תוכן שיווקי

חולמים בגדול

תוכן מקודם |
HOLMImM (צילום יחצ)
מכירה לחו"ל של סדרות ישראליות היא כבר לא חלום רחוק אלא חלק בלתי נפרד מתעשיית הבידור העולמית. איזה תכניות הובילו את המגמה ומה צופן העתיד? קבלו את המדריך המלא
ישראל מאז ומעולם משכה את תשומת הלב של תעשיית הבידור בעולם. זה התחיל עוד בשנות ה-60 של המאה הקודמת עם סרטים ישראליים שעסקו במאבקי הלאום של המדינה הצעירה, והמשיך משם עם תכנים קלילים יותר. כיום ישראל נחשבת לאחת מיצואניות התכנים המובילות ושיתופי פעולה מול מפיקים מהוליווד הם חלק בלתי נפרד משגרת יומם של נציגי התעשייה המקומית.
חשוב לזכור שלכל תכנית או פורמט שנמכרים בחו"ל יש מאפיינים אחרים. בנוסף, לעיתים נדרשת התאמה של התכנים ובה בין היתר הכרות עם הדרישות של קהל הצופים וכמובן המפרסמים שמממנים את הכל.
בין ניו יורק לבריטניה: הסדרות הישראליות ששינו את התעשייה
בגזרת המתח והדרמה, אחת הסדרות שהובילו את המגמה הייתה "נויורק" שנמכרה בזמנו לרשת CBS האמריקאית. הסדרה עוקבת כזכור אחר יוסי אלחריזי, הבן הצעיר במשפחת פשע ידועה, שנמלט לתפוח הגדול ומשם גורר גם את חבריו לעסקי הפשע והסמים. לצדה כדאי להזכיר את הסדרה "תא גורדין" שנמכרה לרשת NBC ואת הסדרה "בני ערובה" שנמכרה גם היא ל-CBS.
בז'אנר אחר לגמרי הייתה זו הסדרה "רמזור" של אדיר מילר שנמכרה לאמריקאים וזכתה שם להצלחה חלקית אך מפתיעה. באותה תקופה החלו קברניטי תעשיית הבידור מעבר לים לזהות את הפוטנציאל של ישראל בכל הנוגע לתחום של יצוא סדרות, ומיד אחרי "רמזור" הצטרפו גם סדרות הנוער "חצויה" שנמכרה ליותר מ-60 מדינות ו-"החממה" שמשודרת בגרסתה העברית בערוץ ניקולודיאון הבריטי.
יש גם סדרות שזכו להצלחה אדירה בארץ ומאז נמכרו לערוצים שונים ברחבי העולם. הדוגמא הכי טובה לכך היא הסדרה "גאליס" שנמכרה לערוץ הילדים האיטלקי ואף דובבה לאיטלקית, אנגלית והינדית. למרות שהסדרה מביאה את סיפורם של 3 ילדים יתומים שעומדים להצטרף למחנה קיץ יוקרתי בישראל, הקהל בחו"ל מזדהה איתה והמפיקים צופים לה עתיד לא פחות מזהיר.
גם בתעשיית הבידור יש לנו מה למכור
אחד ההישגים הגדולים של השנים האחרונות היה מכירת הריאליטי "הכוכב הבא" של "קשת" לעשרות מדינות בחו"ל. זה הישג מפתיע לא רק כי מדובר בפורמט לא ממש חדש, אלא משום שהוא משתלב בתוך תעשייה שבה קשה מאוד לחדש ולבלוט. במילים אחרות, כמעט אף אחד בארצות הברית ובאירופה ציפה שדווקא מישראל תצא תכנית בידור שתצליח להתחרות במותגי על כמו "אמריקן איידול", אקס פקטור" ו"דה וויס".
עוד הפתעה מרעננת הגיעה מכיוונה של הסדרה "זוג מנצח" של ערוץ 10. היא כבר הופקה לשידור בפורטוגל וצפויה לעלות בהמשך השנה בברזיל. אם הכל ילך כמתוכנן, התכנית תגיע לשאר מדינות דרום ומרכז אמריקה ואולי גם לארצות הברית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה