תוכן שיווקי

בניית אתר בתבנית או פיתוח ייעודי ?

תוכן מקודם |
מחשב (צילום pixabay)
בניית אתרים היא אחד התחומים בעלי צמיחה חזקה ביותר הקיימים היום. אחרי הכול, בעל עסק שאין לו אתר אינטרנט, משול לעסק בלתי קיים, שהרי מרבית הגולשים מבצעים חיפוש בגוגל כדי למצוא את השירות שהם צריכים. בשנים האחרונות אנו רואים כי מתפתחים שני תהליכים מנוגדים בתחום בניית אתרים: הראשון הוא נטייתם של בעלי העסקים לרכוש תבניות מוכנות לאתרים, ומנגד חברות משקיעות באפיון ופיתוח ובניית אתרים מותאמים בצורה אישית לחלוטין. מטרתם העיקרית של שני התהליכים האלה היא ליצור מתאם בן החזון העסקי של החברות לבן הנכס הדיגטלי שאמור לשרת אותם.
אילו מאפיינים חשוב לבחון כאשר מתאימים את התבנית לחווית משתמש
תבניות מאפשרות לבעלי האתרים לחסוך בזמן וכסף. הן הופכות את החיים לקלים יותר, ובאמצעות עיצוב נוח ומתאים ניתן להקים אתר במהירות. קיימים מאפיינים שונים התורמים לחווית המשתמש. אלה רק 4 מבין הבולטים ביותר:
תבנית שקוראת לפעולה – אחד המאפיינים החשובים ביותר שצריכים להיות בכל אתר הוא כפתור קריאה לפעולה וזאת משתי סיבות עיקריות. ראשית, הכפתור משפיע על החלטות הגולשים ומגייס יותר לקוחות למעסיק. ושנית, הכפתור מסייע לגולש להגיע למקום הנכון כדי לבצע רכישה. כי אם הגולש נמצא כבר בעמוד כלשהו והתרשם מהמוצר או השירות, הוא מחפש את הכפתור הזה כדי לשלם עבורו.
תבנית מותאמת לנייד – בימינו מרבית הגולשים מעדיפים לגלוש במהירות דרך המכשיר הסלולרי הקטן שברשותם. כדי להעצים את חווית המשתמש ולאפשר גלישה נוחה, חשוב שהתבנית תהיה רספונסיבית לנייד. ואכן, מרבית החברות מייצרות תבניות רספונסיביות, על מנת לסייע לגולשים לגלוש מכל מקום.
תבנית שעוזרת לשמור על קשר – כאשר הלקוח נכנס לאתר ומתרשם ממנו, לא אחת הוא מחפש דרך ליצור קשר עם החברה. תבניות איכותיות מציגות את עמוד האודות בבירור, וזאת לצד פופ אפים וכפתורי שיתוף.
ניווט ברור ויעיל – התבניות שונות זו מזו מבחינת מבנה ועיצוב, אך דבר אחד צריך להיות משותף לתבניות האיכותיות שבהם: עליהן לאפשר ניווט ברור וקל. גולש צריך לדעת בכל רגע נתון היכן הוא נמצא ולאיזה עמוד עליו לנווט – אודות, מאמרים על החברה או עמוד לתשלום פרטי אשראי.
תבניות שנראות טוב
כאמור, בימינו הולכת וגוברת התחרות בתחום בניית התבניות. תחרות בריאה זו מעודדת את החשיבה היצירתית של המפתחים, והם יוצרים תבניות מרהיבות הכוללות עיצובים מקוריים ויכולות מפותחות. עם זאת, דווקא בעולם של תבניות העמוסות בעיצובים, צבעים וסליידים, התבנית הפשוטה היא ייחודית יותר. אין זה אומר שאין לה יכולות טובות, אך זוהי התבנית בעלת העיצוב הפשוט והברור – ללא גיבוב של תמונות וגופנים שיקשו על קריאת התכנים באתר או הניווט. התבנית הפשוטה יחסית מעבירה מסר חד וחלק, והגולש מרגיש בנוח לנווט באתר.
אז מה מתאים לך ? תבנית או פיתוח ייעודי ?
לצד עולם התבניות חוסכות זמן וכסף, מתחזקת מגמה עסקית בצורה דרמטית:  פיתוח, בניית אתרים מותאמים לחלוטין- שאינם מתבססים על תבניות כלל וכלל. אתרים אלו בד"כ ייחודים, תואמים בצורה מלאה למיתוג החברה, חווית משתמש ובעלי יכולת להתממשקות למערכות נוספות בארגון כמו CRM ו ERP.
חברות שעושות שימוש באתר לא "סתם" כחלון ראווה אלא ממש ככלי עבודה לרוב יעדיפו לפתח ולעצב אתר ייעודי מלא.
היכולת לעצב אתר בצורה מושלמת ולהתאימו למיתוג החברה, ללא כל מגבלות התבניות,
היכולת לבנות את האתר בצורה ואופן התואם לחלוטין לתסריטי הגלישה של לקוחות החברה,
היכולות לעשות אינטגרציה- התממשקות למערכות חיצוניות כדוגמת CRM, ERP מחייבת לפתח אתר ייעודי.

בתחומים בהם התחרות גבוהה חייבים להתבלט, להדגיש את ייחודיות העסק מבין כל המתחרים. יש לזכור שתבניות מוכנות, כשמן כן הן - מקובעות ולא נתפרות על פי הצרכים המדויקים של בית העסק, כך שניתן לעבוד רק באמצעות הפתרונות הקיימים בתבנית עצמה – ונוצר מצב שמרבית האתרים מבוססי התבנית זהים מאד זה לזה. לכן, אם מיתוג העסק שלך חשוב לך, תפור לעצמך "חליפה אישית" באמצעות אתר המותאם אישית, שיתאים ל-DNA של הארגון, לאופי ולחזון שלו. אתר ייחודי, שמעניק חוויה אחרת – דבר שגולשים רבים מחפשים בשנים האחרונות.
ולסיכום
לסיכום: בית עסק המחפש בניית אתר אינטרנט בזמן קצר ובעלות נמוכה, שאין לו צורך בגמישות פיתוחית ולא מחפש באתר בעל עיצוב ייחודי – יהנה משוק התבניות המשגשג. הוא ללא ספק יחסוך זמן וכסף משמעותי. עם זאת, אם חברה מחפשת בניית אתר התפור היטב לצרכי החברה, אתר שיבלוט מעל כולם ויציג את ערכי המותג, אתר שמתפקד כפלטפורמה עבור הארגון -  שדורש התממשקות עם מערכות שונות, אינטרקציה יומיומית עם לקוחות או ספקים – אופציית ה"קוסטום מייד" היא ההשקעה הנבונה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יופי של כתבה-סיקור מקצועי (ל"ת)
    אביב 03/2019/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור