תוכן שיווקי

כיצד לנצל נכון הלוואה לעסק שלכם?

הלוואות לעסקים נעשו נפוצות מאוד בשנים האחרונות, וזאת תודות לשוק ההלוואות הנמצא בצמיחה ומציע לנו שלל אפשרויות. אם בעבר היה על בעלי עסקים להתחנן לבנקים כדי לקבל הלוואה, שהרי כיום הדבר שונה לחלוטין, מכיוון שהמונופול השתנה פלאים וגם גופים פיננסים, חברות אשראי וקרנות שונות מציעים הלוואות לעסקים בתנאים מועדפים.
תוכן מקודם |
אייס 187 (צילום Depositphotos צילום)
הלוואות לעסקים נעשו נפוצות מאוד בשנים האחרונות, וזאת תודות לשוק ההלוואות הנמצא בצמיחה ומציע לנו שלל אפשרויות. אם בעבר היה על בעלי עסקים להתחנן לבנקים כדי לקבל הלוואה, שהרי כיום הדבר שונה לחלוטין, מכיוון שהמונופול השתנה פלאים וגם גופים פיננסים, חברות אשראי וקרנות שונות מציעים הלוואות לעסקים בתנאים מועדפים.
אין ספק שמגמת ההלוואות החוץ בנקאיות הניתנות על ידי גופים פרטיים מאפשרת לעסקים ליהנות משלל יתרונות, כאשר היתרונות המרכזיים הם; אי חסימת מסגרת האשראי, מהירות קבלת הכספים והבירוקרטיה המופחתת.
הסיבות הנפוצות ללקיחת הלוואות לעסק
בעידן המודרני כל עסק חייב לצמוח, שהרי עסק הדורך במקום יוכל להפסיד, משום שמתחריו יוכלו לגבור עליו ולהציע מוצרים/שירותים חדשניים או טכנולוגיים יותר. זוהי הסיבה שעסקים נוטלים הלוואות לצורך פיתוח העסק, לדוגמה – לצורך פתיחת מחלקה חדשה, רכישת ציוד מתקדם, לפיתוחים טכנולוגיים ועוד.
סיבה נוספת ללקיחת הלוואה היא בעיות בתזרים המזומנים. לכל עסק יש תזרים מזומנים המאפשר לו לשלם משכורות, תשלומים לספקים והוצאות שונות של העסק. פעמים רבות תזרים המזומנים יכול להיפגע מסיבות שונות כמו מחסור בלקוחות, דחיית תשלומים, עונה פחות טובה וכו'. לצורך כך, עסקים זקוקים להלוואה שתאפשר להם להזרים כספים לתזרים המזומנים ולשלם את התשלומים הדרושים עד להגעה למצב מאוזן.
'אוויר לנשימה' היא עוד סיבה ללקיחת הלוואה, שהרי פעמים רבות בעלי עסקים חשים קצת מחנק מבחינה פיננסית, אם זה בגלל הוצאה כספית גדולה, ריבוי תשלומים וכו'. גם במקרים אלה ניתן לקחת הלוואה לעסק וליהנות מאוויר לנשימה.
כיצד תוכלו לייעל את כספי ההלוואה?
עוד טרם קבלת ההלוואה לעסק, כדאי לנתב בצורה נכונה את הכספים, כדי לנצל בתבונה כל שקל שניתן לעסק. מנגד, עליכם לזכור שהלוואות יש להחזיר במלואן ובזמן, ולכן כחלק מתהליך התכנון, חשוב מאוד לנהל בצורה נכונה את ההחזר הכספי. כמו כן, חשוב מאוד לקחת בחשבון את נושא פריסת התשלומים, כך תוכלו לעמוד בהם חודש בחודשו.
לפניכם כמה טיפים לניצול הכספי ההלוואה;
  1. להתמקד בסיבה לנטילת ההלוואה
פעמים רבות בעלי עסקים הולכים לאיבוד, כיוון שהם זקוקים לכספים למגוון תחומים הקשורים לפעילות העסק. לצורך כך, כדאי להקצות את מלוא סכום ההלוואה לסיבה שלשמה נטלתם את ההלוואה, כלומר לפיתוח כלי טכנולוגי חדש, לשיווק ופרסום, לפתיחת מחלקה חדשה וכו'. במידה ונשאר סכום כסף, נצלו אותו לצרכים אחרים.
  1. תכנון מקדים
עוד טרם לקיחת ההלוואה, כדאי לבצע את החישובים הנכונים על מנת ליטול את הסכום שאתם זקוקים לו. כך למשל אם ברצונכם ליטול הלוואה לצורך כיסוי המינוס או לצורך הזרמת כספים לתזרים המזומנים, חישבו מראש את הסכום הדרוש לכם, כך תוכלו למנוע עודף כסף, או חוסר בכסף.
  1. תנאי תשלום נוחים
כיום ניתן למצוא מגוון רב של מקורות מימון לבעלי עסקים, מה שגורם לתחרות גדולה בין הגופים השונים. תחרות זו מאפשרת לכם להתמקח על תנאי התשלום ולשפרם בעזרת תכנון מקדים, ביצוע סקר שוק והשוואות בין הגופים השונים כגון MAX. בכל מקרה, בדקו מראש מהם תנאי ההחזר הנוחים לכם, ולאחר מכן חפשו גוף שיוכל להעניק לכם את התנאים המתאימים לצרכי העסק.
  1. היעזרו בשירותי ייעוץ חיצוני
חשוב להבין שהלוואה לעסק יכולה להוות עבורו קרש קפיצה משמעותי להתפתחות שלו, אך חשוב מאוד ליטול את ההלוואה על סמך תכנון מקיף, כלומר כיצד להשתמש בכספים שניתנו ומהיכן לקחת את ההלוואה. כדי להצליח את התהליך, תוכלו להיעזר בשירותי ייעוץ פיננסי הניתנים על ידי יועצים שלרוב הם גם רואי חשבון או בעלי רקע פיננסי.  
* אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה