תוכן שיווקי

קרן השתלמות לשכירים ולעצמאים

תוכן מקודם |
KEREN (צילום pixabay)
קרן השתלמות היא אפיק חיסכון בלבד לטווח הקצר והבינוני בלבד. קרן ההשתלמות אינה נוגע כלל לגיל הפרישה, אלא מהווה חיסכון שניתן לממשו במהלך החיים. כל אדם אשר מחליט לחסוך קרנות השתלמות, צריך להבין כי חיסכון זה מזכה אותו במס ועל כן חשוב לדווח עליו לרואה החשבון במידה והעיסוק הוא עצמאי.
בכל שש שנים, יכול החוסך למשוך את כספו ולהשתמש בו למטרותיו שלו ומנגד יכול החוסך להמשיך ולחסוך ולשמר כתוצאה מכך את הפטור המוענק לו ממס. חשוב להבין כי במידה ויוחלט למשוך חלק מהכסף הנצבר, הרי שהקרן תיסגר ובמידת הצורך והרצון להמשיך לחסוך, יהיה על האדם לפתוח תוכנית חדשה שתצבור וותק חדש.
קרן השתלמות לשכירים / לעצמאים
באשר לשכירים ההפרות לקרן ההשתלמות הן מקבילות בין העובד למעסיק בהתאם לתקרה אותה מגדיר החוק – תקרה זו משתנה בכל שנה. ההפרשות לקרן ההשתלמות יחולקו בין העובד שיפריש 2.5% אל מול המעסיק שיפריש 7.5%. החיסכון כאמור הוא ל 6 שנים וניתן לפרוע אותו בכל נקודת זמן. קרן השתלמות לעצמאים לעומת זאת, מצטרפים רק מי שמתפרנס ממשלח יד או לחילופין מי שיש לו הכנסה מעסק פעיל.
במידה ויש לעצמאי קרן השתלמות, הרי שהוא זוכה לניקוי מהכנסתו השנתית בהתאם לתקרה. עצמאי מפקיד עד 7% מהכנסתו השנתית ואילו ההוצאה המוכרת אותה הוא יכול לקזז בדוח השנתי היא 4.5%. כעבור 6 שנים יכול בעל העסק לפרוע את הקרן ולהשתמש בכסף כראות עיניו ואילו לאחר שלוש שנים ישמש הכסף את העצמאי להשתלמויות בלבד.
בחירת קרן השתלמות
כדי לבחור נכון את קרן ההשתלמות שלכם, חשוב לקחת בחשבון מספר פרמטרים וביניהם משך זמן החיסכון, אפיקי ההשקעה, תשואה וסיכון, דמי ניהול,  גוף מנהל. לכל אחד מהפרמטרים הבאים יש חשיבות נעלה בהצלחת הקרן ובחיסכון לטווח הקצר והבינוני גם יחד.
לדוגמא –דמי הניהול יכולים להשתנות מקופה לקופה ומבית השקעות אחד למשנהו – שינוי אשר משפיע לעיתים משמעותית על הסכום המצטבר בקרן ולראיה - דמי ניהול באיגודים יכולים להיות בין 0.33% ל־0.5%, ואילו בקרנות פרטיות דמי הניהול יהיו 1.5%-2%. עוד חשוב לבחון את הגוף שמנהל עבורכם את הקרן ולוודא מעל לכל ספק, כי זוהי חברה יציבה כלכלית וכזו שמוכרת כגוף גדול, אשר יכול להעניק את סך השירותים להצלחת ניהול הקרן ובין היתר שירותים שניתנים על ידי אנליסטים, מנהלי תיקי השקעות ועוד.
לסיכום
בחירת קרן השתלמות בבית ההשקעות צריכה להיעשות בהתאמה מושלמת לצורך ולחיסכון הכלכלי. עליכם לבחור בבית השקעות אשר מכיר ביכולות הכלכליות שלכם ובצורך שלכם לקחת או מזער סיכונים ורק לאחר מכן תחליטו עם מי הכי נכון לכם לעבוד. דעו כי בישראל של שנת 2018 ישנם מאות בתי השקעות ולכל אחת מהחברות הללו דרך העבודה שלה, בחרו בזו אשר עונה על הציפיות שלכם ולא פחות מכך. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה