים אותנו לעשות או שמא אנחנו מנסים לעשות משהו שהוא לא "אתי" בכלל מצד גוגל?
האופסייט, הוא בעצם החלק היצירתי שבנו, למה? כי גוגל בעצם אמרו בעצמם (ואם אתם רוצים משהו יותר מוצק – אפריל 2016, בQNA שערכו גוגל בגוגל האנגאוטס ביוטיוב) שהמקום הראשון והשני בכל הקשור לפרמטרים שיקדמו את האתר שלנו – הינם תוכן וקישורים מאתרים אחרים, משמע, שככל נקבל יותר קישורים מאתרים אחרים, נתקדם יותר בתוצאות. הבעיה היא, שלא כל כך קל להשיג קישורים (במיוחד שגוגל מבקשים לא "לבקש" קישורים ולא "לקנות" קישורים, שזה בטח מקשה) אז צריך לדעת להיות יצירתי ולחפור בצד הימני של המוח שלנו, איך אנחנו בדיוק משיגים קישורים מבלי שמישהו יבקש מהם ישירות. אז כמובן שגם קישורי יח"צ זה דבר איכותי (קישורים ממאקו ו-וויאנט וכו') אבל ללא ספק, רצוי מאוד שאתרים חזקים יפנו אליכם קישור ברמה העצמאית מצדם לחלוטין, איך עושים את זה? אחרי הכל, בשביל זה מקדמי אתרים נמצאים סביבנו, בדיוק בשביל למצוא לנו את הדרך הטובה ביותר.
אז כל פעם שמישהו יגיד לכם שכל מה שקשור לנושא קידום אתרים זה נושא מורכב מדי או מפחיד, תזכירו להם את האנלוגיה הזו של המוח האנושי, ואם אתם רואים שהם מגלגלים עיניים, שימו לב לפחות לאיזה צד הם מעלים את העיניים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה