תוכן שיווקי

מהי הפלה טבעית ומהן דרכי ההתמודדות המומלצות?

תוכן מקודם |
הפלה (צילום dreamstime)
נשים רבות עוברות מדי שנה הפלות מסיבות שונות, חלקן יזומות ומכוונות וחלקן בלתי רצויות ומצערות. במקרים רבים ההפלה המתרחשת היא הפלה טבעית, כזו המתרחשת באופן עצמאי וללא כל התערבות, ללא כל טראומה או תאונה הנגרמת לאישה, אלא מפאת סיבות רפואיות שונות. מהם הסוגים השונים של הפלות טבעיות ומהן דרכי הפעולה המומלצות במקרה בו עולה החשד להפלה טבעית?
הפלה טבעית – מה עושים? הפלות טבעיות מסוגים שונים
כאמור, קיימים סוגים שונים של הפלה טבעית המתרחשים פעמים רבות מסיבות שונות. הפלות אלו מכונות גם "הפלות ספונטניות" ובמרבית המקרים בהם הן מתרחשות מדובר בפרק הזמן של השליש הראשון להריון, אך ייתכן כי גם עד לשבוע ה 20 להריון. 
הפלה טבעית שלמה היא הפלה שבמהלכה התוכן ההריוני (שק ההריון או מה שהספיק להיווצר ממנו) יוצא בשלמותו החוצה. במקרים אלו אין כמובן צורך בהתערבות רפואית ישירה (שכן מדובר בהפלה המתרחשת באופן ספונטני בשלמותה), אך לאחר מכן על האישה להישאר במעקב גניקולוגי למשך פרק זמן מסוים.
הפלה טבעית חלקית, לעומת זאת, היא מצב בו ההיריון נופל, אך התוכן ההריוני אינו יוצא החוצה. במקרים אלו קיים כמובן צורך בהתערבות רפואית לצורך הוצאת התוכן ההריוני.
הפלה נדחית היא מצב דומה יחסית בו ההיריון נפסק, אך התוכן ההריוני אינו יוצא החוצה, ובמקרים רבים האישה כלל אינה מודעת לכך שהיא עברה הפלה מסוג זה. היא מתגלה רק בבדיקת אולטרסאונד, ואז מתחילים בהליך רפואי שמטרתו הוצאת התוכן ההריוני ו"השלמת" ההפלה הטבעית.
מצב מיוחד נוסף אשר רלבנטי בהקשר זה הוא מה שמכונה "הפלה מאיימת". הכוונה היא למצב בו מתעורר חשש להפלה, לדוגמה כאשר נוצר דימום וגינאלי משמעותי, התכווצויות בבטן ושאר תסמינים רלבנטיים. חשוב לציין כי במקרים רבים תסמינים שכאלו מופיעים ואינם מבשרים בהכרח על הפלה טבעית, כך שבהופיעם יש להיוועץ מיידית עם הרופא המלווה את ההיריון או עם גניקולוג מקצועי.
 דרכי התמודדות והריון אחרי הפלה טבעית
כיצד, אם כן, נתמודד עם מצבים מצערים ומפחידים שכאלו? בתור התחלה, חשוב להבין כי לא בכל מקרה בו מתעוררים תסמינים מדאיגים דוגמת דימום וגינאלי, התכווצויות, כאבים בגב התחתון וכד' מדובר בהכרח במצב של הפלה טבעית. חשוב שלא להילחץ ולקפוץ למסקנות פזיזות וטראגיות, אלא להיוועץ מיידית עם גורמים רפואיים מתאימים.
כאמור, בחלק מן המקרים אין צורך בהתערבות רפואית ישירה, ובחלקם יש. בדיקה וביקורת רפואית מקצועית ומיידית, לעומת זאת, היא תמיד אחד הצעדים הראשונים בהם מומלץ לנקוט. במידה ומתעורר חשש להפלה טבעית, כמובן שחשוב ביותר להיוועץ עם הרופא המלווה אותך במהלך ההיריון, ולכן כדאי לעבוד עם רופא מלווה עליו את סומכת ועימו את מרגישה בנוח. 
ומה בנוגע לעתיד? האם ניתן להיכנס להיריון אחרי הפלה טבעית? ברוב המקרים כן!אבל חשוב להתייעץ עם הגניקולוג או הרופא המטפל לפני כניסה להריון נוסף, ובכל מקרה, כמובן שיש להיות בביקורת לאורך התהליך ולאחריו.
המאמר נכתב על ידי דוקטור גיא גוטמן, גניקולוג בכיר
טלפון ליצירת קשר – 052-4002749
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה