תוכן שיווקי

איך מתמודדים עם ירידה בשמיעה

תוכן מקודם |
אייס 259 (צילום Pixabay)
ירידה בשמיעה היא תופעה שעשויה להיווצר בגילאים שונים עקב מצבים בריאותיים שונים או בשל תנאים סביבתיים, כמו למשל חשיפה לתנאי רעש לאורך זמן, אך הסיבה העיקרית לירידה בשמיעה היא פשוט ההזדקנות, אשר גורמת, עם השנים, להיחלשות כללית של מנגנונים גופניים שונים, בהם גם מערכת השמיעה.
ירידה בשמיעה נפוצה מאוד בקרב בני הגיל השלישי, ומתחילה ברוב המקרים בהדרגה, כמעט באופן בלתי מורגש. לאט לאט מוצאים עצמם בני הגיל השלישי זקוקים להגביר את עוצמת הטלוויזיה, מתקשים לשמוע את הנאמר להם בשיחות טלפון ואף במפגשים פנים אל פנים.
מלבד הפגיעה המשמעותית באיכות החיים הנוצרת בעקבות הירידה בשמיעה, אי טיפול בתופעה זו עלול לייצר השלכות חמורות אף יותר. רבים מבני הגיל השלישי אשר סובלים מירידה משמעותית בשמיעה, יכולים להסתגר ולהימנע פעילויות ומפגשים חברתיים ואף לפתח דיכאון.
איך מתמודדים?
לירידה בשמיעה קיימים פתרונות יעילים ביותר כיום, המובילים בהם הם מכשירי שמיעה מתוחכמים ומתקדמים, שיכולים לשנות את חיי הסובלים מהתופעה מקצה לקצה, ולהחזיר להם את איכות החיים שאבדה. הבעיה היא שבחלק גדול מהמקרים, אותם אנשים הסובלים מירידה בשמיעה מתנגדים בכל תוקף לשימוש במכשיר שמיעה, כיוון שהם חוששים מתגובת הסביבה והתווית שהודבק להם בעקבות השימוש במכשירים אלו.
התנגדות זו מבוססת, ככל הנראה, על המראה והתדמית של מכשירי שמיעה שהיו בשימוש בעבר, בעוד שכיום, מכשירי שמיעה רבים הם מכשירים כל כך זעירים, שכמעט לא ניתן להבחין בהם, וכל כך מתקדמים, שניתן לסנכרן אותם עם מכשיר הסמארטפון והטלוויזיה, למשל, ולהקל בצורה משמעותית על שגרת החיים כולה.
אם אתם חווים ירידה בשמיעה, אין כל סיבה שתתפשרו על איכות החיים שלכם, בטח ובטח כשהטכנולוגיה העכשווית מאפשרת לכם לשפר אותה בצורה משמעותית כל כך, ולהחזיר לעצמכם את השמיעה ברמה גבוהה מבלי כל יכולת להבחין במכשיר השמיעה במבט מבחוץ.
מומלץ, בכל מקרה של ירידה בשמיעה, להגיע לבדיקת שמיעה ולקבל אינפורמציה על מכשירי השמיעה הקיימים. רצוי לא להתעכב, ולקבל עזרי שמיעה מתאימים בהקדם, כיוון שככל שהשמיעה הולכת ומדרדרת, כך קשה יותר לחזור ולשמוע ברמה גבוהה, גם באמצעות אמצעים חיצוניים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה