דיגיטל וטק

עוד עסקה גדולה באינטרנט הישראלי: קרן אייפקס רוכשת את זאפ גרופ ב-140 מיליון ש'

שנה לאחר עסקת הרכישה של יד 2 על ידי אקסל שפרינגר ב-800 מיליון שקלים, השוק המקומי נהנה מעסקה נוספת, בתום תקופה ארוכה של מגעים
ליאור נאור | 
זאפ גרופ (צילום יח"צ)
אחרי מגעים ארוכים, תרכוש קרן אייפקס את זאפ גרופ תמורת 140 מיליון שקלים. עוד בשנת 2014 הביעה אייפקס כוונה לרכוש את קבוצת האתרים, אך בזאפ קיוו לסכום רכישה גבוה יותר.
במשך למעלה משנה עמדה קבוצת אתרי זאפ למכירה במכרז, כאשר לאורך התקופה גופים שונים הביעו התעניינות ברכישתם, בינהם קרן אקסל שפרינגר, טדי שגיא ומוקדם יותר החודש, נחשף בכלכליסט כי גם תאגיד המדיה הדרום אפריקאי Primedia התעניין ברכישה. 
כאמור, בסופו של דבר תימכר קבוצת האתרים לקרן אייפקס ב-140 מיליון שקלים, זאת למרות שבקבוצה קיוו לסכום גבוה יותר, העומד 150 מיליון. בימים אלה נמצאת העסקה בשלבי האישור האחרונים. קבוצת זאפ סיימה את שנת 2012 עם רווח נקי של כמעט 14 מיליון שקלים, כאשר הכנסות החברה הסתכמו ב201 מיליון שקלים. בין אתרי הקבוצה ניתן למצוא את אתר השוואות המחירים זאפ, אתר דפי זהב וכן זאפ רסט.
מדובר על עסקה גדולה נוספת בתחום האינטרנט הישראלי, כשנה לאחר שאתר יד 2 (והחברה המפעילה אותו קורל תל), נמכר על ידי וואלה לתאגיד המדיה הגדול באירופה אקסל שפרינגר, עבור כ-800 מיליון שקלים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה