דיגיטל וטק

מי עומד מאחורי הטלגרם והטוויטר הוויראליים של "אדם גולד"?

שלשום הסירה פייסבוק את הפרופיל הפופולרי של "אדם גולד" הפקטיבי. דורי בן ישראל ניצל את ההזדמנות כדי ל"היכנס" בפייסבוק - והקים ל"גולד" נכסים דיגיטליים ברשתות המתחרות
אלכסנדר כץ |  4
"אדם גולד" בטוויטר (צילום מסך)
מי רוכב בימים אלה על הפרופיל "אדם גולד"? פייסבוק ממשיכה להילחם במה שנראה כמו פרופילים פיקטיביים, והמקרה שמשך ביומיים האחרונים את תשומת הלב הוא מחיקת הפרופיל של "אדם גולד" (Adam Gold), אושיית ימין פופולרית במיוחד עם עשרות אלפי עוקבים, שכבר סבלה מחסימת הפרופיל שלה בעבר.
זהותו של "גולד" – שתמונת הפרופיל שלו היא של מארק צוקרברג במסדר זיהוי בכלא - אינה ידועה ונשמרת בסוד, ככל הנראה לאור כך שמדובר בעיתונאי או איש ציבורי שמבקש שלא להיחשף. מאז צץ פרופיל של "אדם גולד" ברשת המסרים טלגרם, וגם בטוויטר, שהניבו אלפי עוקבים, וזאת לצד אתר חדש שמיועד לגולד. אז מי עומד מאחורי אותם פרופילים חדשים? לאייס נודע כי מדובר בדורי בן ישראל, הבעלים של בלוג המזבלה שדואג להטריל אותה חדשות לבקרים, ומנהל נגד מלחמה שגלשה גם אל בין כותלי בית המשפט.
אחת האפשרויות לסגירת הפרופיל של "אדם גולד", שלא פרסם דברי הסתה או אלימות, היא מדיניות "שמות אמיתיים" של פייסבוק שאוסרת ניהול פרופיל בדוי. טענה אחרת שעלתה מאז מחיקת הפרופיל של גולד, נוגדת להשקת קולות הימין. המלחמה של בן ישראל נגד פייסבוק נובעת לדבריו ממדיניות סתימת הפיות של פייסבוק ישראל.
זו גם הסיבה שבלוג המזבלה יחד עם תנועת Bridges Will Burn הקימו בין היתר את אתר Contact-facebook "לעודד" את גולד ולהוכיח לו, ליתר המורחקים מפייסבוק ולכלל הציבור, שלמרות שהפרידה מפייסבוק קשה, היא אפשרית וחיונית.
לצורך כך הקימה המזבלה חשבון טלגרם, טוויטר, אתר אינטרנט עצמאי וכלים נוספים עבור גולד, שיאפשרו לו להמשיך לכתוב ולהשמיע, כאשר בפועל יש לזכור כי מדובר בדמות פיקטיבית שהציבור אינו יודע מי היא. תוך שימוש בכלים והפצה אורגנים בלבד, חשבונות הטלגרם עבור גולד הפכו לוויראלים, זכו לאלפי אזכורים ברשת וצברו למעלה מ-5,000 עוקבים בטלגרם ו-1,600 בטוויטר בתוך זמן קצר. מדובר במספרים גבוהים, במיוחד כשמדובר ברשתות שעדיין נתפסות כאנדרדוגיות מול פייסבוק.


דורי בן ישראל (צילום: איליאן מרשק)
דורי בן ישראל אישר את הפרטים לאייס, ואמר: "לאור ביקורת על פייסבוק ישראל, המזבלה חסומה כבר למעלה משנה משיתוף וללא שום עמודים שהוסרו. אני הראשון שיודע את הכאב והתסכול שעובר על גולד ואני גם הראשון שיודע כמה חשוב שתהיה נוכחות חיצונית כמו אתר, טלגרם וטוויטר בכדי להקל על אותו תסכול ולהמשיך בפעילות שגרתית כמה שאפשר. המזבלה ותנועת 'גשרים ישרפו' ימשיכו לפעול בהסברה ובמעשים אקטיביים נגד פייסבוק ישראל. הפעילות שהוקמה עבור גולד היא חלק מהאסטרטגיה של המזבלה שהושקה לפני שנה שעיקרה בסיקור חדשותי לצד פעילות אקטיבית תואמת, כפי שהיה בקמפיין לובי מגדל רוטשילד 22 שהובלתי".
לדברי בן ישראל, למזבלה יש יכולות לאמת את זהותו של גולד, ואם האיש שעומד מאחורי דמותו של גולד יבקש לקבל לידיו את הכלים הדיגיטליים החדשים שנוצרו, הוא יקבל זאת.
שלשום מסרה פייסבוק לעיתון הארץ כי "פייסבוק פועלת ליצירת סביבה בטוחה עבור משתמשיה. ישנן סיבות שונות להסרת פרופיל, כמו למשל שימוש בפרופיל מזוייף, שנחשב להפרה של כללי הקהילה של פייסבוק".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    8/10 (ל"ת)
    ניקוד 03/2018/28
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 3.
    חפשו בפייסבוק "פרטיות - זכות"
    גם אני רוצה 03/2018/28
    הגב לתגובה זו
    3 0
    והכנסו גם לאתר הפרטיות .....google.wixsite.com/privacy-israel
    סגור
  • 2.
    דורי - תבנה גם לי? LOGITMP///
    גם אני רוצה 03/2018/28
    הגב לתגובה זו
    5 0
    פייסבוק נעלו השנה פעמיים, ומאז הסגרה האחרונה- תם הטקס, ואי אפשר לעדכן ולנהל קבוצות שהוקמו בפרופיל זה. לא עזרו פניות לחברת הפרסום שלהם, אוטומציה בנעילה קיימת כל הזמן, ולמרות אספקת תעודת ליה(!!!!) "עדיין בודקים"...חודשיים. תלונה הועברה למשרד המשפטים, ומעניין אם פייסבוק ישראל יגיבו logitmp@gmail.com
    סגור
  • 1.
    כל הכבוד לדורי ולמזבלה
    יופי 03/2018/28
    הגב לתגובה זו
    6 0
    דורי אלוף
    סגור