מדדים ומחקרים

מהמשרד או מהבית: מאיפה הישראלים מעדיפים לעבוד?

91% מבין 3,500 עובדים חיוניים שנסקרו שבעי רצון מעבודה מהבית, אולם רק 16% מבין העובדים בגילאי 60-65 תומכים בכך. גם הורים לילדים עד גיל 8, בעיקר גברים, מעדיפים לעבוד במשרד
רועי בהריר-פרל | 
עבודה מול מחשב (צילום Istock)
בבדיקה מקיפה שערך הממונה על השכר במשרד האוצר בקרב 3,500 עובדים שמוגדרים "חיוניים למשק" בעת משבר הקורונה נמצא כי 91% מהעובדים שבעים רצון במידה רבה עד רבה מאוד מהעבודה מהבית. על פי הסקר, אחוז המרוצים מכך בקרב המנהלים נמוך מזה של העובדים ועומד על 64%, וגם אחוז המבוגרים בגיל 60-65 שמעדיפים לעבוד מהבית נמוך באופן משמעותי מזה של אוכלוסיית העובדים הכללית: 16% בלבד מהעובדים בגילאי 60-65 הביעו שביעות רצון במידה רבה מאוד מהעבודה מהבית, לעומת 53% מהעובדים בגילאי 30-34.
עוד נמצא במסגרת הבדיקה כי העבודה מהבית מורכבת ובעייתית יותר עבור הורים לילדים עד גיל 8 בהשוואה להורים לילדים גדולים יותר וכי גברים מתקשים יותר לעבוד בצורה זו מאשר נשים ומציינים כי הפרודוקטיביות שלהם יורדת עקב כך. "הדרכות בכלים טכנולוגיים למנהלים ולעובדים, מתן תמיכה טכנית והצבת יעדים יומיים לעובדים עשויים להביא לעבודה אפקטיבית יותר מרחוק", קובע הדו"ח המסכם של הבדיקה.
 
קראו עוד ב-ice
הדו"ח מציין, בנוסף לממצאים התומכים בנכונות הציבור לעבודה מהבית, כי על פי מחקרים מהימנים עבודה מרחוק מפחיתה היעדרויות וימי מחלה של עובדים, מגדילה את הפריון שלהם ומצמצמת את היקף התנועה בכבישים, לרבות הפקקים. כמו כן, עבודה מהבית עשויה, על פי מחברי הדו"ח, לסייע בהתמודדות עם פערים חברתיים, תת ייצוג מגזרי ושילוב בעלי מוגבלויות בשוק העבודה. לדבריהם, יישום מדיניות של עבודה מרחוק "תאפשר להגדיל את שיעור העובדים המשתייכים לאוכלוסיות גיוון, עובדים בעלי מוגבלויות שאינן מאפשרות ניידות יום-יומית ועובדים המתגוררים בפריפריה ובריחוק ממרכזי התעסוקה". המדיניות עשויה, על פי הדו"ח, לעזור גם בגיוס מועמדים צעירים, שחשובה להם הגמישות התעסוקתית ולתרום להגברת השוויון המגדרי באמצעות הגדלת שיעור הנשים המגישות מועמדות למשרות בדרג הבכיר. 
לסיכום, הדו"ח מעלה לסדר היום את ה"עיוותים במדיניות הקיימת, הבולטים נוכח שורת היתרונות הגלומים בעבודה מהבית", כשהכוונה היא לכך שנכון להיום, מודל התעסוקה בשירות הציבורי לא מעודד עבודה מהבית ולא מציע מערכת תגמולים הולמת עבור שעות נוספות מהבית, ובמקביל "מעודד שימוש נרחב ברכב פרטי" על ידי תקן לרכב בתפקידים שאינם דורשים זאת והחזרי הוצאות דלק, ביטוח ואגרות. מנגד, קובע הממונה על השכר במשרד האוצר כי עבודה מהבית בהיקף מוגבל "עשויה לעזור בהעלאת התחושות החיוביות של העובדים ובשימור עובדים איכותיים במגזר הציבורי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה