תוכן שיווקי

לימודי שוק ההון – מה זה כולל?

תוכן מקודם |
סטודנטים (צילום shutterstock)
כל מי שהתעניין באפשרויות הקיימות כיום בשוק הלימודים הישראלי, וספציפית בתחומי הכלכלה והפיננסים השונים, וודאי שם לב לא פעם לביטוי –"לימודי שוק ההון". בעוד רבים פונים ללימודים אלו מדי שנה, לא מעט אנשים אינם מבינים מה המשמעות של ביטוי זה – מהו בכלל שוק ההון? מהם לימודי שוק ההון? מה לומדים במסגרת תחום לימודים זה ועבור מי שהוא מיועד? בקטע הבא ננסה לענות באופן כללי על שאלות אלו ולתת למתעניינים מושג מעט טוב יותר בדבר טיבו של תחום הלימודים המכונה "לימודי שוק ההון" –
ללמוד בצורה מעמיקה את המערכת הפיננסית בה כולנו חיים
לימודי שוק ההון, כשמם כן הם, עוסקים במערכת הפיננסית והכלכלית העולמית, בה כולנו לוקחים חלק על בסיס יומיומי. עבור מי שאינו מכיר כלל את התחום, הביטוי "שוק ההון" הוא שם כללי הבא לתאר את המערכת הפיננסית העולמית, זו הכוללת בתוכה את הבורסות של המדינות השונות ואת עולם ניירות הערך העצום והמגוון, בו כולנו לוקחים חלק בצורה זו או אחרת (כספי הפנסיה שלנו מושקעים בניירות ערך, הכסף של רובנו בבנק מושקע בניירות אלו או אחרים, המוסדות הציבוריים המרכיבים את חיינו ומשפיעים עליהם ישירות תלויים באופן נרחב בשוק ההון וכו').
בעוד שוק ההון הוא למעשה המערכת הגדולה, הסבוכה והמורכבת ביותר בחברה האנושית כיום, לימודי שוק ההון מתמקדים בתחומים והיבטים ספציפיים של השוק, ובנויים על פי רוב על מנת להעניק לתלמידים הבנה וידע ממוקדים בנושאים ספציפיים, לרוב כאלו אשר יאפשרו להם לפעול בשוק בדרכים שונות. תחום לימודים זה כולל בתוכו מגוון רחב ועשיר של קורסים שונים, חלקם כלליים ועוסקים בשוק ההון בכללותו וחלקם ממוקדים ומפורטים יותר בנושאים ספציפיים. את בחירת הקורסים הספציפיים במסגרת נושא זה מומלץ לבצע בהתאם לכוונות שלכם בשוק – ללמוד ולהכיר אותו באופן כללי בלבד, לפעול בו בצורה זו או אחרת וכו'.
מלימודי שוק ההון למתחילים ועד לקורסים מתקדמים וממוקדים
בין שלל הקורסים השונים המועברים במסגרת לימודי שוק ההון, ניתן למצוא למשל את אחד הקורסים הבסיסיים, הנרחבים והפופולאריים ביותר – "לימודי שוק ההון למתחילים", המועבר על ידי האקדמיה לפיננסים (אחד מבתי הספר המובילים בארץ ללימודי התחום). קורס זה מהווה בסיס ומעניק תשתית רחבה ומעמיקה לכל מי שמתעניין בשוק, הן אלו המעוניינים לפעול בו והן אלו שרק מעוניינים להכיר ולהבין טוב יותר כיצד המערכת הפיננסית העולמית והכלכלה כולה עובדות.מן הסתם כולל קורס מסוג זה נושאים רבים ושונים, החל מהיכרות כללית עם מהות הבורסה והמערכת הבורסאית המקומית והעולמית ועד ללמידה מפורטת של טכניקות שונות של מסחר בשוק ההון.
בעוד לקורס זה קיים גם קורס המשך המציע להעמיק ולהמשיך את ההיכרות הכללית והמקצועית עם התחום, ניתן למצוא במסגרת חטיבת לימודי שוק ההון גם קורסים מפורטים רבים, המיועדים למעוניינים בידע והבנה ספציפיים של תחום מסוים. כך, נמצא לדוגמה קורסים כמו "השקעות ערך", קורס "ברוקר אמריקאי" המתמקד במסחר בשוק ההון האמריקאי, קורס המתמקד באופציות ונגזרים ועוד.
גם קורסים כלליים יותר אשר פונים אל הקהל הרחב ניתן למצוא במסגרת לימודי שוק ההון – למשל, קורס בנושא הפסיכולוגיה של עולם ההשקעות או קורס מקיף המעניק את הכלים הנדרשים לצורך קריאה מושכלת של דוחות כספיים. בכל אחד מהמקרים הללו, כמו גם במגוון קורסים מרתקים נוספים המוצעים במסגרת חטיבת לימודים זו, זוכים התלמידים והתלמידות להיחשף בצורה מקצועית, נרחבת ומעמיקה לפן נוסף של שוק ההון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה