תוכן שיווקי

ביטוח פנסיוני לעצמאיים – אסור להמשיך לדחות

תוכן מקודם |
חיסכון לפנסיה (צילום shutterstock)
במהלך העשור האחרון נכנסת לתוקף במשק הישראלי הרפורמה ארוכת הטווח שהשיקה המדינה בענף הפנסיה. הרעיון הכללי והעיקרי מאחורי רפורמה זו הוא פשוט – לגרום לרובם המכריע של אזרחי ישראל ולכל העובדים במשק, שכירים ועצמאיים כאחד, לחסוך חלק מכספם בחסכונות ארוכי טווח (דוגמת קרן פנסיה או קופת גמל), על מנת שכאשר יגיעו לגיל הפרישה ייהנו מכסף זה ולא ימצאו עצמם חסרי כל.
בעוד במקרה של שכירים מדובר בתהליך פשוט יחסית (העובד והמעסיק גם יחד מחויבים בהפרשת אחוז מסוים בהתאם למשכורת של העובד – תהליך שיחסית קל ליישם ולהטמיע בכלל המשק), המקרה של עצמאיים הוא שונה ומורכב יותר. החל מהשנה מומלץ ביותר לכל עצמאי באשר הוא ליישר קו ולהתחיל להפריש גם כן לחסכון פנסיוני זה או אחר. מהי הדרך הטובה ביותר לעשות זאת ומדוע כדאי לחפש אחר אנשי מקצוע אשר עברו לפחות קורס ביטוח, אם לא לימודי ביטוח כוללים, במסגרת הכשרתם?
השנים בהן מתחילה המדינה לאכוף את החיוב בביטוח פנסיוני לכלל העובדים
הסיבה לכך שמומלץ ביותר גם עבור עצמאיים שעדיין לא החלו לעשות זאת להתחיל השנה בחיסכון הפנסיוני שלהם היא האכיפה של רשויות המדינה – בעוד מדובר כאמור ברפורמה ארוכת טווח אשר נמצאת בתהליכי השקה והטמעה הדרגתית במשק כבר יותר מעשור, ממש בשנים האחרונות החלה האכיפה והחל הפיקוח גם על עצמאיים בהקשר זה.
עצמאיים מכל קטגוריה – גדולים כקטנים ובכל ענפי הפעילות השונים, מחויבים כיום בהחזקת ביטוח פנסיוני או קופת גמל, והפרשה לאותו חיסכון מדי שנה. גם לפני השנה הנוכחית חוק זה היה במקומו וחייב את כלל העצמאיים ברכישת ביטוח פנסיוני והפקדה תקופתית לקרן זו, אך בפועל לא נעשתה אכיפה ועצמאיים רבים העדיפו שלא להתחיל ולהפקיד כספים בחסכונות ארוכי טווח, מסיבות שונות.
החל מהשנה, כאמור, צפויה האכיפה של נושא זה להגיע לכלל העצמאיים בארץ, כך ששווה הרבה יותר פשוט ליישר קו עם דרישות המדינה ולהחזיק חיסכון פנסיוני פעיל. מיהם אנשי המקצוע הרלבנטיים לייעוץ והכוונה בהקשר זה ומה יכול קורס ביטוח לתרום לעניין?
ליצור חיסכון פנסיוני בסיועו של איש המקצוע המתאים – קורס ביטוח כהשכלה הנדרשת
סיבה נוספת להתמהמהות של אחוז ניכר מהעצמאיים במשק ביצירת ביטוח פנסיוני או הפקדה לקופת גמל ארוכת טווח היא כי רובם המכריע של העצמאיים, כמו גם של כלל העובדים במשק, אינם מבינים דבר וחצי דבר בעולם הסבוך והמורכב של הכלכלה והפיננסים, ולכן אינם מבינים בדיוק מה עליהם לעשות ומהי החשיבות של יישור קו עם דרישות המדינה בהקשר זה.
גם היום, כאשר ברור למרבית העצמאיים כי עליהם להחזיק בחיסכון פנסיוני ולהפריש אליו כספים מדי חודש (או באופן חד פעמי בסיום כל שנה), רובם אינם מבינים איזה מסלול הוא הטוב ביותר מבחינתם, מהן האפשרויות השונות העומדות בפניהם עבור קרן פנסיה אשר יעמוד בדרישות המדינה ואיזה סוג חיסכון מבין האפשרויות הללו הוא האטרקטיבי ביותר מבחינתם.
הפתרון המתבקש עבור כל עצמאי אשר מתקשה (ובצדק) לעשות סדר בכל הבלגאן הזה ולהבין מהי בדיוק דרך הפעולה הרצויה והטובה ביותר עבורו הוא לעבוד עם איש המקצוע הרלבנטי – סוכן פנסיוני או בעל מקצוע אחר אשר עבר לימודי ביטוח, כמו גם אנשי מקצוע אחרים אשר התמחו גם לפחות בקורס ביטוח אחד. חשוב להבין שאנשי מקצוע אלו (דוגמת יועצים או משווקים פנסיוניים, יועצי השקעות, מנהלי תיקים וכו') מחזיקים ברישיונות תעסוקה מטעם המדינה הניתנים רק לאחר מעבר של הכשרה מתאימה ומעמיקה, הכוללת לימודים, התמחות מעשית ועוד.
כך, גם אם תחום ההתמחות של אותו בעל מקצוע הוא ייעוץ השקעות או ניהול תיקים, קיים סיכוי סביר כי הוא לקח גם קורס ביטוח במסגרת לימודיו, או מספיק השתלמויות וכו על מנת להבין בתחום. לכן, הוא יידע כיצד לסייע לכם או לפחות לקשר אתכם לאנשי הפנסיה הרלבנטיים ספציפית עבורכם. 
במידה ואתם עצמאיים הפועלים במשק הישראלי ועדיין לא מחזיקים בחיסכון פנסיוני כלשהו – לכו ודאגו לזה עכשיו! חבל להמתין ולספוג קנסות רטרואקטיביים בשלב מאוחר יותר, אשר יגרמו לכם להצטער על כך שלא פעלתם מוקדם יותר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה