תוכן שיווקי

מה צריך לבדוק לפני שקונים רכב יד שנייה?

כתבה פרסומית בשיתוף מימון ישיר

תוכן מקודם |
לחיצת יד (צילום pexels)
רכב יד שנייה קונים רק אחרי שמגדירים את אופי השימוש והתקציב. בנוסף, עליכם לדעת איך לבדוק את אמינות המוכר וכמובן גם את הרכב עצמו. הנה המדריך המלא
רכב פרטי הוא אמצעי התחבורה הנפוץ בישראל. לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, נכון לתחילת 2019 היו על כבישי הארץ כ-3.5 מיליון כלי רכב מנועיים, כאשר מתוכם כ-2.9 מיליון הם כלי רכב פרטיים. בנוסף, 86% מכלי הרכב הפרטיים הם בבעלות פרטית – בעוד 14% בבעלות חברות ליסינג, השכרה או תיירות.
המשמעות של הנתונים ברורה: לא רק שיש המון כלי רכב פרטיים - אלא שההיצע הכי גדול שלהם נמצא בתוך השוק המשומש. זה אומר שאם אתם רוצים להחליף את הרכב, סביר להניח שתמצאו בקלות יחסית דגם יד שניה שמתאים לכם.
מצד שני, במהלך קניית רכב יד שנייה תצטרכו להפעיל מערכת שיקולים שונה לגמרי לעומת זו שרלוונטית עבורכם ברכישת רכב חדש.
כך תדעו מה וממי לקנות
את ההחלטה על הרכב המתאים תקבלו לפי אופי השימוש ומסגרת התקציב. אם מדובר ברכב שאמור לשרת גם את ההורים וגם את הילדים, רצוי להתמקד מלכתחילה בקטגוריה של מכונית משפחתית, ג'יפ או קרוסאובר. לעומת זאת, ברכישת רכב שני תוכלו להסתפק בקטגוריה של דגמי מיני וסופר מיני.
החלק המעניין ברכישת רכב יד שנייה קשור לזה שיש לכם אפשרות לבחור את המוכר. בפועל, שאלת המפתח היא איך יודעים שאפשר לסמוך על המוכר ושהנתונים שהוא מוסר אכן אמינים ומדויקים.
למזלכם, יש כלים אובייקטיביים שעוזרים לכם גם בתהליך קניית רכב. ראשית, מומלץ לוודא שהרכב לא משועבד ואפשר לעשות את זה דרך הדואר או באתרי האינטרנט. שנית, יש לבדוק כמה קילומטראז' הרכב נסע. בנוסף, כדאי להביא את הרכב למכון בדיקה מורשה ולקבל דוח ממצאים מפורט, מנומק ומבוסס.
החדשות הרעות הן שגם במכון הבדיקה לא ייתנו לכם תשובה חד משמעית ביחס לשאלה האם כדאי לקנות או לא לקנות את הרכב. התפקיד של נציגי המכון הוא לספק לכם את הפרטים, בעוד ההחלטה הסופית היא שלכם. לכן, חשוב להביא בחשבון את הטיפולים שהרכב עבר ולא להתבייש לשאול את הקונה על המוסך שלו. אם מדובר במוסך מורשה, אמור להיות תיעוד מלא של תאריכי הטיפולים ופירוט מה התבצע בכל אחד ואחד מהם.
מה לומדים מנסיעת מבחן?
הטעות הנפוצה בקניית רכב יד שנייה היא להתלהב מנראות או מחיר הרכב, אך להתעלם לגמרי מהאופן שבו הוא נוסע. אם זו הפעם הראשונה שאתם קונים דגם מסוים, אסור לכם בשום פנים ואופן לוותר על נסיעת מבחן, ובאופן כללי – נסיעת מבחן היא תמיד מומלצת.
נסיעה כזו תאפשר לכם להרגיש את חווית הנהיגה, לבדוק איך הרכב מגיב ולקבל החלטה מושכלת יותר לגבי הרכישה שלו. בנוסף, את נסיעת המבחן רצוי לבצע פחות או יותר באותו אזור שבו מתקיימות רוב הנסיעות הרגילות שלכם – בין אם אתם רגילים להשתמש ברכב בעיקר בתוך העיר או בכבישים בינעירוניים.
גם אם אתם כבר מכירים את הדגם ורק מחליפים את השנתון, נסיעת מבחן היא לא משהו שאפשר לוותר עליו. זו למעשה ההזדמנות היחידה שלכם להרגיש מקרוב את הרכב לפני שהוא עובר לבעלותכם, בלי שום התחייבות. אחרי נסיעת המבחן תקבלו יותר כלים להתמקח על המחיר ותוכלו להעביר את הרישיון על שמכם בראש שקט ובלי דאגות.
* אין בפרסום הכתבה משום המלצה, חוות דעת, הבעת דעה או מתן עצה מצד מימון ישיר, ואין לראות באמור תחליף לייעוץ מקצועי ו/או ייעוץ משפטי. כל החלטה בדבר השימוש בתכנים ובמידע תיעשה על אחריותך בלבד ומומלץ ללוותה בייעוץ מקצועי פרטני.
* אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.
* מס' רישיון 54414.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    טיפ קטן
    אלחנן 01/2020/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בשוק של היום לקנות רכב חדש זה מיני פשע, עד שנייה עדיף בהרבה. אני רכשתי סקודה אוקטביה מטרייד מוביל, הייתה שנתיים על הכביש, מחיר מדהים. לא צריך יותר מזה
    סגור