תוכן שיווקי

חיים טולדנו מומחה פיננסים ויועץ כלכלי בינלאומי- "אבטלה טכנולוגית, סכנה עולמית"

תוכן מקודם |
ICES (צילום יח"צ)
חיים טולדנו מומחה פיננסים ויועץ כלכלי בינלאומי- "אבטלה טכנולוגית, סכנה עולמית"
מהפכה טכנולוגית או קטסטרופה תעסוקתית? השאלה הזו גורמת לאמוציות וחילוקי דעות רבים כבר שנים ארוכות בקרב מומחי כלכלה, תעסוקה וטכנולוגיה. נדמה כי על אמירתו של מומחה הפיננסים והיועץ הכלכלי הבינלאומי חיים טולדנו יסכימו כולם. "כללי המשחק החדשים נכתבים בזה הרגע, אם ברצונך להיות בצד הנכון של המפה עליך לבצע את ההתאמות הרצויות כבר עכשיו. הרזומה ההשכלתי והעסקי שלך עשוי כבר להיות לא מעניין, תתעורר, יתכן ואתה המפוטר הבא של המהפכה הטכנולוגית".
העולם נמצא במרוץ להפוך  לדיגיטלי וממוחשב ועתיד להשאיר מאחור בעלי מקצועות רבים מחוסרי כל פרנסה. המחשבה כי אנו נמצאים רגע לפני משבר תעסוקתי חמור הביא לשורה של מחקרים. באוניברסיטת אוקספורד נבדקו מאות מקצועות כשמעליהם מתנוססת השאלה, האם יישארו רלוונטיים בעולם הצועד בצעדי ענק למערכות ממוחשבות? הממצאים מפחדים. חיים טולדנו: "תוצאות המחקרים והבדיקות שנעשות צריכות להדליק נורה אדומה, כמעט אף אחד לא יכול להרגיש בטוח, אם בעבר, ידע אקדמאי נרחב שימש כקרקע תעסוקתית יציבה, הדבר התחלף לשאלה האם גם אותך מערכת מחשב יכולה להחליף. מפחיד לומר את זה אבל הדחקה לא תעזור, כל המאזנים של העולם המערבי עומדים בפני שינוי".
מהמחקר של אוניברסיטת אוקספורד עולה כי בטווח הקצר, העוסקים בהפעלה ותכנות של מערכות מחשב נמצאים במדרוג הרלוונטיות הגבוה ביותר, אך גם הם, יתכן ויצטרפו בעתיד  לרשימה ארוכה של עובדי תעשיה שעתידים להפוך לבלתי רלוונטיים כגון :עובדי בנקאות, אנשי מכירות ושירות, רואי חשבון, מזכירות ועוד. חיים טולדנו "השינויים מייצרים קונפליקטים רבים. הרי אף אחד מאתנו לא אהב להמתין זמן ארוך לתורו בבנק. השירות הממוחשב, הביא עמו בשורה של ממש, אך בו בזמן גזר את דינם של רבים מנותני השירות בבנק, יועצים ועובדי דלפק ורבים מהאוכלוסייה שאינם מוצאים עצמם במהפכה הטכנולוגית, חשים מצוקה הולכת וגוברת מול כל סניף בנק שנסגר".
שינוים מרחיקי לכת נרשמים גם בתחום המכירות, היכולת של לקוח לרכוש  און ליין בלחיצת כפתור פשוטה  משפיע על המחירים והקיפי המכירות בכל התחום הקמעוני.  חיים טולדנו: "מספיק לשוטט במרכזי הקניות ולראות את כמויות החנויות שנסגרות או לחילופין את המבט המיואש של חלק מהסוחרים. מי מהם שלא ידע לעשות את ההתאמות ולעבור למערכת שיודעת גם למכור ברשת, יחד עם העצמת חווית הקניה בחנות פשוט לא ישרוד. חנויות האופנה הגדולות כבר משלמות המחיר".
נראה כי הרגע שבו האוכלוסייה תחולק על פי מי שחי ונושם את העולם הדיגיטלי לבין מי שאינו בחר לעשות כן  או השכיל להתחבר בזמן לגל הטכנולוגי הולך ומתקרב. חיים טולדנו" הזדמנויות עסקיות גדולות טמונות בטכנולוגיה המתקדמת. לצד היצע האפשרויות והיכולת לייצר כלכלה עולמית, אל לנו לשכוח את כל מי באוכלוסייה שאינו נוטל חלק בחגיגה. יותר מכך עלינו להבין ולהיערך בהתאם להזדמנויות אך גם לסכנה התעסוקתית שיכול להיות שאורבת לכל אחד מאתנו בפינה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה