תוכן שיווקי

בוגרי תואר ראשון בחינוך – מדוע אתם חייבים תעודת הוראה

אחוז ניכר מהאנשים הבוגרים במדינת ישראל בוחרים כיום ללמוד לתואר ראשון בתחום זה או אחר, אחוז גבוה יותר מאי פעם בעבר, עבור מי שסיים/ה תואר ראשון בחינוך ללא תעודת הוראה, מומלץ ביותר לבצע השלמה על מנת להחזיק גם בתעודה זו. מדוע ומהי הדרך הטובה ביותר לעשות זאת?
תוכן מקודם |
TEACHER (צילום Pixabay)
אחוז ניכר מהאנשים הבוגרים במדינת ישראל בוחרים כיום ללמוד לתואר ראשון בתחום זה או אחר, אחוז גבוה יותר מאי פעם בעבר. גם מגוון התארים השונים הזמינים לבחירתם של הסטודנטים כיום הוא גדול ועשיר יותר מבעבר, ובמרבית התחומים והמקצועות כמות הנרשמים מגיעה לשיאים חדשים מדי עשור. כך גם המצב בעולם החינוך, וספציפית בתואר ראשון בחינוך, אותו מסיימים לא מעט נשים וגברים מדי שנה. עבור מי שסיים/ה תואר ראשון זה ללא תעודת הוראה, מומלץ ביותר לבצע השלמה על מנת להחזיק גם בתעודה זו. מדוע ומהי הדרך הטובה ביותר לעשות זאת?
לפתוח את כלל אפשרויות התעסוקה – תעודת הוראה
נתחיל בסיבה המהותית כל כך לרכישת תעודת הוראה בנוסף לתואר ראשון בחינוך (מדובר בשתי תעודות שונות, למרות שמסלולים מסוימים לתואר ראשון בחינוך כוללים גם תעודת הוראה, אך לא בכל מוסד לימודים).
ובכן, ללא תעודה זו לא ניתן לעסוק בחלק ניכר ממשרות החינוך, ההוראה וההדרכה בארץ. תעודת הוראה מהווה הסמכה רשמית ואישור לעסוק בכלל המשרות הללו, הן במוסדות חינוך רשמיים של המדינה והן במוסדות פרטיים רבים, כמו גם ארגונים מסוגים שונים.
סיבה מהותית נוספת היא כי תעודת הוראה נחשבת לקריטריון חובה מבחינתו של משרד החינוך על מנת להשתלב בשורותיו ולפתח קריירה ארוכת טווח בעולם החינוך הישראלי. קבלת רישיון הוראה, כמו גם זכאות בסל הזכויות המוענק למורים בישראל, מצריכים גם הם תעודת הוראה, ותואר ראשון בחינוך לבדו אינו מספיק.
במילים אחרות, כל מי שמעוניין/ת לפתח קריירה בתחום החינוך בישראל, לפתוח בפניהם את מלוא האפשרויות הזמינות בתחום ו/או להשתלב במשרד החינוך – כדאי שיחזיקו גם בתעודת הוראה, בנוסף לתואר הרלבנטי.
השלמה לתעודת הוראה
כאמור, חלק מהמסלולים המוצעים במכללות והאוניברסיטאות השונות לתואר ראשון בחינוך כוללים בתוכם גם תעודת הוראה, כך שבסיום התואר יוצאים הסטודנטים עם תעודת הוראה בנוסף לתואר עצמו. אך במקרים רבים מדובר במסלולים אשר אינם בהכרח כוללים תעודת הוראה, אלא תואר בלבד. בנוסף, אנשים רבים המסיימים תארים במגוון רחב של תחומים ומקצועות מעוניינים בשלב זה או אחר לבצע הסבה מקצועית לחינוך על מנת ללמד בתחום בו הם מתמחים.
הן עבור בוגרי תואר בחינוך והן עבור בוגרי תארים אחרים, כמו גם עבור כל מי שמעוניין לעסוק בהוראה והדרכה בארץ, ניתן לבצע השלמה נקודתית לתעודת הוראה. השלמות אלו מתבצעות במספר מוסדות לימודים, ובראשם מכללות המתמחות ספציפית בתחום החינוך, דוגמת מכללת אורנים. מסלול זה הוא לרוב מסלול לימודים גמיש יחסית אשר מאפשר גם למי שעובד במשרה מלאה או חלקית להשלימו, וכך מתאפשרת השלמה זו גם במקביל לחיים השוטפים, בניגוד למסלולים לתואר ראשון, למשל, המצריכים לרוב את מרבית זמנם של הסטודנטים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה