דיגיטל וטק

פייסבוק תאפשר למשתמשים לשלוט בחשיפה לפרסומות פוליטיות

הרשת החברתית הכריזה על מאפיינים חדשים לפיהם משתמשים יוכלו לקבוע כמה פרסומות פוליטיות הם ייראו, אך לא יוכלו להימנע מחשיפה אליהן לחלוטין 
אייס | 
פרסום בפייסבוק (צילום pixabay)
בחמישי האחרון הכריזה פייסבוק בבלוג פוסט כי תכניס לשימוש מאפיינים חדשים, אשר יאפשרו למשתמשים ברשת החברתית לשלוט באופן מוגבל על החשיפה לפרסומות פוליטיות.
אף שגוגל, יריבתה בשוק הפרסום הדיגיטלי, נקטה בנובמבר האחרון שורת צעדים על מנת להגביל את טרגוט המודעות, ובאוקטובר טוויטר החליטה שלא לאפשר לפרסומות פוליטיות להופיע ברשת החברתית, בפייסבוק המצב שונה. פייסבוק החליטה זה מכבר שלא להגביל פרסומות פוליטיות, גם כאלה המפיצות מידע שקרי המוכוון לקבוצות משתמשים ספציפיות. 
אחת הסיבות לכך היא שפייסבוק דוגלת בעיקרון לפיו אנשים צריכים לשמוע ממי שמבקשים להנהיג אותם. לאור המדיניות השונה בה פייסבוק נוקטת, עלתה דרישה ציבורית מהחברה לכל הפחות לבצע בדיקת עובדות על הפרסומות הפוליטיות המופיעות בה.
לאור זאת, הכריזה הרשת החברתית על מאפיינים חדשים אשר יתנו בידי המשתמשים שליטה מוגבלת על הפרסומות אליהן הם נחשפים. בתוך כך, המשתמשים יוכלו לקבוע את כמות החשיפה לפרסומות פוליטיות, אך לא יוכלו להחליט שלא להחשף אליהן כלל. נוסף על כך, יינתנו בידי משתמשים כלי חיפוש בספריית הפרסומות אשר ייאפשרו להם להגביל את תוצאות החיפוש של הפרסומות אותן הם מעוניינים לקבל. 
מאפיינים אלה ייכנסו לתוקף בשלושת החודשים הקרובים בארה"ב ובמדינות אחרות בהן ניתן לציין על גבי בפרסומות על ידי מי היא מומנה. השליטה בפרסומות לא תהיה זמינה במלואה עד הקיץ, ובהמשך תתפרש גם למדינות מחוץ לארה"ב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה