דיגיטל וטק

בדקנו 120 משרות בתחום התוכן: מה התכונות הנדרשות?

כתיבה? SEO? עיצוב? לא ולא - אחד הדברים הכי חשובים שרוצים מכם הוא לדעת לעבוד עם כמה שיותר ממשקים ולפתור כמה שיותר בעיות
גלי בללי |  1
ניתוח פיננסי (צילום Istock)
החלטנו לנסות להבין מה הדרישות של ארגונים שונים שמחפשים אנשי תוכן. אז על מה התבססנו? הבסיס למחקר הוא – 44 ארגונים, בארץ ובעולם (המשרות עצמן מלינקדאין). התוצאות, לפניכם – בגרף מוצגות 15 תכונות מהדרישות שהופיעו בתיאורי התפקיד ביותר מ-40% מהארגונים שבחנו (דרישות שהופיעו ב-18 ארגונים ומעלה).


אז אותם עשרות ארגונים רוצים שתדעו לעבוד על כמה שיותר דברים: בהמשך הופיעו גם דרישות נוספות כמו ידע ב-SEO, יכולת עבודה עצמאית, שירותיות / מוכוונות לקוחות, היכרות עם תחום התוכן עליו כותבים, יכולת הסתגלות ועקומת למידה גבוהה, יכולת עבודה בצוות, מוטיבציה, תשומת לב לפרטים קטנים, יכולות עבודה בצורה מאורגנת, יכולת ניהול זמן באופן אפקטיבי, יכולת קבלת מרות, נכונות לעבודה מאומצת, הבנה בווידיאו ואודיו / מולטימדיה.

מה פחות חשוב?
 

אז מה להדגיש בקורות החיים?

77% מהארגונים דרשו ניסיון מקצועי ממשי ולרוב - מעל שנתיים ניסיון. ו-64% מהם אף דרשו תואר אקדמי מתאים. מה לגבי הכתיבה עצמה? 73% ציינו בדרישות התפקיד כי יש צורך בכתיבה רהוטה ברמה גבוהה מאד, 50% דרשו (בנוסף) ידע בדקדוק. מעבר ליכולות טקסטואליות, 48% מהארגונים דרשו יכולות ורבליות. וגם - 48% ציינו שיש צורך גם ביכולת לעבד טקסטים קיימים ולאו דווקא לייצר תכנים from scratch.

טכנולוגיה כן חשובה

חלק מהדרישות התייחסו ליכולות טכנולוגיות, כ-64% מהארגונים דרשו הבנה בממשקי web ובניית אתרים בוורדפרס, בנוסף ציינו כי יש דרישה להתמצאות בפלטפורמות עיצוביות מורכבות, דוגמת פוטושופ. רק 59% מהארגונים דרשו שליטה מוחלטת בכל פלטפורמות סושיאל מדיה הקיימות והרלוונטיות לארגון. בהמשך לכך, דרישה שחזרה על עצמה בכמעט 90% מהארגונים שבחנתי, היא היכולת לעבוד במדיות רבות ומול ממשקים רבים - עיתונות, סושיאל מדיה, אימיילים, אתרים, עמודי נחיתה ופלטפורמות נוספות.

דאטה: לא רק באזז וורד

באופן לא מפתיע, אם התוכן הוא המלך, אז הדאטה היא המלכה. ארגונים רבים החלו להכניס את יכולות המחקר והניתוח לתוך הדרישות שלהם כחלק בלתי נפרד מהתפקיד. בנוסף, 70% מהארגונים שבחנתי דרשו הבנה אסטרטגית במיתוג חברות / מוצרים, מתוך הארגון - החוצה. 43% מהם דרשו כחלק מהותי בתפקיד - יצירתיות. 41% דרשו אף ידע בשיווק ומכירות. בנוסף, 45% מהארגונים ציינו שיש דרישה מובהקת לעמידה ביעדים.
גלי בללי היא מומחית HR. המאמר התפרסם לראשונה באתר חברת התוכן תוכניסט
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    והכי חשוב שיהיו צעירים ורעבים ויקבלו שכר
    אחת שהייתה בזה 11/2018/09
    הגב לתגובה זו
    4 0
    רעב. לכו קצת לראיונות ותופתעו!
    סגור