תוכן שיווקי

בא לי דרכון פורטוגלי: כל מה שצריך לדעת כדי לצאת לדרך

תוכן מקודם |
פורטוגל ליסבון (צילום PIXABAY)
בדיקת זכאות? אישור מהקהילה היהודית? פנייה לרשויות פורטוגל? גלו כל מה שצריך לדעת כדי לצאת לדרך המהירה אל היעד הנכסף - הוצאת דרכון פורטוגלי!
התיקון לחוק האזרחות הפורטוגלית מ-2017 פתח את האפשרות למיליוני ישראלים לממש את זכאותם לדרכון פורטוגלי-אירופאי.  בעלי דרכון פורטוגלי הם בעצם בעלי דרכון אירופאי, מה שאומר שהם זכאים לגור ללא הגבלת זמן בכל אחת מ 28 מדינות האיחוד האירופי, חופש תנועה מלא במדינות האיחוד, וגם הקלה אוטומטית בתהליך הוצאת ויזה למדינות רבות שמציבות תנאים מגבילים לבעלי דרכון ישראלי.
אז מי בעצם זכאי לדרכון פורטוגלי?
מיליוני ישראלים כיום, זכאים לבצע את התהליך. כל מי שיכול להוכיח שמשפחתו גורשה במהלך "גירוש ספרד" זכאי להגיש בקשה להוצאת דרכון פורטוגלי. הפונים לקבל אזרחות פורטוגלית על בסיס החוק נדרשים להוכיח כי לפחות אחד מאבותיהם היה יהודי ממוצא ספרדי. זה יכול להיות קרוב משפחה אחד בלבד ואפילו רחוק מאוד. זה יכול להיות קרוב משפחה אחד בלבד שחי ונפטר לפני עשרות או מאות שנים.
 
איך אדע אם אני זכאי?
הקהילה היהודית בפורטוגל פרסמה רשימה שכוללת אלפי שמות משפחה אשר הוכרו כאופייניים בקרב קהילת מגורשי ספרד. הרשימה הנגישה מאפשרת לבדוק זכאות בקלות ובמהירות. תמצאו בה, למשל, את השמות אבוהב, בן-חמו, בלוך, בלום, שיטרית ושמות נוספים שנפוצים מאוד בישראל.
בנוסף, פורסמה גם רשימת מדינות שיוצאיה עשויים להיות זכאים להגיש בקשה לאזרחות, משום שאל המדינות הללו גורשה הקהילה היהודית שחיה בזמנו בשטח פורטוגל. בין המדינות הללו תמצאו למשל את מרוקו, טוניס, אלג'יר, לוב, מצרים, סוריה, לבנון, טורקיה, בולגריה, יוון, ארצות הבלקן, ודרום אמריקה
אז אם שם המשפחה שלכם מופיע ברשימה זו או אם אדם אחד או יותר באילן היוחסין המשפחתי שלכם התגורר באחת מהמדינות הללו, הסיכויים שאתם זכאים להגיש בקשה לדרכון פורטוגלי - הם כמעט ודאיים.
בדקתי ואני זכאי, איך ממשיכים מכאן?
אחרי בדיקת אילן היוחסין, יש להגיש בקשה לקהילה היהודית בפורטוגל. הבקשה היא למעשה הצהרה שאומרת שהמבקש זכאי להנפקת הדרכון. בכדי לקבל את התעודה מהקהילה היהודית על המבקש להוכיח את זיקתו למגורשי ספרד ופורטוגל. איך מוכיחים זאת? על ידי תעודות לידה, תעודות נישואין, מוצא המשפחה, שם המשפחה, שליטה של בני משפחה בשפת הלדינו, מנהגים ספרדיים תרבותיים או דתיים שנשתמרו בקרב המשפחה וכי"ב.
תהליך הוכחת הקשר והנפקת המסמך החתום מהקהילה היהודית אורך עד חודש, לאחר מכן, יש להגיש את הבקשה הרשמית לרשויות הפורטוגליות. הליך בירוקרטי זה נמשך בין שנה וחצי לשנתיים עד אשר תוכרו כבעלי אזרחות פורטוגלית. לאחר קבלת האזרחות הפורטוגלית,  ניתן להוציא את הדרכון דרך שגרירות פורטוגל בישראל או לנסוע לפורטוגל.
כיוון שמדובר בתהליך בירוקרטי שמצריך תקשורת מול רשות זרה הפועלת בשפה זרה, מומלץ לבצע את התהליך בליווי חברה מקצועית המתמחה בתחום ומנוסה בו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה