תוכן שיווקי

7 סיבות למה כדאי לעסק שלך להשקיע בקידום אורגני

תוכן מקודם |
SIBOT (צילום pixabay)
אין כמעט בעל עסק שלא קיבל לפחות פעם אחת הצעה מחברת קידום אתרים לקדם את העסק שלו בגוגל לאחד המקומות הראשונים, אבל האם קידום אתרים מסתכם רק במקומות גבוהים, או שיש לו גם יתרונות נוספים?
נתחיל בכך שיש להבדיל בין קידום אורגני לבין קידום ממומן (התוצאות שמופיעות עם התווית מודעה): בקידום ממומן בגוגל המפרסם משלם כל פעם שלוחצים על המודעה שלו, ואילו בקידום אורגני העסק מופיע בתוצאות הרגילות (האורגניות) של גוגל ובעל העסק לא משלם על הלחיצות עצמן.


החזר גבוה על ההשקעה וגמישות

בשל האופי של הקידום האורגני, הוא משתלם מאוד לטווח הארוך:  קידום אתרים אפקטיבי אמנם עולה כסף, אבל האפקט נשמר לאורך זמן, גם אם מפחיתים את תקציב הקידום או משנים את האסטרטגיה הקיימת.
מסיבה זו, קל יותר לעבור לחברת קידום אתרים אחרת, אלא אם כן חברת הקידום הנוכחית החתימה את הלקוח על חוזה בעייתי (זו הסיבה שבגללה יש צורך לעבור על החוזה בשבע עיניים לפני שחותמים עליו).


מוניטין

כיום האלגוריתם של גוגל לא מזהה רק דפים בודדים, אלא יודע לקשר את האתר עם חברות ומותגים באמצעות מאגר של נתונים והקשרים שנקרא גרף הידע. לכן, כאשר מקישים את שם האתר או המותג שמקושר אליו בגוגל, בדרך כלל מקבלים יותר מתוצאה אחת עבורו ולפעמיים גם תיבת מידע עם פרטים אודות החברה או העסק שעומדים מאחוריו.


קידום מקומי

קידום אורגני כולל גם אלמנט של קידום מקומי וגוגל מציג מפה עם הפניה לכתובת של העסק בתוך תיבת הידע או בתוך תוצאות החיפוש עצמן באופן בולט יחסית. בעל העסק מסוגל לשלוט במידע שיוצג דרך יצירת חשבון עסקי בגוגל וכל זאת בחינם.
כל עסק מקומי יכול לקבל דירוגים וביקורות מן הגולשים ולהגיב אליהם. ככל שעסק מקודם יותר בתוצאות המקומית, כך הוא מופיע במקום גבוה יותר לעומת המתחרים.


התאמה למובייל

לפי אליאב חילו, מנכ"ל dooble קידום אתרים, "כיום יש יותר חיפושים ממכשירים חכמים מאשר מחשבים אישיים וגוגל החלה להעביר את האינדקס שלה  לכזה שמבוסס על הגרסה הניידת של  האתר (גרסת מובייל)".
המשמעות היא שבעזרת קידום אתרים אורגני ניתן להשיג יתרון על פני המתחרים שהאתר שלהם לא עבר התאמה מלאה לניידים או שהוא לא מספיק נוח. חברות קידום רבות עובדות עם מתכנתים ומעצבי אתרים באופן צמוד על מנת לספק אתר שלא רק יותאם למובייל, אלא שגם יהיה קל ונוח לגלוש בו.
בנוסף לאתר המותאם, אם יש לעסק אפליקציה או שהוא מופיע כפרופיל באפליקציה אחרת, גוגל עשוי להציג קישור ישיר לאפליקציה שכבר מותקנת על המכשיר או להציע  לגולש להוריד אותה.
זיהוי נקודות חוזק וחולשה
הקידום האורגני לא מסתכם רק בהצבת האתר במיקומים גבוהים, והוא יכול גם לספק מידע יקר ערך על ההתנהגות של הגולשים ומה שהם מחפשים. לדוגמה, באמצעות כלי של גוגל הנקרא Search Console, אפשר לדעת מהם החיפושים הפופולאריים ביותר שמובילים לאתר וכמה גולשים לוחצים על התוצאות השונות.
הכלים של גוגל מציעים גם אפשרויות לשיפורים טכניים באתר, החל מזיהוי עמודים שגוגל לא מצליח לשמור אצלו (לאנדקס) מסיבות כאלו ואחרות ועד לטכניקות לשיפור המהירות שבה האתר עולה (גם למהירות עצמה יש השפעה חיובית על המיקום בתוצאות).
כלי נוסף וחשוב של גוגל בשם Google Analytics מאפשר לקבל מידע על האופן שבו הגולשים מתנהגים בתוך האתר ולמעשה לבדוק האם הקידום משיג את מטרתו : לדוגמה, לאילו עמודים הכי הרבה גולשים מגיעים מגוגל, לאן הם ממשיכים מהעמודים האלו וכמה מהם חוזרים לאתר פעם נוספת.


איכות התנועה: להוביל את הגולש בדיוק לאן שרוצים

בקידום אורגני אין למעשה מגבלה על מספר מילות המפתח או העמודים שאפשר לקדם. חופש הפעולה הזה מאפשר להוביל את הגולש לעמוד הכי רלוונטי וכך להאריך את זמן השהייה שלו באתר. הפילוח הזה עשוי להגדיל באופן ניכר את מספר ההמרות של הגולשים, במיוחד באתרי תוכן שמחפשים מנויים או אתרי מסחר אלקטרוני. מהסיבות האלו, קידום אורגני נחשב לכזה שמביא תנועה איכותית ביותר לאתר.
חשוב להדגיש – אין חובה לקדם את כל מילות המפתח בצורה אקטיבית (לדוגמה, באמצעות קישורים לאתר). לפעמיים גם כתיבה של עמוד על פי ההמלצות של גוגל מספיקה על מנת להביא אותו למקום גבוה יחסית.


לתפוס את הגולש בדיוק בזמן

מבחינת בעל העסק, הגולש שמגיע מהחיפוש בגוגל לא רק מוצא את מה שהוא מחפש, אלא עושה זאת בדיוק בזמן הכי אפקטיבי (החם) למכירה או אספקת שירות. קמפיינים עם דגש חברתי כמו אלו שמריצים ברשתות חברתיות, לא בהכרח יכול לתפוס את הגולש ברגע הזה מכיוון שהגולש הוא הרבה יותר פסיבי ולרוב לא נכנס לפיד שלו על מנת לחפש מוצר או שירות ספציפי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה