תוכן שיווקי

ח"כ ועורך דין

לימודי משפטים לא רק מכשירים עורכי דין אלא גם מסייעים להם לפתח מודעות חברתית, פוליטית ומדינית. כתוצאה מכך, יש לפחות 5 חברי כנסת שנעזרים בהם על מנת לשרת את הציבור

תוכן מקודם |
עורך דין (צילום צילום מסך)
השילוב בין פוליטיקה וממשל הוא חלק בלתי נפרד מכל מדינה דמוקרטית. הסיבה לכך היא שהדרך ליישם את החלטות הממשלה עוברת באישור בית המשפט, מה גם שעורכי הדין מייצגים את הציבור מול הרשויות. בנוסף, בישראל למשל תואר ראשון במשפטים הינו חלק בלתי נפרד ממסלול ההכשרה האקדמי והעיוני של שורה ארוכה של נבחרי ציבור.
לימודי משפטים מצליחים לשלב בין היבטים תאורטיים ופרקטיים והם מתעדכנים לאור פסיקות וחקיקה מקומית ובינלאומית. יתרה על כך, ספסל הלימודים מאפשר לסטודנטים ליצור קשרים אישיים שלאחר מכן משרתים אותם גם בסקטור הפרטי או הציבורי. הנה למשל 5 חברי כנסת שלמדו משפטים ועברו הכשרה של עורכי דין:
1. תמר זנדברג
תמר זנדברג היא בעלת תואר ראשון במשפטים מאוניברסיטת תל אביב. במקביל, היא מחזיקה בתואר ראשון בפסיכולוגיה מהאוניברסיטה העברית ויש לה תואר שני בפסיכולוגיה חברתית מאוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע. בנוסף, זנדברג מתפקדת גם כיו"ר מרצ וגם כדוקטורנטית לפוליטיקה וממשל ואף שימשה מרצה במכללת ספיר.
2. טלב אבו עראר
חבר הכנסת מטעם הרשימה המשותפת וסיעת רע"מ מוכר לציבור הרחב מאז נבחר לכנסת ה-19. עוד קודם, הוא כיהן כיושב ראש ועד העובדים של המועצה המקומית ביישוב הבדואי ערערה וסיים תואר ראשון במשפטים מהקריה האקדמית אונו.
3. גילה גמליאל
גילה גמליאל הייתה בכנסת האחרונה השרה לשוויון חברתי. מלבד היותה חברת כנסת מטעם הליכוד, יש לה תואר ראשון בהיסטוריה של המזרח התיכון, תואר שני בפילוסופיה מאוניברסיטת בן גוריון ותואר ראשון במשפטים מהקריה האקדמית אונו. כמו כן, לגמליאל עוד תואר שני במשפטים מאוניברסיטת בר אילן ופעילותה הציבורית נוגעת בכל אחד מהנושאים הללו.
4. בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ' סיים בהצטיינות את לימודי התואר הראשון שלו במשפטים בקריה האקדמית אונו לאחר שלמד במסלול אברכים ואף הספיק להיות מוסמך כעורך דין. בהמשך הגיע סמוטריץ' לתואר שני במשפט ציבורי ובינלאומי מהאוניברסיטה העברית בירושלים. למרות שפעילותו הציבורית עדיין לא קשורה בצורה מובהקת לענף המשפטים ועריכת הדין, הוא הצהיר לא פעם על רצונו להיות שר המשפטים.
5. אבי ניסנקורן
אבי ניסנקורן למד גם הוא לתואר ראשון במשפטים באוניברסיטת תל אביב ולאחר מכן הוסמך כעורך דין. עם זאת, לציבור הרחב הוא מוכר בעיקר מתפקידו כיושב ראש ההסתדרות החדשה ולאחר מכן לאור הצטרפותו לכנסת ה-21 מטעם מפלגת "חוסן לישראל" וברשימת "כחול לבן" שבה שובץ במקום החמישי והגבוה. לבסוף, כדאי להזכיר בהקשר של אבי ניסנקורן את כהונתו כראש הלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות ואת מעורבותו בהובלת הסכמים קיבוציים במשק.
תגיות ח"כ | כנסת | משפטים
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה