תוכן שיווקי

איזה קורס פסיכומטרי הכי טוב?

תוכן מקודם |
class (צילום shutterstock)
הכנה לבחינה הפסיכומטרית – איך נבחר את המכון הכי טוב?
הבחינה הפסיכומטרית היא כלי המסייע לחזות ביצועים אקדמאיים, ומשמש מוסדות שונים להשכלה גבוהה עבור סינון מועמדים. הבחינה מדרגת את התלמידים על פי אותם סטנדרטים, ובהשוואה לשיטות אחרות, הכי פחות מושפעת מהבדלים ברקע ממנו הגיעו המועמדים או סיבות אחרות.
לא פלא, אם כן, שהפסיכומטרי הפך להיות אחת הבחינות החשובות ביותר עבור צעירים המבקשים להתקבל ללימודים גבוהים. אחת הדרכים המרכזיות להתכונן לבחינה היא להצטרף למכוני הכנה לפסיכומטרי. אך, כאשר אנו ניגשים לבחור את המכון המתאים לנו, נגלה כי זוהי משימה לא פשוטה. כיצד נדע לבחור? אלו הדברים שאתם צריכים לקחת בחשבון ואשר יכולים לסייע משמעותית בקבלת הציון לו אתם שואפים: כמות התלמידים בכיתה, רמת ההוראה, היקף התרגול, הציון והמחיר.
השווינו בין המכונים השונים על פי הקריטריונים המצוינים. ההשוואה כללה ביקור במכונים, שיחות עם תלמידים ובדיקת נתוני ההצלחה. אלו התוצאות:

מספר התלמידים בכיתה

מספר התלמידים בכיתה משמעו איכות היחס האישי של המורה לכל תלמיד.
למה זה חשוב? בתהליך הלימוד, היכולת של התלמיד לקבל משוב, להתעכב על הדברים המאתגרים עבורו וללמוד בקצב המתאים לו היא קריטית להצלחה.
שורה תחתונה: נכון ל-2018, המכון עם מספר התלמידים הנמוך ביותר הוא בית הספר לפסיכומטרי של מור קורן, העומד על 8 תלמידים לכיתה.

רמת ההוראה

רמת ההוראה היא הניסיון, הידע והיכולת של המורה להעביר את החומר בצורה המקיפה ביותר, תוך מתן דגש על היכרות עם התלמידים והתאמה של קצב הלימוד לרמת ההתקדמות של הכיתה.
למה זה חשוב? מורה טוב לוקח את כל האפשרויות בחשבון. הבחינות משתנות כל שנה וכדאי להתכונן לכל תרחיש. היכולת להעביר את החומר בצורה נגישה היא משמעותית כיוון שחומר הבחינה הפסיכומטרית לא תמיד מעניין ויש צורך לשמור את הכיתה ברמת ריכוז גבוהה.
השורה התחתונה: זהו קריטריון שיותר קשה לבחון. על פי משאל שערכנו, שחילק נקודות לבתי ספר על פי קריטריונים, המורים הנחשבים למקצועיים ביותר שייכים לבתי הספר של יואל גבע וקידום. אבל, משיחות שערכנו עם תלמידים, בפועל היה חשוב להם יותר היחס האישי כלפי כל תלמיד. וזה, כאמור, עולה משמעותית בכיתות קטנות.

היקף התרגול

היקף התרגול הוא מספר שעות התרגול ורמת התרגול.
למה זה חשוב? רמת התרגילים והאופן בו הם מתורגלים מדמה מבחנים אמיתיים ונותנת לתלמידים אינדיקציה עם מה הם עומדים להתמודד.
בשורה התחתונה: באופן מפתיע, בהרבה מהמכונים רמת התרגול לא תאמה את רמת הבחינה. בפועל, תלמידים קיבלו ציון נמוך בהרבה בבחינה מאשר הציון שקיבלו בסימולציה. בבית הספר של מור קורן היקף התרגול היה האינטנסיבי ביותר וציון הפסיכומטרי הממוצע היה ב-80 עד 100 נקודות גבוה מממוצע הסימולציה הארצי.

הציון

ציון הפסיכומטרי הממוצע מורכב משקלול הציונים של תלמידי הקורס.
למה זה חשוב? הציון הוא החותמת האמיתית המוכיחה כי מדובר בקורס הכנה איכותי ובעל הישגים. למרות שבתי ספר מסוימים יכולים להציע מחירים יותר זולים, הציון הממוצע הוא זה שמדבר בתוצאות אמיתיות.
בשורה התחתונה: בית הספר של מור קורן קיבל את הציון הממוצע הגבוה ביותר, 610. ממוצע של שאר המכונים שנבדקו קבע כי רובם קיבלו ציון ממוצע של 545, שהוא גבוה רק ב-15 נקודות מהממוצע הארצי. 

המחיר

מחירי הקורסים משתנים מאוד בין מכון למכון והטווח הממוצע עומד בין 4500-8000 ש״ח.
למה זה חשוב? חלק מהיכולת להתכונן לבחינה היא שקט כלכלי. אלא שמחיר נמוך יכול לעתים לבוא על חשבון רמת הקורס. קורס זול שאינו איכותי משמעו סיכוי גבוה יותר שיהיה צורך לחזור על הקורס, ובכך להכפיל את ההוצאה.
שורה תחתונה: המחיר צריך להילקח בחשבון רק לאחר שנבדקו כל הקריטריונים האחרים.
מבין המכונים, הזולים ביותר הם רשת אנקורי ו- EW.
בשורה התחתונה: בחירת המכון הנכונה היא קריטית. לא מדובר בפוטנציאל אלא בהשקעה, אשר מתאפשרת בצורה הטובה ביותר בכיתות לימוד קטנות, יחס אישי, רמת לימוד גבוהה, במקום בו התלמידים מקבלים את הציון הממוצע הגבוה ביותר.
בשקלול כל הקריטריונים, בית הספר לפסיכומטרי של מור קורן קיבל את הציון הגבוה.
מה מתאים לכם? את זה אתם תצטרכו להחליט.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כתבה שגויה שלא ברור איך היא פורסמה גם אם קיבלתם תשלום
    אייל 02/2019/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעבר לכך שהנתונים המובאים כאן לא קרובים ולא משקפים כלל את המציאות בשטח. ישנה הטעיה חמורה . בשום מקום לא מצויין כי הכתבה היא במימון של המכון אותו בחרתם לציין כטוב ביותר. לראיה, אותה כתבה בעיתון חינמי פופולרי בארץ אשר שם מציין כי מדובר בכתבה שיווקית וממומנת. הנתונים המובאים בכתבה, הם בסתירה מוחלטת אל מול הנתונים אשר פורסמו לאחרונה על ידי המרכז הארצי. אותו גוף שאמון על הבחינה והוא היחיד שבאמת יכול לשקף את המציאות כפי שהיא. לפי הדו"ח האחרון שלהם למשל, המכון הנבחר כאן כטוב ביותר, כלל לא נכלל כאחד מבתי הספר המובלים בתחום, ההפך הוא הנכון. למעשה הכתבה הזו חסרה בדבר הכי חשוב בבחירת קורס פסיכומטרי וזו האמת. למעשה אף מכון ובית ספר לפסיכומטרי אינו יודע לומר מה הממוצע שלו וזה נמדד בעיקר על כמות התלמידים הלומדים בקורס. למעשה כאשר נכתב שיש בקורס 8 תלמידים בכיתה למעשה מוסרים לנו כאן שאלו הכמויות שיש לבית הספר (מיותר לציין שבית הספר היה שמח להגדיל כמות התלמידים שלו וכך את ההכנסה שלו). הייתי ממליץ לבוחרי קורס לבחון את הפרטים לעומק, לפנות לאנשים שעברו קורסים, ולא להסתמך על מידע שהוא למעשה תוכן שיווקי
    סגור