תוכן שיווקי

לא רק כנס: איך להשיג מודיעין עסקי?

תוכן מקודם |
business_ntelligence (צילום יח"צ)
מודיעין עסקי יאפשר לכם לדעת מה קורה בתחום שבו אתם נמצאים ומה עליכם לעשות על מנת לבלוט על רקע המתחרים. בשביל לאסוף את המודיעין הזה תצטרכו כמובן להשתתף בכנסים מקצועיים, אבל יש עוד כמה דברים שכדאי להביא בחשבון
איסוף מודיעין עסקי הוא נכון להיום אחד הכלים החשובים ביותר שעומדים לרשות מנהלים, יזמים ועצמאיים. בעזרת המודיעין ניתן לקבל תמונה אמינה של המצב בשוק ולבצע התאמות ושינויים לפי צרכי קהל היעד. במקביל, איסוף המודיעין קריטי לצורך יצירת בידול מול מתחרים ולכן השקעה בו משתלמת בטווח הארוך.
הדרך לאסוף מודיעין עוברת באיתור כנסים מקצועיים. בהקשר הזה, חשוב להקפיד על מספר טיפים רלוונטיים:
1. איתור כנסים מתאימים
יש מאות כנסים שמתקיימים בתחומים שונים בכל רגע נתון ברחבי העולם. הסוד הוא לאתר את הכנס שמתאים לנקודת הזמן הנוכחית שבה העסק שלכם נמצא: בין אם מדובר בשלבי פיתוח ראשוניים, בשלבי השקה או רגע לפני אקזיט.
2. השוואה בין סוגי כנסים
לא מספיק להחליט שמשתתפים בכנס, כי צריך לדעת לקראת מה הולכים. בשביל זה חשוב להשוות בין תערוכות, ירידים, ועדות, כנסים מקומיים או כנסים בינלאומיים. השוואה בין סוגי כנסים תאפשר לכם למקם את עצמכם בהתאם לתחרות הקיימת ולאסוף את המודיעין העסקי על הצד הטוב והיעיל ביותר.
3. מינגלינג – קשרים אישיים
קשרים אישיים הם חלק בלתי נפרד מהניסיון לאסוף מודיעין על עסקים מתחרים, קולגות ולקוחות. אין תחליף לקשרים אישיים וזה ידרוש מכם לצאת מאזור הנוחות. נסו להישאר חדים וערניים, אל תתביישו לשאול שאלות ושדרו ביטחון. אם אתם לא בטוחים מה לעשות, היעזרו באנשי מקצוע ודעו עם מי אתם הולכים לדבר בכל רגע נתון.
4. חלוקת משימות
בתחום העסקים נהוג להשתתף בכנסים יחד עם צוותי עבודה משלימים. במידה וזה גם המצב שלכם, הדבר הנכון לעשות יהיה לחלק משימות. כך תדאגו שכל עובד מגיע לתחום שרלוונטי עבורו ותחסכו מאמץ מיותר.
את חלוקת המשימות רצוי לבצע כמובן לפני הכנס, בהתאם למי שעומד להשתתף בו ולתחומים שעליהם הוא אחראי. אפשרות אחרת היא להחליט מי הולך לאיזה מוקד בכנס או לארגן חמ"ל: נקודה מרכזית שבה ניתן להיפגש כדי להעביר עדכונים ומידע בין אחד לשני.
5. הכנת שיעורי בית
אף אחד מהטיפים לעיל לא רלוונטי אם לא תדעו מראש מה אתם מנסים להשיג. בשביל לדעת את זה תצטרכו להכין שיעורי בית, אפילו אם על פניו מדובר בהשקעה לא משתלמת של זמן ומשאבים. זכרו שריגול עסקי דורש הכנה מוקדמת ושהוא נמדד רק אחרי תקופת זמן מסוימת.
הכינו היטב את שיעורי הבית, הגדירו מטרות ויעדים וחזרו מהכנס כדי לבדוק עד כמה עמדתם בהם – ומה צריך לשפר לקראת הכנס הבא.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה