תוכן שיווקי

מהו איטום ביריעות ביטומניות?

תוכן מקודם |
PAINT (צילום פוטוליה)
כיום, שיטת האיטום ביריעות ביטומניות הולכת ותופסת פופולריות רבה יותר ויותר, ולא בכדי: יריעות ביטומניות הן עמידות יותר בפני טמפרטורות קיצוניות (חום וקור), רטיבות ופגיעה ישירה, הן מחזיקות זמן רב יותר מאשר שיטות איטום אחרות ובנוסף הן מייתרות את הצורך בהלבנת הגג לאחר האיטום, פעולה שאף יש לחזור ולבצע אותה מדי שנה בערך.
ממה עשויות יריעות ביטומניות?
סוד העמידות של היריעות הביטומניות טמון במבנה החדשני שלהן ובחומרים שמהן הן עשויות. הביטומן, אחד החומרים העיקריים שמרכיבים את היריעות, הוא חומר אורגני הדומה לזפת, וכמוה גם הוא למעשה תוצר לוואי של זיקוק נפט. הביטומן המשמש לאיטום גגות מועשר בפולימרים ובמלאנים המוסיפים לעמידותו ולחוזקו.
שניהם, גם הזפת וגם הביטומן הם חומרים תרמופלסטיים, להם התכונה להתרכך לכדי נוזל בחימום ולהתקשות למרקם צמיגי או מוצק תחת קירור. מרכיב עיקרי נוסף ביריעות הביטומן הוא השיריון, שכבה המעניקה לחומר הגנה נוספת מפני תנודות טמפרטורה וכן חסינות מפני פגיעות פיזיות.
איזה סוגים של יריעות ביטומניות קיימים?
ישנם שני סוגים מרכזיים של יריעות ביטומניות – יריעות APP ויריעות SBS. יריעות ה-APP עמידות במיוחד בפני טמפרטורות גבוהות, ולכן משמשות לצורך איטום הגג. עמידותן של יריעות ה-SBS היא בפני טמפרטורות נמוכות במיוחד, ולכן השימוש בהן הוא לרוב לאיטום של גגות הנמצאים באיזורים בעלי מזג אוויר קר וכן של רצפות וחלקים קרירים בבית כמו מרתפים או מקלטים.
מהו תהליך האיטום ביריעות ביטומניות?
תהליך האיטום ביריעות ביטומניות כולל מספר שלבים: הוא מתחיל בניקיון יסודי של המשטח המיועד לאיטום, ממשיך למריחת פריימר (חומר מקשר), יציקת רולקות בטון וביצוע יציקות סביב דוודים וצנרת החודרים דרך מערך האיטום, פרישת יריעות הביטומן על גבי המשטח תוך שהן חופפות זו את זו בקצותיהן, החלמת היריעות ומריחת חומר גימור המחזק את האחיזה של היריעות.
מהם היתרונות של רצועות ביטומניות?
היתרון המרכזי של היריעות הביטומניות והסיבה לפופולריות הרבה שלהן היא כמובן עמידותן הגבוהה בפני טמפרטורות קיצוניות, רטיבות ופגיעות פיזיות. יתרון חשוב נוסף הוא צורתן הגמישה של הרצועות, המאפשרת הנחה אופטימלית על גבי המשטח הנאטם, המבטיחה איטום מלא יותר.
תכונה נוספת ומועילה במיוחד של היריעות הביטומניות היא יכולת הבידוד המעולה שלהן, התורמת רבות לשמירה על הטמפרטורה בתוך המבנה הנאטם ובכך חוסכת בעלויות חימום וקירור.
עלות האיטום ביריעות ביטומניות היא גבוהה יותר מאשר של שיטות איטום אחרות, אך בהתחשב בעמידותן לאורך השנים ובעובדה שאין צורך לבצע הלבנה של הגג מדי שנה כאשר הן קיימות, החיסכון לטווח הארוך הוא משמעותי והופך אותן לאפשרות המשתלמת ביותר.
תהליך האיטום ברצועות ביטומניות לרבות תהליך של איטום גגות מרוצפים הוא מורכב ודורש ידע של בעל מקצוע מיומן ומנוסה. רשלנות בהנחת היריעות ובהלחמה שלהן עשויה לגרום לדליפות, ושימוש ביריעות זולות ולא איכותיות מחבל גם הוא במטרה שכן אלו יהיו מן הסתם עמידות פחות ופגיעות יותר, יחזיקו תקופה קצרה יותר ויספקו בידוד דל יותר. מסיבות אלו, חשוב לבחור בעל מקצוע אמין ומומלץ, לוודא שהוא עובד עם יריעות בעלות תקן אירופי או ישראלי ולא להתפתות להצעות מחיר נמוכות, שיביאו לרוב לעוגמת נפש ועלויות נוספות בהמשך הדרך.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    איטום ביריעות
    אמיר כהן 11/2018/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חשוב לציין שיש סוגים שונים של איטום ולא כל סוג איטום מתאים בהכרח לכל גג, לכן כדאי להזמין מס' בעלי-מקצוע שונים שיתנו חוות-דעת ורק לאחר מכן לבחור בסוג האיטום שמתאים לגג שלכם. תוכלו לקרוא מידע נוסף בנושא במאמר הזה - https://www.tovtoda.co.il/Article.aspx?id=79
    סגור