תוכן שיווקי

שלא יהיה מאוחר מידי – בדקו עוד היום את המצבר של הרכב

תוכן מקודם |
ice (צילום pixabay)
כל מי שיש לו מכונית יודע שאחד האלמנטים החשובים ביותר הוא המצבר שמאפשר הנעה של הרכב, שימוש במערכות חשמליות שונות כמו רדיו, אורות ועוד דברים חשובים. ככל שמדובר על רכב שמונע על ידי בנזין, המצבר יחזיק מעמד שלוש או ארבע שנים בקירוב לכאן או לכאן. אם מדובר על רכב שמונע על ידי סולר (דיזל), אז יהיה על המצבר לעבוד הרבה יותר קשה ועל כן הוא יחזיק מעמד פחות זמן בין שנה וחצי לשלוש שנים בערך. רכישת מצבר לרכב מכילה שיקולים שונים ביניהם מה היא האחריות שניתנת במעמד הקניה, מה העוצמה שלו וכמובן כמה כסף הוא יעלה לכם.
עניין של אחריות
ככל שהאחריות על מצבר לרכב ארוכה יותר, כך הסיכוי לכך שהוא יחזיק מעמד יהיה גבוה באופן משמעותי. אמנם מחירו של מצבר בעל אחריות ממושכת הוא גבוה יותר, אך ההשקעה משתלמת בסופו של דבר ובמקרים רבים הוא יתפקד לאורך זמן רב ללא כל תקלה.
איך נדע שצריך להחליף מצבר?
אמנם רובנו לא ממש מבינים במנוע של הרכב ובמקרים רבים נגיע למוסך גם כאשר מדובר על תקלות פשוטות למדי. מאידך, ניתן ללמוד לאתר תקלות אשר קשורות במצבר וכך לחסוך זמן וכסף, ולפנות ישירות לבעל מקצוע בתחום זה. כאשר מערכת החשמל של הרכב מראה סימנים של עייפות או חולשה סביר מאוד להניח שמדובר על בעיה במצבר של הרכב. קושי בהתנעה, אור חלש מהרגיל או אפילו צופר חלוש – כל אלו ירמזו לכם בעדינות שיתכן שקיים צורך בהחלפת המצבר.
אמנם קיימות סיבות נוספות לכל התקלות הנ"ל כגון תקלה האלטרנטור שמטעין את המצבר, אימובילייזר תקול או אפילו רצועה שנקרעה או יצאה מהמקום. על מנת לשלול את התקלות הללו ניתן להעיף מבט כללי במנוע ולנסות לאתר זאת. כמובן שלא כל אחד יוכל לבצע זאת ולעיתים יהיה עליכם לפנות לגורם מקצועי.
איך יודעים בן כמה המצבר שלנו?
כל מצבר תקני מגיע כאשר מוטבע על חלקו העליון תאריך היצור שלו. ניתן לראות זאת בבירור ואין כל צורך להתאמץ, שכן מדובר על חלק חשוף שנמצא גלוי לכל עין. אם גיליתם שתאריך היצור של המצבר הוא לפני יותר משלוש שנים אז יתכן שכדאי לכם לפנות לחשמלאי רכב ולהחליפו לפני שהוא יתחיל לעשות לכם בעיות. חשמלאי רכב מוסמך ידע לספר לכם אם מדובר רק במצבר או שמא קיימות תקלות אחרות שמשפיעות על מצב הרכב.
מה שקובע את סוג המצבר שמתאים לרכב הם העומסים והעוצמה של המנוע ולכל כלי רכב ישנו מצבר שמומלץ על ידי היצרן והמהנדסים שלקחו חלק בפיתוח שלו. נתון משמעותי הוא נתוני הקיבולת של המצבר ויכולת ההתנעה שלו שנמדדת ביחידות של אמפר. חשוב לבחור במצבר בעל נתונים מדויקים ועדיף שיהיה זה שהומלץ על ידי היצרן.
מה עוד כדאי לדעת על המצבר?
גם לצורה של המצבר יש חשיבות רבה והוא אמור להתאים בסופו של דבר למקום המתאים שהוקצב לו , להיות מעוגן היטב ולהתחבר בקלות לכבלים שמפעילים את המנוע. ישנם סוגים שונים של מצברים ויש להתחשב במיקום של הקטבים שכן לא כל מצבר יתאים למבנה של כל רכב. שיטה טובה להתאמת מצבר היא צילום של המצבר הישן, כך תוכלו לוודא שהמצבר החדש הוא בעל אותו מבנה, עוצמה ויכולות. ניתן להחליף מצבר באופן עצמאי אך זה כמובן תלוי ביכולת שלכם לבצע משימה כזו. אמנם לא מדובר על משימה מסובכת מידי אך אם אתם לא בטוחים, עדיף לפנות אל חשמלאי רכב.
תגיות אוטו | אחריות | רכב
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה