תוכן שיווקי

מה העונש על הוצאת חשבוניות מס פיקטיביות

על אף שמדובר בעבירה פלילית לכל דבר, לרוב מבצעי העבירות הם אנשים נורמטיביים לחלוטין ולאו דווקא אנשים בעלי עבר פלילי כלשהו או עבריינים

תוכן מקודם |
חשבונית מס (צילום Pixabay)
בשנים האחרונות ניתן לשמוע בחדשות על לא מעט אנשים אשר עוברים על עבירות מס ועומדים על כך למשפט.
על אף שמדובר בעבירה פלילית לכל דבר, לרוב מבצעי העבירות הללו הם אנשים נורמטיביים לחלוטין ולאו דווקא אנשים בעלי עבר פלילי כלשהו או עבריינים.
הסיבות לכך הן די פשוטות: לא מעט אנשים אינם מכירים את כל חוקי המס ולעיתים הם עוברים על חוקי המס בתום לב, בשל אי ידיעתם או, לא מעט אנשים מזהים את הקלות שבה ניתן לעבור עבירות מס, מבלי להיתפס ולכן רואים בכך פוטנציאל להגדיל מעט את הרווחים שלהם.
חשוב מאוד לדעת שהעונשים הצפויים לאדם אשר עבר על עבירת מס ונתפס, יכולים להיות עונשים חמורים מאוד וזאת בשל העובדה שבית המשפט מעוניין להרתיע אנשים בעלי מקצועות חופשיים, בעלי עסקים או חברות מלעבור על חוקי המס.
סוגים שונים של עבירות מס
אחת הדרכים הקלות ביותר להעלמת מס היא: הנפקת חשבוניות פיקטיביות. מדובר בעבירת מס פופולארית מאוד, אשר לא מעט אנשים עוברים עליה, בשל העובדה שמצד אחד מאוד קל להעלים מס בשיטה זו ומצד שני, לא קל להיתפס.
אולם, מלבד הנפקת חשבוניות פיקטיביות ישנן עוד דרכים לעבור על חוקי המס, לדוגמא: אדם אשר איננו מדווח לרשויות המס על נכסים אשר רכש בחוץ לארץ עובר על חוקי המס, אדם אשר איננו מנפיק לעובדיו תלוש שכר חוקי עובר על חוקי המס, אדם אשר איננו מצהיר על מקור אמין להכנסה כזו או אחרת בחשבון הבנק שלו ועוד.
כל העבירות הללו הן בגדר עבירות מס, אשר האדם הנתפס עובר עליהן צפוי לתת על כך את הדין. אדם אשר נתפס עובר על חוקי המס, חייב להיעזר בעורך דין מיסים מקצועי ומנוסה בתחום, אשר יעניק לו ייצוג הולם בתהליך המשפטי ויסייע לו לצאת ממנו עם העונש המינימלי שניתן לקבל.
הנפקת חשבוניות פיקטיביות - במה מדובר
כאמור, אחת השיטות השכיחות ביותר להעלמת מס היא הנפקת חשבוניות מס פיקטיביות. הנפקת חשבוניות מעין אלה מסייעת לאדם להעלים הכנסות ובכך להקטין את תשלומי המס שלו. מכיוון שכל כך קל להנפיק חשבוניות מעין אלה, הרי שמדובר בעבירת מס נפוצה מאוד. לא מעט עסקים מוזמנים מדי בשנה בשנה לחקירות מס על מנת לבדוק שהם לא זייפו חשבוניות ועברו בכך על חוקי המס.
אדם אשר נדרש לשלם מס הכנסה ומס ערך מוסף יודע שעל מנת להקטין באופן מינימלי את תשלום המס, כל שעליו לעשות זה פשוט להנפיק חשבונית מס פיקטיבית אשר תסייע לו בניכוי מס התשומות ובהגדלת ההוצאות בדוח השנת שלו.
על אף שמדובר בעבירה נפוצה מאוד שקל מאוד לבצע וקשה להיתפס בגינה, הרי שבמידה ונתפסים בגין ביצוע עבירה זו, נדרשים לתת עליה את הדין באופן רציני מאוד, מכיוון שמדובר בעבירה פלילית לכל דבר.
ההבדל שבין חשבונית מס לחשבונית פיקטיבית
אם אתם תוהים מהו בעצם ההבדל בין חשבונית מס לחשבונית פיקטיבית, הרי שחשבונית מס היא מסמך המונפק על כל ביצוע עסקה או מתן שירות.
מטרת מסמך זה היא קיזוז מס ערך מוסך מהעסקה, בהתאם לחשבונית. את המע"מ אשר מבצע העסקה מקזז, עליו לשלם. כמו כן, באמצעות החשבונית אשר תופק, ידווח המפיק בסוף השנה על הוצאותיו השנתיות למס הכנסה, לצורך חישוב המס.
חשבונית פיקטיבית לעומת חשבונית המס הינה חשבונית אשר משקפת עסקה או שירות אשר לא באמת התקיימו או התממשו. מטרתן של החשבוניות הללו היא להגדיל את גובה ההוצאות ובהתאם לכך את גובה המע"מ אשר ניתן לקזז למקבל החשבונית.
חשבונית פיקטיבית יכולה להיות גם חשבונית אשר הונפקה בגין עסקה אשר באמת התרחשה, אך הסכום שבה גבוה יותר מהסכום המקורי. גם חשבונית אשר לא הונפקה על ידי נותן השירות אלא על ידי גורם שלישי, נחשבת חשבונית פיקטיבית שכן, על אף שמדובר בחשבונית אשר מייצגת עסקה או שירות אמיתיים, היא לא מאפשרת ניכוי מע"מ בה, מבלי שהאדם שהוציא את החשבונית יידרש בתשלום מס עסקאות.
מהו העונש הצפוי בגין הנפקת חשבוניות מס פיקטיביות
מכיוון שכאמור הנפקת חשבוניות פיקטיביות היא עבירת מס נפוצה מאוד, הרי שבכדי להילחם בתופעה ובכדי להרתיע מביצוע עבירות מס הגובלות בהנפקת או הפצת חשבוניות פיקטיביות, בתי המשפט מענישים בחומרה כל אדם שנתפס עובר על עבירה זו.
העונש הצפוי לאדם אשר נתפס בגין הנפקת חשבוניות פיקטיביות או הפצתן, צפוי לקבל בגין עבירה זו קנס כפסי גבוה מאוד או אפילו מאסר בפועל.
כמובן שניתן להמיר את העונש מאסר בגין הליך פלילי באמצעות המרה לקנס כספי גבוה או לקבל עונש חמור פחות באמצעות בחירה בעורך דין מקצועי ומנוסה העוסק בתחום עבירות מס.
מדוע חשוב לבחור בעורך דין הטוב ביותר בתחום עבירות מס
כאמור, עבירות מס הן עבירות אשר האדם הנתפס בגינן, יכול לקבל עונש חמור מאוד לאחר הליך משפטי, מכיוון שבתי המשפט מעוניינים להרתיע אנשים מלבצע עבירות מס, גם כאלה שנתפסות כעבירות מס שקל לבצע, הרי שכל אדם שנתפס בגין הנפקת חשבוניות מס פיקטיביות או כל עבירת מס אחרת, חייב לבחור בעורך דין מקצועי ומנוסה בתחום.
עורך דין פלילי העוסק בתחום עבירות מס באופן מקצועי ומנוסה, הוא ללא ספק איש המקצוע שיש לפנות אליו. עורך דין מעין זה ידע כיצד לייצג אתכם בתהליך המשפטי ולסייע לכם לקבל את העונש המינימלי ביותר בסופו.
בסופו של דבר, על אף שבתי המשפט נוטים להכביד בעונש של עוברי עבירות המס, הרי שחומרת העונש נקבעת בהתאם ללא מעט פרמטרים שהשופט במשפט בוחן ולכן, עורך דין טוב ומקצועי יכול בהחלט לסייע לכל אדם שנתפס בגין הוצאת חשבוניות פיקטיביות או כל עבירת מס אחרת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה