תוכן שיווקי

כמה זמן לוקח לקדם אתר בגוגל

תוכן מקודם |
time (צילום bigstockphoto.com)
השאלה שבכותרת היא אחת מן הנפוצות ביותר בעולם של קידום אתרים, ואין ספק שמדובר בנושא שרב הנסתר בו על הגלוי. על מנת לענות על השאלה חשוב להבין שלא מדובר בתקופת זמן מוגדרת, בוודאי לא כזו שמתאימה לכל האתרים באופן גורף, ותחילה כדאי לדעת מה בעצם משפיע על הקצב של קידום אתרים בגוגל:
  • ותק הדומיין: כמה שהדומיין ותיק יותר, כך קל יותר לקדם אותו.
  • משך טעינת האתר: גוגל נוטה להעדיף להציג אתרים עם זמני טעינה קצרים ככל האפשר בראש רשימת תוצאות החיפוש.
  • נושאים טכניים "מאחורי הקלעים" של האתר: בניית אתרים באמצעות קוד תקין ונקי מאלמנטים מיותרים, שימוש נכון בתגי כותרת, תגי מטא וכדומה.
  • שיעור הקלקה אורגני: הכוונה היא לאחוז הגולשים שהקליקו על תוצאת חיפוש שהובילה אל האתר מתוך כל הגולשים שנחשפו לאותה תוצאת חיפוש.
  • איכות התוכן: גוגל נוטה להציג לגולשים קישורים שיובילו לאתרים עם תוכן איכותי ככל האפשר, כזה שיש בו ערך ממשי לגולש ולא סתם אתרים עם תוכן באיכות נמוכה שיגרמו מפח נפש וחוויית משתמש שלילית.
יש גם פרמטרים נוספים שלא נכללו כאן, כגון התאמת האתר למובייל או נגישות אתרים, אולם באופן כללי בהחלט ניתן לראות שיש ברשימה הזו אלמנטים שניתן לבצע או לשפר בקלות יחסית (כגון הנגשת האתר ואלמנטים טכניים מסוימים) לעומת אלמנטים שעשויים לארוך יותר זמן (כגון שיעור ההקלקה האורגני, שבהגדרתו מתבסס על חשיפה שאורכת זמן מה, או ותק הדומיין).
אז כמה זמן צריך לחכות?
תהליך קידום אתרים, על פי ההנחיות הרשמיות של גוגל, עשוי לארוך בין 3 חודשים לשנה שלמה, אבל מקדמי אתרים מנוסים יאמרו לכם שלמעשה לא קיים סוף רשמי וחד משמעי לתהליך הזה; זאת משום שגם אם הקמפיין הצליח והאתר הגיע למקום הראשון בתוצאות החיפוש של גוגל, עדיין עליו לשמור על המקום היקר הזה שלו ולא ליפול ממנו בגלל התחרות העזה בתחומו.
יודגש שבעולם התחרותי של היום, קידום אתרי וורדפרס וקידום אתרים באופן כללי הוא למעשה כורח המציאות משום שאתר שלא יקדם את עצמו במנועי החיפוש פשוט יפסיד לקוחות למתחריו. עם זאת חשוב לזכור שקידום אתר איננו עניין פשוט כלל וכלל, אלא כזה שדורש ביצוע על ידי אנשי מקצוע מומחים ומנוסים, ולמעשה לא ניתן לתחום אותו בזמן אולם באופן ודאי  צורך להמתין תקופה מסוימת עד שניתן יהיה לראות שינויים ושיפורים במיקום בתוצאות החיפוש.
המאמר נכתב ע"י SeoFast.co.il קידום אתרים בגוגל
תגיות גוגל | זמן | קידום
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה