תוכן שיווקי

חמישה יתרונות בריאותיים של קפה

תוכן מקודם |
COFFEE (צילום pexels)
יתכן שאולי שמעתם בעבר לא מעט מתנגדים שממליצים להמעיט בשתיית קפה, אולם, רבים אינם יודעים שמחקרים מדעיים שונים מוכיחים כי לקפה יכולים להיות גם לא מעט יתרונות בריאותיים. אם גם לכם מתחשק להכניס את כוס הקפה היומית לרשימת המשקאות הבריאים שלכם, אז שבו, קחו לגימה והמשיכו לקרוא!
מחקרים קושרים בין צריכת קפה והפחתת סיכונים שונים
מחקרים רבים שנעשו בשנים האחרונות קושרים את שתיית הקפה לתופעות בריאותיות חיוביו למדי. כך, נמצא שאנשים שרגילים לשתות קפה נמצאים בסיכון מופחת לחלות בסוכרת, סיכון מופחת לחלות בדמנציה ופרקינסון, סיכון מופחת לחלות בסוגי סרטן מסוימים ועוד. המחקרים שאנו מדברים עליהם לא הוכיחו כי קפה או קופאין מסייע לבריאות באופן ישיר, אולם הם בחנו אוכלוסיות שונות של "שתיינים" לעומת "לא שתיינים", כאשר אוכלוסיית השתיינים נמצאה כבריאה יותר בפרמטרים שהוזכרו לעיל.
הקפה מכיל ויטמינים, מינרלים, נוגדי חמצון ולעיתים אפילו חלבונים
ראשית, בהמשך לכתוב לעיל, חשוב לציין כי קפאין "טהור" לא נחשב לבריא ואפילו יכול להזיק חלילה. לעומת זאת, ההשערה היא שחומרים בריאים שונים הקיימים בפולי הקפה או בתרכובות הקפה השונות הקיימות (ומבט חטוף במדפי הקפה בסופר יוכיח כי קיימים רבים כאלה) מסייעות בהפחתת ההשפעות השליליות של הקפאין, או אפילו יוצרות יחדיו תרכובות בריאות בעלות פוטנציאל רב.
קפה עשוי לסייע לכם בדיאטה
כל סוגי הקפה, גם אם מדובר על קפסולות קפה, נס או הפוך, כולם מכילים קפאין. קפאין ככלל, מסייע בהאצת פעולת המטבוליזם, מגביר את ניצול האנרגיה המופקת מהשומן בגוף ומשחרר לזרם הדם חומצות שומניות. לכן, הקפאין מומלץ לשילוב בדיאטות שונות, כמובן במינון סביר, ובאופן כללי מסתבר שהקפה הוא משקה שניתן לחלוטין להשתמש בו לטובתנו גם מבחינה זו.
בהמשך לאמור לעיל, קפה עשוי לסייע גם לספורטאים
כל עניין ניצול האנרגיה היעיל של הגוף יכול לסייע מאוד לספורטאים, או לחובבי פעילות גופנית למיניהם הזקוקים לפירוק יעיל של השומן, שחרור אנרגיה זמינה לגוף ועלייה ביכולת התגובה והערנות.
קפה יכול גם לסייע כנגד כאבי ראש וכמשך כאבים
אחד מהשפעות הקפאין על הגוף הוא כיווץ כלי דם, דבר שנשמע לא בריא במיוחד, אולם יכול לסייע במקרים של כאבי ראש, או שיכוך כאבים ונמצא כמסייע לגוף להתמודד עם כאבים בטווח זמן קצר. אמנם לא מדובר ב"תרופה" של ממש כנגד שיכוך כאבים, אולם כן כמשהו ששווה לנסות אותו.
לפני שאתם רצים למלא את יומכם בשתיית קפה
מחקרים רבים הוכיחו כי הקפה טוב לבריאות. אך כמו מזונות שונים או חומרים שונים בטבע, גם בכל הקשור לקפה חשוב לדעת שקיימים מינונים מומלצים. המינון המומלץ בקפה הוא בד"כ 2-3 כוסות קפה ביום, כאשר כמות הקפאין המומלצת היא 300 מ"ג קפאין סה"כ.
תגיות בריאות | דיאטה | קפה
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה