דיגיטל וטק

הלוואות לטובת שיווק ופרסום של העסק

גיוס הלוואות למטרת פרסום ושיווק עסקים. המשמעות הפיננסית של פרסום ושיווק איכותיים, מה בין פרסום קצר מועד לפרסום ושיווק לטווח רחוק. מימון קמפיין שיווק קצר מועד
תוכן שיווקי | 
פרסום ושיווק העסק חשובים היום, יותר מתמיד, להגדלת הפעילות העסקית. הפרסום נועד להחדיר את העסק למודעות של הלקוחות הפוטנציאליים. השיווק נועד להניע אותם לרכוש את המוצרים או השירותים שהעסק מציע, ולהעדיף אותם על פני מוצר או שירות מקביל של עסקים אחרים. מה ההבדל בין שיווק מסורתי לבין פרסום ושיווק בעידן המודרני? מהי המשמעות הפיננסית של השוני הזה? מה ההבדל בין מסע פרסום ושיווק קצר מועד לבין מסע פרסום ושיווק לטווח ארוך? היכן ואיך ניתן להשיג הלוואות לשיווק ופרסום עסקים שימלאו את הצרכים הפיננסיים של העסק? תשובות לשאלות הללו נביא בהמשך המאמר.

שיווק מסורתי מול פרסום ושיווק בעידן המודרני

בעולם העסקים המודרני, מעגל הלקוחות הפוטנציאלי של העסק הוא עצום. בעבר הלא רחוק, היה הפוטנציאל העסקי תלוי במיקום ובחשיפה החזותית של הסחורות שהעסק מציע. חוג הלקוחות הפוטנציאלי של העסק היה מצומצם: עסק שכונתי פנה לכל התושבים ברחוב, או לכל היותר בטווח של כמה רחובות בסביבת העסק. עסקים גדולים יותר פנו לקהל לקוחות גדול יותר, בעיקר באמצעות מיקום העסק במקום מרכזי. בדרך כלל היה מדובר ברחוב מרכזי, שדרה סואנת או אזור מסחר מרכזי.
בהתאם, גם השיווק והפרסום התבצעו בצורה פחות מתוחכמת: שלט גדול בחזית העסק הכריז על מרכולתו. עסק מתוחכם יותר השקיע במודעות שנתלו על לוחות מודעות. עסק מתוחכם ובעיקר גדול, השקיע סכומי כסף ניכרים בפרסום בעיתונות הכתובה או ברדיו. עסק גדול באמת, הפונה לקהלי יעד גדולים, השקיע בפרסום ביומני החדשות בסרטים, או בטלוויזיה.
השיווק בכל אמצעי התקשורת אכן הגיע לקהל מאזינים וצופים רחב. במקביל, ההשקעה הכספית הנדרשת בפרסום ושיווק הייתה ניכרת. עם זאת, החיסרון בשיטות הפרסום הללו היה חוסר האפשרות להתמקד בקהל יעד ספציפי. זאת הסיבה שהבנקים, כמו גם גופים פיננסיים אחרים, היססו להעניק הלוואות לפרסום ושיווק, שהתוצאות שלהם אינן ניתנות למדידה. רק עסקים גדולים מאד יכלו להרשות לעצמם את הלוקסוס הזה.
היום, בעידן הפרסום באינטרנט, המצב שונה בתכלית. נכון יהיה לומר שהפרסום באמצעי התקשורת - קרי העיתונות הכתובה, הרדיו והטלוויזיה, הגדיל באופן משמעותי את מעגל הלקוחות הפוטנציאליים. ואולם הגורם שטרף את הקלפים לחלוטין הוא האינטרנט. הסיבה לכך נעוצה באפשרות למקד את המסר הפרסומי לקהל לקוחות מוגדר. זאת, תוך ניסיון לחבר בין לקוח פוטנציאלי המעוניין לרכוש סחורה או שירות ספציפיים, לבין עסק שיכול לתת מענה מדויק ככל האפשר לצורך הזה.
אחוז גדל והולך של המכירות מתבצע באמצעות הרשת. נכון להיום, כל עסק המכבד את עצמו מחזיק במקביל לחנות הפיזית, המוכרת באופן ישיר ללקוחות, גם חנות אינטרנטית. החנות הזאת מציעה ללקוחות פוטנציאליים את האופציה לרכוש את הסחורות מהבית, בלא לטרוח ולהגיע פיזית לעסק.
אלא שלהרחבת מעגל הלקוחות הפוטנציאליים יש מחיר. המחיר הזה הוא השקעה הולכת וגדלה בשיווק ופרסום, בעיקר ברשת האינטרנט אבל לא רק. פרסום ושיווק העסק באמצעות הרשת הוא ממוקד ומופנה לקהלי יעד ספציפיים שנבחרו מראש. אמות המידה לבחירת קהל היעד הן מגוונות: גיל, השכלה, עיסוק ומקום המגורים הם רק חלק מהן. גם השעות שבהן תופענה המודעות הפרסומיות ניתנות לבחירה מראש – הכל בהתאם להעדפות של קהל היעד הפוטנציאלי.
בעשור האחרון הוכיחו שיטות הפרסום והשיווק החדשות את היעילות שלהן. ניהול קמפיין פרסום ושיווק בצורה מקצועית ונכונה, יעלה כמעט בוודאות את המכירות של העסק. לעיתים מזומנות, המכירות קופצות עוד לפני שבעלי העסק נערכים לכך בצורה נאותה. גם זאת עלולה להיות בעיה, אבל לא כאן המקום לדון בה.

המשמעות הפיננסית של פרסום ושיווק איכותיים

כיון שיעילות הפרסום והשיווק בעידן המודרני מוכחת ניתנת למדידה, גדלה גם הנכונות של גופים פיננסיים שונים להעניק הלוואה לפרסום ושיווק העסק. ניתן להשיג הלוואות מהסוג הזה באמצעות בנקים, קרנות מימון שונות וגופים פיננסיים אחרים. עסקים קטנים, בינוניים וגדולים יכולים להשיג מימון למטרה הזאת, תוך עמידה בדרישות של הגופים המלווים. בדרך כלל, ינסו הנציגים של הגוף הפיננסי המעניק את ההלוואה לתהות על קנקנו של העסק. הם יבקשו מהלווים לספק להם מידע רב וממוקד על העסק. כמו כן, מתבקשים בעלי העסק להציג תוכנית עסקית ברת ביצוע. אם התוכנית הזאת אכן משכנעת ומוגשת בצורה מקצועית ואם הנתונים הפיננסיים שהוצגו בפני המלווים אכן עומדים בדרישות, הרי שהסיכויים לאישור ההלוואה הם טובים. הדבר הנכון ביותר לעשות בעניין זה, הוא להיעזר באנשי מקצוע הן בהכנת התוכנית העסקית והן בהכנה לפגישה עם הנציגים של הבנק או כל גוף פיננסי אחר.

מה בין פרסום קצר מועד לפרסום ושיווק לטווח רחוק

ישנם שני סוגים של קמפיינים שיווקיים לעסק: הסוג הראשון – קמפיין קצר מועד, עם יעדים שיווקיים מוגדרים מראש. קמפיינים מהסוג הזה נדרשים בדרך כלל בתקופות ספציפיות. סוגים שונים של עסקים עשויים לצאת בקמפיין שיווקי בתקופות שונות. עסקים המשווקים מוצרי מזון ייצאו, קרוב לוודאי, בקמפיינים ממוקדים וקצרי מועד בתקופת החגים. עסקים המשווקים חומרי ניקוי ימקדו את הקמפיין שלהם בפסח. עסקים המשווקים מוצרי כתיבה, ימקדו את הקמפיין שלהם בסוף חופשת הקיץ. כל עסק והתקופה הבוערת שלו.
הקמפיין מהסוג השני הוא קמפיין לטווח ארוך. מדובר במסע פרסום ושיווק שיטתי, שהמטרה שלו היא להחדיר את קיומו של העסק הספציפי למודעות של הלקוחות הפוטנציאליים. קמפיין פרסומי מוצלח לטווח רחוק עשוי להצליח עד כדי כך, ששם העסק יהיה מזוהה עם מוצר ספציפי, ודוגמאות לכך לא חסרות. אחת הדוגמאות המאלפות לקמפיין פרסומי ארוך טווח מוצלח, הינה מסע הפרסום של חברת "וספה". "וספה" הינה יצרנית ותיקה של רכב דו גלגלי זול ואמין. החברה הזאת הצליחה לחדור למודעות של קהל צרכנים גדול בישראל בצורה יוצאת דופן. נכון להיום, גם רכבים דו גלגליים או תלת גלגליים קטנים, מזוהים בשם הכולל "וספה". זאת, למרות שהם מיוצרים ומשווקים על ידי חברות אחרות.

מימון קמפיין שיווק קצר מועד

לא מעט עסקים המעוניינים להוציא קמפיין קצר מועד מהכוח אל הפועל, צריכים לממן את הקמפיין הזה באמצעות הלוואה לטובת פרסום ושיווק. העלויות של מסע פרסום כזה, למרות התקופה הקצרה שבה הוא מתנהל, עלולות להיות גבוהות. מנגד, חשוב לציין שההכנסה הפוטנציאלית עשויה להיות גבוהה הרבה יותר. בתקופות הבוערות, שבהן עסקים רבים מעוניינים בפרסום ושיווק בזמן נתון, העלויות עלולות להיות עוד יותר גבוהות מהממוצע.
כיון שמדובר בהוצאה גדולה יחסית, הדבר החכם ביותר לעשות הוא לערוך מעין מכרז בין הבנקים השונים. כדאי להשוות בין סכומי הכסף המרביים שניתן ללוות, תנאי ההלוואה, תנאי ההחזר ופרישת התשלומים. סקר הלוואות מהסוג הזה חייב גם הוא להיערך בצורה מקצועית. אנשי המקצוע של המקור לאשראי עסקי מסייעים לבעלי עסקים המעוניינים בכך בביצוע הבדיקה ובהשגת המימון בתנאים הטובים ביותר ובהתאמה מלאה ליכולות של העסק, למטרות שלו ולדרישות ספציפיות, אם ישנן, של בעלי העסק. היועצים המקצועיים של המקור לאשראי עסקי חוסכים זמן יקר. בנוסף, הם עשויים למצוא עבור העסק פתרונות פיננסיים טובים יותר מהממוצע.
קמפיין פרסום ושיווק לטווח ארוך
האנקדוטה בעניין חברת "וספה" בישראל, ממחישה יותר מכל את היעילות של קמפיין פרסום ושיווק לטווח רחוק, המתוכנן היטב. כל עסק המעוניין לחדור הן לתודעה והן לתת המודע של הלקוחות הפוטנציאליים שלו, חייב לצאת בקמפיין ארוך טווח לפרסום ושיווק. קמפיין מהסוג הזה אמור לגרום ללקוחות הפוטנציאליים לפנות בראש וראשונה לשירות או למוצר של החברה המפרסמת. קמפיין כזה חייב גם הוא להיות מתוכנן היטב, על ידי מיטב אנשי המקצוע. כאשר מדובר בפרסום באינטרנט, הדבר הטוב ביותר האפשרי הוא להביא את אתר האינטרנט של העסק לדרגה של אוטוריטה בתחומו. כך, כשלקוחות מחפשים מוצר דומה או זהה לזה שהעסק משווק, הם יפנו תחילה לאתר של העסק, ורק לאחר מכן למקומות אחרים, אם יעלה הצורך בכך. אתר אינטרנט טוב ישאיר את הלקוח באתר וימשוך אותו לביצוע ברכישה באתר עצמו.
העלויות של קמפיין פרסומי לטווח הרחוק הם גבוהות והיתרונות של קמפיין כזה אינם באים לידי ביטוי במהירות. לעיתים לוקח שנים למצב את העסק בתודעה הכללית של הלקוחות הפוטנציאליים. עם זאת, המקורות העומדים לרשות המעוניינים בהלוואות כאלה הם מגוונים:
קרנות בנקאיות:
מדובר בקרנות פיננסיות שהוקמו על ידי הבנקים ומופעלות על ידם. זאת, במטרה להגדיל את הנתח שלהם בתחום העסקים הקטנים והבינוניים. ההליכים לקראת נטילת ההלוואה הם לעיתים ארוכים. לפיכך, הלוואות גדולות מקרנות בנקאיות עשויות להתאים לעסקים שיש להם אורך נשימה והם מעוניינים לקדם את העסק בצורה איטית אבל יעילה. על מנת שניתן יהיה לקבל את ההלוואה, צריכים בעלי העסק להכין תוכנית עסקית מפורטת. בלי תוכנית כזאת, הסיכויים לאישור ההלוואה הם קטנים.
כדי לכתוב את התוכנית העסקית וכדי להשיג באמצעותה הלוואה לטובת פרסום ושיווק, רצוי מאד להיעזר בגורם מקצועי מיומן. אחד הגורמים הללו הוא המקור לאשראי עסקי, שאנשי המקצוע שלו מתמחים הן בכתיבת תוכנית עסקית ברמה הגבוהה ביותר ויישום שלהן והן בהשגת מימון בתנאים הטובים ביותר האפשריים לעסק.
קרנות בערבות מדינה:
מדינת ישראל מטפחת מזה כמה עשורים את העסקים הקטנים והבינוניים. קרנות מדינה מעניקות הלוואות בערבות המדינה לעסקים קטנים ובינוניים. לרוב, המדינה ערבה ל-75% מסכום ההלוואה. במקרים מסוימים, האחוז עשוי להגיע לתשעים אחוזים ויותר, תלוי בסוג העסק.
שני הגופים המצוינים לעיל אינם היחידים האמונים על מתן הלוואות פרסום ושיווק לטווח הרחוק. עם זאת, מדובר בשחקנים משמעותיים בשוק ההלוואות ארוכות הטווח לעסקים.
הדרך להשגת הלוואות פרסום ושיווק לטווח הקצר והארוך איננה קלה בשום מקרה. שכן עסק שזקוק להלוואת פרסום ושיווק, הוא בדיוק העסק שהבנק או חברות פיננסיות אחרות יבדקו אותו בצורה יסודית. עם זאת, הסתייעות באנשי מקצוע אמינים, מקצועיים ומיומנים עשויה לקצר את התהליך ולהגדיל מאד את סיכויי ההצלחה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה