דיגיטל וטק

בחודש פינוי עמונה: זינוק בשיח השנאה ברשת כלפי מתנחלים

בסה"כ השיח הקשה נגד המתנחלים והימנים, עפ"י דוח של קרן כצנלסון ו-Vigo, עומד על 12%. את הטבלה מובילים המגזר הערבי והשמאלנים

אלכסנדר כץ | 
טוקבקים קשים (צילום אילוסטרציה)
בחודש האחרון, בו עסקה התקשורת בהרחבה בפינוי עמונה, חלה עליה משמעותית בשיח הגזעני כלפי ציבור המתנחלים וכן כלפי ימנים. כך עולה מנתוני פרויקט 'דוח השנאה' שהוציאה קרן ברל כצנלסון בשיתוף חברת Vigo לרגל "יום האינטרנט הבטוח" המצוין היום ברחבי העולם.
על פי הנתונים, מדובר ב-2 מגזרים שעל פי הממוצע החודשי של הדוח, השיח הגזעני כלפיהם ברשת הוא בדרך כלל זניח יחסית, לעומת זאת בחודש האחרון כאמור חלה עלייה של 50% בשנאה כלפיהם. שנאה זו התבטאה בכך ש-7% מכלל השיח הגזעני והאלים ברשת היה כלפי ציבור המתנחלים ו-5% נוספים היו כלפי ימנים.
עם זאת, מרבית שיח השנאה ברשת בחודש האחרון עדיין הופנה כלפי ערבים (40%) ושמאלנים (15%), כאשר הראשונים נמצאים באופן קבוע בראשות המדד, עם ממוצע חודשי של 39% מכלל שיח השנאה ברשת.
דוח השנאה הוא פרויקט של קרן ברל כצנלסון המנטר את גלי השנאה בשפה העברית ברשת. הדוח, אשר מנוטר באמצעות חברת המחקר Vigo,  חולש כל שעה על כחצי מיליון שיחות, שהם סטטוסים, תגובות, טוקבקים, ציוצים ועוד. 
פילוח הנתונים המלאים בשיח השנאה, הוא כך: ערבים - 40%;  שמאלנים - 15%; אחר - 10%; חרדים - 9%; להט"ב - 8; מתנחלים - 7%; מזרחים - 6%; ימנים - 5%.
"אנחנו מגלים שבכל אירוע פוליטי עולה רמת הקיטוב והאלימות בין קבוצות בחברה הישראלית", אומרת ענת רוזיליו, מנהלת הזירה הציבורית בקרן ברל כצנלסון, "אם פעם היינו עדים לאמפתיה כלפי הצד הנפגע, היום הרגש האוטומטי הוא שנאת האחר. אמנם השנאה כלפי אזרחים ערבים היא עדיין הנפוצה ביותר, אך גם ציבור המתנחלים והימין אינו חסין מכך. בהקשר זה חשוב לציין כי דו"ח השנאה בודק את שיח השנאה ולא את הביקורת הלגיטימית שהשמיע הציבור בעד או נגד הפינוי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה