תוכן שיווקי

קרן נאמנות - איך זה עובד?

מדובר במכשיר השקעה, המבוסס על התאגדות של מספר אנשים לטובת השקעה פיננסית בניירות ערך. לקרן הנאמנות יש מנהל השקעות שאחראי על בחירת ההשקעות הכדאיות ביותר (באופן אקטיבי), כשכל משתתף רוכש למעשה יחידות מהקרן ובהתאם, נהנה מן הרווחים.
תוכן מקודם |
קרן (צילום Pixabay)
מהי קרן נאמנות?
מדובר במכשיר השקעה, המבוסס על התאגדות של מספר אנשים לטובת השקעה פיננסית בניירות ערך. לקרן הנאמנות יש מנהל השקעות שאחראי על בחירת ההשקעות הכדאיות ביותר (באופן אקטיבי), כשכל משתתף רוכש למעשה יחידות מהקרן ובהתאם, נהנה מן הרווחים. לכל קרן יש מחיר, הנקבע לפי ערך נכסי הקרן, הנקבעים פעם או פעמיים ביום (הקרן אינה נסחרת בבורסה כמו נייר ערך רגיל בישראל).
מי הנאמן בקרן הנאמנות?
החברה המפעילה קרן נאמנות הינה בד"כ במעמד ה"נאמן". תפקידה הוא לפקח על מנהל הקרן ולוודא כי מדיניות ההשקעה אכן מתבצעת ע"פ החוזה שנחתם עם הלקוחות.
כיצד היא עובדת? ובכן, תלוי בסוג הקרן שבחרתם להשקיע בה
בישראל קיימים סוגי קרנות שונים, המשתנים זה מזה במספר היחידות הפוטנציאליות הקיימות בקרנות, באפיקי ההשקןעות המסוימים שלהן, באופי ועת חלוקת הרווחים, עובדת היותן פטורות או חייבות במס וכד'.
חשוב לדעת – בישראל קיימות קרנות נאמנות רבות שאינן מחלקות ריבית או דיבידנדים לבעלי היחידות, אלא מבטאות את ההכנסה במחיר היחידה בקרן (קרן צבירה).
האם ההשקעה בקרן הנאמנות אכן משתלמת?
תראו, נכון לשנים האחרונות מדובר במכשיר ההשקעה הפופולארי ביותר, כך שהנתונים מדברים בעד עצמם. לקרן נאמנות יש כמה יתרונות משמעותיים על פני אפיקי השקעה אחרים או אפילו אפיקי חיסכון (למרות שבישראל ההשקעה בקרנות הנאמנות נעשית לרוב לזמן קצר):
· קרנות הנאמנות מאפשרות לקהל הרחב שאיננו מבין כיצד לפעול ולהשקיע בשוק ההון, להפיק רווחים כתוצאה מההשקעה האקטיבית (לרוב) בניירות הערך.
· ההכנסות מקרנות הנאמנות הן לרוב נזילות יחסית, מה שאומר שניתן ליהנות מן הרווחים בטווח זמן קצר.
· קרנות הנאמנות הן מפוקחות.
· עצם הרכישה של יחידות ההשקעה, מאפשר לרוכש הקטן או הממוצע לפיק רווחים מעסקאות גדולות בשוק ההון, כאלה שלא היה יכול להיות חלק מהן באופן אחר.
אולם, חשוב להבין כי ההשקעה בקרן הנאמנות מחייבת גם תשלום דמי ניהול – תשלום שיכול להיות מאוד גבוה, כזה שלא מצדיק בהכרח את ההכנסה. לכן, יש לשים לב היטב לעניין הזה. כמו כן, כמו כל השקעה בניירות ערך, גם כאן קיים סיכון מסוים הטמון בהשקעה. ככלל, קרן המפזרת את ההשקעות שלה נחשבת לבטוחה יותר מקרן שאיננה, אולם שטם דבר לא חקוק בסלע והדבר תלוי במידה רבה בכשרון מנהל ההשקעות.
לסיכום, ניתן לומר כי קרנות הנאמנות הינן אפיק נוח ומניב באופן כללי, אולם חשוב לערוך מחקר לפני הבחירה בקרן נאמנות נכונה ומותאמת לצרכי המשקיעים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה