תוכן שיווקי

הוצאת ויזה לארצות הברית: איך להפוך תהליך בירוקרטי לקל יותר

תוכן מקודם |
iceVIZA (צילום pixabay)
טיול לארצות הברית הוא חלומם של ישראלים רבים אשר מעוניינים להתנתק מהשגרה ולצאת להרפתקה מסביב לעולם. ואכן, אין דבר מעניין יותר מלבקר במדינה שמעבר לים, לראות כיצד היא מנוהלת עכשיו על ידי דונלד טראמפ, לגלוש ברכבת הרים בדיסני וורלד או לבקר חברים בברוקלין. עם זאת, עבור רבים עצם ההגעה לארצות הברית היא בגדר יעד מאתגר, בגלל הצורך לעבור את הבירוקרטיה הכרוכה בהוצאת ויזה לארה"ב.
הוצאת ויזה לארה"ב – מאיפה מתחילים
תהליך הוצאת ויזה לארה"ב נראה כמו סיוט מתמשך, אך אם נושמים עמוק ופועלים לפי כל השלבים, ניתן להוציא ויזה די בקלות:
השלב הראשון: ממלאים טפסים
הדבר בראשון שיש לעשות לפני שמתחילים לתכנן את הטיסה הוא למלא טפסים לויזה לארה"ב. לשם כך יש להיכנס לאתר הקונסוליה של ארצות הברית, להוריד טופס שנקרא DS-160  ולמלא אותו. בטופס תיתקלו בשאלות כמו סיבת הביקור בארצות הברית, המקצוע שבו אתם עוסקים או בתי הספר שבהם לומדים ילדיכם. חשוב למלא את כל הפרטים בבירור ודיוק רב, שכן אי מילוי נכון עלול לפסול את הטפסים ולעכב את תהליך היציאה שלכם מן הארץ. המטרה העיקרית של הטפסים היא לאסוף עליכם כמה שיותר מידע כדי לוודא שאינכם מתכוונים לעבור לארה"ב באופן בלתי חוקי, ואינכם מהווים עבורה איום.
השלב השני: תשלום האגרה
לאחר מילוי הטפסים יש צורך לשלם אגרה. בדרך כלל מדובר באגרה סטנדרטית בעלות של 160 דולר אשר אפשר לשלם באתר בכרטיס בין לאומי מסוג מאסטרקארד או ויזה בלבד. כמו כן, קיימת אפשרות לשלוח את הטפסים בדואר.
השלב השלישי: מתכוננים לראיון
כעת חשוב לקבוע תור לראיון בשגרירות. נציגי שגרירות ארצות הברית מעוניינים לפגוש אתכם פנים מול פנים כדי לוודא שאינכם מהווים איום על המדינה. משום כך, חשוב להתכונן בהתאם. ראשית, יש להצטייד בשתי תמונות פספורט המצולמות על רקע בהיר. חשוב להראות את כל הפנים, ולכן יש צורך להסיר כובעים ומשקפיים. נוסף על כך, יש צורך להביא מסמכים אשר מוכיחים כי יש לכם קשר אדוק למדינת ישראל וכי אינכם מתכוונים לעזוב אותה – אישורי עבודה, תלושי משכורת, יכולות כלכליות ועוד. זאת ועוד, ילדים מתחת לגיל 14 ומבוגרים מעל גיל 80 פטורים מהגעה לראיון.
השלב הרביעי: הריאיון
ביום הריאיון חשוב להגיע כחצי שעה לפני המועד שנקבע לכם. חשוב ללבוש בגדים נקיים אך לא מהודרים יתר על המידה, ולהיראות רגועים ונינוחים. הריאיון נמשך כ-3-5 דקות בלבד, אך זמן ההמתנה לו עשוי להיות ארוך יותר ולהימשך אף 3 שעות. אם קיבלתם אישור חיובי, תצטרכו למסור את הדרכון לצורך הדבקת הוויזה. מנגד, אם קיבלתם תשובה שלילית, הדרכון יוחזר אליכם בסיום הריאיון.
ומה קורה כאשר יש צורך לחדש את הוויזה?
חידוש ויזה לארה"ב דומה להוצאת ויזה. למעשה, תצטרכו לעבור את כל התהליכים מחדש – מילוי טפסים, תשלומי אגרה וריאיון. אמנם בעבר היו אנשים שקיבלו ויזה למשך כל חייהם, אך הממשל האמריקני ביטל את החוק הזה בסופו של דבר בשנת 2006. מצד שני, אם יש לכם כבר ניסיון בהוצאת ויזה, תוכלו להוציא ויזה מחדש בקלות רבה יותר.
זכרו שיש לכם מטרה
גם אם הוצאת ויזה למטרת תיירות ועסקים נראית לכם מייגעת בשלב זה, אין זו סיבה להתייאש. זכרו שזו ההזדמנות שלכם לראות את העולם הגדול – עולמם של כוכבי הוליווד, ממשלות ארצות הברית על כל דורותיה וחברות ההייטק הגדולות. כי לאחר שתעברו את התהליך המורכב, תוכלו לבקר בכל המקומות שעד עכשיו אתם רואים רק בסרטים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה