תוכן שיווקי

היינות ששיגעו אותנו – אילו יינות הישראלים הכי אהבו השנה?

תוכן מקודם |
בקבוקי יין (צילום PIXABAY)
הישראלים אוהבים יין, בכך אין ספק. אם בעבר הסתפקו בשתיית יין בקידוש ובאירועים מיוחדים, הרי שהיום כך על פי תוצאותיו של סקר מקיף 78% מהישראלים מספרים שהם שותים יין בתדירות כלשהי. כ-57% מתוכם שותים כוסית (או יותר) בתדירות של פעם בשבוע לפחות. אז אילו יינות הישראלים הכי אהבו השנה? מהם הזנים המובילים בקרב הישראלים? והיכן נמצא אותם יותר – במדפי היין בסופר או ביקבי הבוטיק? רגע לפני שנפרדים משנת 2019, הנה סיכום קצר של תרבות היין הישראלית בשנה החולפת.
מצעד היינות הלבנים
סוביניון בלאן
יין יבש רענן, חצוף ושופע ארומות של עשב טרי, אפרסק עסיסי וגויאבות בשלות. על אף שמקורו של זן הענבים סוביניון בלאן הוא בחבל בורדו בצרפת, האינטרפרטציה המקומית לוקחת אותו לגבהים חדשים. בישראל. שיטת הפקת היין מאופיינת בשיטות של העולם החדש, מסורתיות פחות, אך מלאות טעמים רעננים. כך גם הסוביניון בלאן המסורתי תחת ידיהן המוכשרות של היקבים הישראלים, מקבל טעמים טרופיים נעימים  והעם היושב בציון לוגם אותו בהמוניו.
גוורצטרמינר
אם הצלחתם להגות את שם הזן הזה – כנראה שלא שתיתם מספיק. היין המדהים והמתקתק הזה עשה עלייה, מדרום טירול שבצפון איטליה, שם המקומיים דוברים גרמנית. מקור שמו הוא חלוקה של שתי מילים: "טרמין", שמה של העיירה האיטלקית בהגייה גרמנית ו"גווירץ", שפירושו הוא ארומטי ומתובל. התוצאה: יין חצי יבש עשיר בסוכר, שטעמיו מזכירים ליצ'י מתקתק או ורד עדין. ישראלים אוהבים גוורצטרמינר וברור מאוד למה. אנחנו אוהבים טעמים מתוקים במקצת, נהנים מכוס יין המתאימה לאקלים הישראלי ואוהבים את היינות שלנו קלילים, חצופים ומתמזגים באופן מושלם עם שמש חמימה.
שרדונה
כל מסעדה שמכבדת את עצמה, תוסיף לתפריט היינות שלה לפחות יין אחד מסוג שרדונה. הישראלים אוהבים אותו, הוא טעים לחך הישראלי ומחליק בגרון. בסקלה שבין יין קליל ליינות הכבדים יותר הוא מציע חווית טעימה מושלמת. היין הלבן והיבש הוא בן הלוויה האולטימטיבי למאכלים רבים והוא נחשב לאחד מהזנים האיכותיים ביותר לגידול בישראל – מהצפון ועד הדרום, מחבל הערבה ועד לצפון הגליל. אפשר ליצור ממנו יינות יבשים יותר ופחות, אפשר ליישנו בתנאים שונים, להפיק ממנו יינות מבעבעים ותוססים או שקטים וסולידיים – השרדונה גמיש והישראלים לא יכולים להפסיק לצרוך אותו, בצורת שמפניה חגיגית או לצד מנות פתיחה עשירות.
מצעד היינות האדומים
פטיט סירה
בצרפתית הוא נקרא "דוריף", על שם מי שגילה את הזן במאה ה-18, ד"ר פרנסואה דוריף. עם השנים, הזן החדש שינה את צבעיו, את הרכביו הזניים וגם את שמו שהשתנה בינתיים ל"פטיט סירה". בשנים האחרונות הוא עושה קאמבק משמעותי למרכז הזירה האלכוהולית  והישראלים אוהבים לאהוב אותו. מה שהחל בשנות ה-70 כנטיעות ניסיוניות של זן הענבים, הפך לתוצאה מרשימה וערבה מאוד לחך ולבחירה מועדפת על ישראלים רבים האוהבים את היין שלהם שזיפי, מתוק ובעל ניחוחות מרוכזים ונפלאים.
קברנה סוביניון
אחד הזנים הקלאסיים והאהובים בישראל כבר עשרות שנים ברציפות. מקורו של הקברנה סוביניון הוא באזור בורדו שבצרפת. הוא נחשב לזן אציל, המשלב בין זני ענבים מסוג סוביניון בלאן וקברנה פראן, כך על פי מחקרים גנטיים. בישראל הוא נחשב לאחד הזנים הנפוצים בתעשיית היין ויקבים. רבים מפיקים ממנו יין בעל צבע עמוק, גוף מלא ויין נפלא המשלב בין ארומות של תבלינים, פירות יער, שוקולד וסיגליות.
פטי ורדו
אחד היינות המסקרנים בענף היין. צבעו כהה מאוד, טעמו עוצמתי מאוד והארומות הנפלאות שלו משלבות בין ניחוחות עץ אלון, פירות יער שחורים ותבלינים טריים. יין בעל גוף מלא וסיומת ארוכה המיועד למי שבאמת אוהב יין ויודע להעריך את טעמו איכותי. הישראלים, בהחלט משתייכים לאסכולת המעריכים, שכן הפטי ורדו על אף שמוכר רק ליודעי חן, נמכר בהמוניו בישראל. מזג האוויר הנוח והשמש הקיצית, מסייעים להבשלתו והתוצאה – מענגת!
השולטים בכיפה: יינות בוטיק
אם בעבר הישראלי רכש את היין שלו בין מדפי הסופר, הרי שהיום רובנו אוהבים למקסם את חווית הקנייה ולרכוש יין מיקבי בוטיק איכותיים  הקרובים למקום בו הענבים גדלים. הטרנד העולמי הזה מגיע לישראל באיחור מה, אך הוא כובש לאט ובהדרגה את ליבו של הישראלי הממוצע. ישראלים אוהבים יינות מיוחדים, נהנים להתנסות בזנים חדשים ושמחים לקבל הסברים מפורטים על הזנים השונים, אופיים המיוחד וטעמיהם הייחודיים. יקבי הבוטיק זוכים להעדפה ברורה גם בקרב בעלי מסעדות, בתי מלון וברים המקפידים לשלב בתפריט גם יינות מיוחדים מיקבי בוטיק קטנים ואינטימיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה